Angst voor BMR vaccinatie

Zijn er toevallig ook mama's die ook een nare ervaring met de BMR vaccinatie hebben gehad?
Mijn oudste dochter heeft hier echt heel naar op gereageerd  Nu krijgt Brenda haar BMR vaccinatie (pas) in mei, maar in knijp hem nu al !
Ze weten ervan op het CB en zijn heel begripvol en zullen me goed begeleiden, maar ik ben zoooo bang dat ze hetzelfde gaat reageren. Ze schijnt namelijk meer kans te hebben op een heftige reactie omdat haar zus dat ook had

Bianca (mama van Brenda 15-02-2008)

Hoi bianca,

Ik heb nog geen ervaring met de bmr prik, omdat yordi onze 1e is.
Maar ook ik zie er best wel wat tegen op. Wij moeten in april heen.
Yordi heeft op zijn 1e prikjes toen ook heel heftig gereageerd. We mochten toen niet eens aan z'n beetjes komen, zo'n last had hij er van. De rest van de prikken heeft hij verschillend gereageerd. Nu had de kinderarts op het cb wel gezegd dat ze een week of 10 dagen na de prik er nog last van konden krijgen, maar ze zei dat hoeft natuurlijk niet.
Ik denk dat yordi er ook wel last van zal krijgen,omdat hij toen ook al wat heftig op prikjes heeft gereageerd. En ik had gehoord dat deze prikken in de armpjes worden gegeven????

Nou meid, ik wens je succes en sterkte, en hopen dat ze niet te heftig erop gaat reageren.
Kzal voor ons allebei duimen.

Liefs marielle

Hey dames,

Hier heb ik ook een vraagje over...
Uhhm wanneer krijgen ze die prik? Op het CB zeiden ze de laatste keer dat ik met 16 maanden moest terug komen voor die prik. Maar ik las in het vaccinatie boekje dat deze met 14 maanden wordt gezet.
Ik krijg dit keer schriftelijk bericht wanneer ik moet terug komen, dus heb nog geen afspraak....

Nu hoop ik dat ze zich versproken heeft en dat het in Mei is en niet in Juli. Ik ben dan namelijk uitgeteld en de arts heeft idd ook gezegt dat Jordy er veel last van kan krijgen en dat ik dan niet te veel moet afspreken. ( Hij heeft ook best heftig op de andere spuiten gereageerd )

Maar ja ik denk niet dat de nieuwe baby er zich iets van aantrekt of Jordy zich goed voelt of niet. Die komt als het goed is toch wanneer dat tie er zin in heeft.

Groetjes Wen

Hoi,

Voor mij is dit ook de eerste, maar tot nu toe reageerde ze overal goed op. Afgelopen maandag had ze ook prikken gehad terwijl ze al 2 avonden koorts had, dus maandag ook flinke koorts en hangerig. Maar dat was nog een uitwerking van de andere dagen denk ik.
Maar hoe reageerde je dochter er dan op? Ziek geworden of nog heftiger? Want ik weet wel dat kinderen er bijna allemaal koorts van krijgen en dat vaak een week later pas (tenminste alle kids uit mijn omgeving zijn er ziek van geweest)

@ bekker: Als ik jou was zou ik toch even cb bellen en je dilemma vertellen en dan erop staan met 14 maanden een afspraak te hebben. Hier zeiden ze ook inderdaad met 14 maanden, maar je kunt maar beter zekere voor onzekere hebben. Mocht hij ziek worden dan heb je alle aandacht voor hem, hoeft die nog niet te delen.
Succes nog even.

Liefs Reneke

heyhey

ja, ook ik heb geen idee, aangezien nathalia mn 1e kindje is.
maar als ik het goed begrijp zijn deze prikken erger???
nathalia heeft op de andere 4 prikken helemaal niet gereageerd.
t is eventjes (een minuutje huilen) en daarna is ze weer helemaal vrolijk. geen koorts, geen pijn, niks. (gelukkig maar)
nathalia krijgt de prikken in april. dan is ze 14 maanden.
en ja, ze krijgt ze i nde armen, omdat dat de tijd is dat ze lopen of los gaan lopen. denk wel dat mocht ze nog kruipen, ik ga vragen of ze ze in de beentjes mag krijgen (aangezien ze dan haar armpjes meer gebruikt, en er op haar beentjes meer vet zit, dan in haar armpjes, en ze dus minder pijn heeft)

wat had je oudste dan voor klachten? is ze toen heel ziek geworden ofzo?
snap best dat je dan nu wel bang bent, maar bedenk ook: t ene kindje is het andere kindje niet he, zelfs niet als het zusjes zijn.
en tja, helaas, maar t moet echt gebeuren.

liefs, do

Waarom laat je die inenting niet gewoon achterwege????
Hoe heeft je oudste gereageerd op de BMR-inenting?

Ik ben een zgn. kritische prikken-aanhanger. Leah is helemaal niet inge-ent, ook geen DKTP. Mijn andere kinderen wel. Ook wij hebben erg nare ervaringen met entingen.

Volg je gevoel, als je geen inenting wilt, laat je niet onder druk zetten door 'wat moet' of wat men vindt. Lastige afweging, he?

Hallo,

Mijn dochtertje wordt volgende week 1 en zei had vorig jaar november een vervroegd BMR prik geahd omdat we op vakantie gingen, zei had er geen last van en trouwens van al die inentingen dat ze heeft gehad, had ze maar 1x wat verhoging en dat was het. Ze zeggen ook dat als het kindje goed had gereageerd op de vorige inentingen dat je geen zorgen hoefde te maken.

Groetjes,
Vanesca

Met de DKTP kunnen ze binnen paar uur erna hangerig zijn en koorts krijgen. Bij de BMR kan dit nog tot 2 weken erna ! Dus we plannen het al bewust na onze vakantie in april !

Mijn oudste heeft op de dktp ook gereageerd, de eerste keer toen ze met 2 a 3 mnd de prikken kreeg was ze huilerig en heb ik haar gewoon naar bed gebracht voor haar middagslaapje, alleen toen ik haar toen eruit wilde halen (omdat ze al heel lang sliep) was ze heel wit en blauw om haar mond en ze was heel slap en suf. Moet er ook niet aan denken wat er misschien was gebeurd als ik haar niet was gaan halen.
We zijn toen naar de arts geweest en volgens hem lag het absoluut NIET aan de vaccinatie, maar toen hadden wij al zo onze twijfels. De vervolg vaccinatie ging wel wat beter, maar ze had er wel lang last van.
Toen met 15 mnd kreeg ze de BMR, en een paar dagen later was ze niet lekker. Ze huilde vreemd en ook op een aparte manier, was een heel typisch huiltje.
Toen wilde ik haar 's avonds naar bed brengen en ze huilde toen ook al, en ineens ging ze weer zo gek huilen, en ik til haar op, leg haar op de commode, draai me om om wat te pakken en ineens was ze doodstil, ik zag dat ze helemaal wit was geworden en haar ogen draaide heel eng, en toen ik haar optillde ademde ze niet meer en was helemaal slap....
Meteen gegild naar mijn man, die heeft haar overgenomen en ik ben naar de buren gerend en 112 gebeld maar ze kwam al weer bij voor ik 112 aan de lijn had.
We hebben wel de huisartsenpost gebeld (want zoiets gebeurd natuurlijk op een vrijdagavond) en die konden niet precies vertellen wat er was gebeurd, ze vermoedde een epileptische aanval, maar dat gevoel hadden wij totaal niet. Konden we weer naar huis, geen oog dicht gedaan, want die arts zei wel, nou dit is vast eenmalig en gebeurd nooit 's nachts, maar ja, dat geloofden wij natuurlijk niet. De dag erna heeft ze het weer 2 keer gehad, eerst een heel apart huiltje en hup dan stopte ze met ademhalen en werd bewusteloos.
Ze is helemaal binnenste buiten gekeerd in ziekenhuis en die zeiden dat het niet aan de prikken lag, maar dat het een vorm van aandacht trekken was !!!! nou dus niet he !
Ze had wel licht bloedarmoede dus ijzer gekregen.
Maar na dat weekend knapte ze op en heeft het nooit meer gehad ! Nou, toen hoorde we om ons heen verhalen over vaccinatie etc en zijn we verder gaan zoeken. Het is wel aan het RIVM gemeld door artsen (ook gek als ze zeker weten dat het daar niet door kwm) en het RIVM zei wel dat het daardoor kon komen.

Nou wil ik niemand bang maken met dit verhaal, want in de meeste gevallen gaat het gewoon goed. En tot nu toe heeft Brenda ook geen last vd DKTP gehad, maar ik kan nog steeds huilend wakker worden door deze BMR ervaring die ik niemand toe wens.

Ik was gewoon benieuwd of er meer mensen waren met deze ervaring.
Als je in de "altnernatieve" sfeer gaat zoeken vind je namelijk heel veel van dit soort ervaringen.....

Bianca

Terug
Bovenaan