Angst voor BMR vaccinatie

Zijn er toevallig ook mama's die ook een nare ervaring met de BMR vaccinatie hebben gehad?
Mijn oudste dochter heeft hier echt heel naar op gereageerd  Nu krijgt Brenda haar BMR vaccinatie (pas) in mei, maar in knijp hem nu al !
Ze weten ervan op het CB en zijn heel begripvol en zullen me goed begeleiden, maar ik ben zoooo bang dat ze hetzelfde gaat reageren. Ze schijnt namelijk meer kans te hebben op een heftige reactie omdat haar zus dat ook had

Bianca (mama van Brenda 15-02-2008)

Hoi bianca,

Ik heb nog geen ervaring met de bmr prik, omdat yordi onze 1e is.
Maar ook ik zie er best wel wat tegen op. Wij moeten in april heen.
Yordi heeft op zijn 1e prikjes toen ook heel heftig gereageerd. We mochten toen niet eens aan z'n beetjes komen, zo'n last had hij er van. De rest van de prikken heeft hij verschillend gereageerd. Nu had de kinderarts op het cb wel gezegd dat ze een week of 10 dagen na de prik er nog last van konden krijgen, maar ze zei dat hoeft natuurlijk niet.
Ik denk dat yordi er ook wel last van zal krijgen,omdat hij toen ook al wat heftig op prikjes heeft gereageerd. En ik had gehoord dat deze prikken in de armpjes worden gegeven????

Nou meid, ik wens je succes en sterkte, en hopen dat ze niet te heftig erop gaat reageren.
Kzal voor ons allebei duimen.

Liefs marielle

Hey dames,

Hier heb ik ook een vraagje over...
Uhhm wanneer krijgen ze die prik? Op het CB zeiden ze de laatste keer dat ik met 16 maanden moest terug komen voor die prik. Maar ik las in het vaccinatie boekje dat deze met 14 maanden wordt gezet.
Ik krijg dit keer schriftelijk bericht wanneer ik moet terug komen, dus heb nog geen afspraak....

Nu hoop ik dat ze zich versproken heeft en dat het in Mei is en niet in Juli. Ik ben dan namelijk uitgeteld en de arts heeft idd ook gezegt dat Jordy er veel last van kan krijgen en dat ik dan niet te veel moet afspreken. ( Hij heeft ook best heftig op de andere spuiten gereageerd )