Angst over buik

Grappig dat die buik zo’n issue is eigenlijk. Mijn vriend zei een paar weken geleden: jij weet ook niet wat je wilt. Dan  vind je je buik niet groot genoeg en dan is hij weer te dik. Tja, het zullen de hormonen wel zijn.
Sinds vandaag heb ik een nieuwe fascinatie. Als ik lach of druk zet plopt mijn diepe navel ineens naar buiten. Het is geen gezicht haha. Hoe is het met jullie navels gesteld? :)

Hi Zazou sept. Bedoel je dat jou buik een ei vormige vorm aanneemt als je je buik aanspant? Dat heb ik namelijk wel. Ben nu 26 weken. Dat zijn je buikspieren die naar opzij zijn gegaan om plaats te maken. Hoe ver ben jij nu? 

Wendess, nee ik bedoel dat als ik op mijn rug lig en ik zet druk op mijn buik, dat de binnenkant van mijn navel dan omhoog plopt. Als ik gewoon lig of sta heb ik een diepe navel en zie je dat niet. Het is een heel gek gezicht. 

Door de druk plopt de navel naarbuiten. Ik ben nu 23 weken en heb het nog niet. Maar ik ken eigenlijk geen enkele dame die hoog zwanger is met nog een navelkuiltje in haar buik. Uiteindelijk zullen al onze navels naarbuiten ploppen haha.
Ik ben ook onzeker over mijn buik en hoe die er straks uit komt te zien. Nu had ik wel een aantal tips gelezen.... als je borstvoeding geeft trekt je baarmoeder weer samen. Dus voor elke borstvoeding even gaan plassen des te beter krimpt je baarmoeder en dus ook je buik. En daarnaast zijn er specifieke topjes die zorgen dat je buikspieren sneller en beter weer op hun plek gaan zitten. Verder is het denk ik als het lichaam het weer toelaat toch wat sporten om de boel weer in shape te krijgen en gezond eten. :) Het is gelukkig voor een goede zaak. Weet wel dat het echt even duurt voor je buik weer de normale verhoudingen heeft. Die baarmoeder moet ook echt weer krimpen en dat gebeurd helaas niet binnen een dag. 

Terug
Bovenaan