Met de DKTP kunnen ze binnen paar uur erna hangerig zijn en koorts krijgen. Bij de BMR kan dit nog tot 2 weken erna ! Dus we plannen het al bewust na onze vakantie in april !
Mijn oudste heeft op de dktp ook gereageerd, de eerste keer toen ze met 2 a 3 mnd de prikken kreeg was ze huilerig en heb ik haar gewoon naar bed gebracht voor haar middagslaapje, alleen toen ik haar toen eruit wilde halen (omdat ze al heel lang sliep) was ze heel wit en blauw om haar mond en ze was heel slap en suf. Moet er ook niet aan denken wat er misschien was gebeurd als ik haar niet was gaan halen.
We zijn toen naar de arts geweest en volgens hem lag het absoluut NIET aan de vaccinatie, maar toen hadden wij al zo onze twijfels. De vervolg vaccinatie ging wel wat beter, maar ze had er wel lang last van.
Toen met 15 mnd kreeg ze de BMR, en een paar dagen later was ze niet lekker. Ze huilde vreemd en ook op een aparte manier, was een heel typisch huiltje.
Toen wilde ik haar 's avonds naar bed brengen en ze huilde toen ook al, en ineens ging ze weer zo gek huilen, en ik til haar op, leg haar op de commode, draai me om om wat te pakken en ineens was ze doodstil, ik zag dat ze helemaal wit was geworden en haar ogen draaide heel eng, en toen ik haar optillde ademde ze niet meer en was helemaal slap....
Meteen gegild naar mijn man, die heeft haar overgenomen en ik ben naar de buren gerend en 112 gebeld maar ze kwam al weer bij voor ik 112 aan de lijn had.
We hebben wel de huisartsenpost gebeld (want zoiets gebeurd natuurlijk op een vrijdagavond) en die konden niet precies vertellen wat er was gebeurd, ze vermoedde een epileptische aanval, maar dat gevoel hadden wij totaal niet. Konden we weer naar huis, geen oog dicht gedaan, want die arts zei wel, nou dit is vast eenmalig en gebeurd nooit 's nachts, maar ja, dat geloofden wij natuurlijk niet. De dag erna heeft ze het weer 2 keer gehad, eerst een heel apart huiltje en hup dan stopte ze met ademhalen en werd bewusteloos.
Ze is helemaal binnenste buiten gekeerd in ziekenhuis en die zeiden dat het niet aan de prikken lag, maar dat het een vorm van aandacht trekken was !!!! nou dus niet he !
Ze had wel licht bloedarmoede dus ijzer gekregen.
Maar na dat weekend knapte ze op en heeft het nooit meer gehad ! Nou, toen hoorde we om ons heen verhalen over vaccinatie etc en zijn we verder gaan zoeken. Het is wel aan het RIVM gemeld door artsen (ook gek als ze zeker weten dat het daar niet door kwm) en het RIVM zei wel dat het daardoor kon komen.
Nou wil ik niemand bang maken met dit verhaal, want in de meeste gevallen gaat het gewoon goed. En tot nu toe heeft Brenda ook geen last vd DKTP gehad, maar ik kan nog steeds huilend wakker worden door deze BMR ervaring die ik niemand toe wens.
Ik was gewoon benieuwd of er meer mensen waren met deze ervaring.
Als je in de "altnernatieve" sfeer gaat zoeken vind je namelijk heel veel van dit soort ervaringen.....
Bianca