Angst voor BMR vaccinatie

Goedemorgen Brenda,

Mijn dochter krijgt half maart haar BMR prik en we willen begin april op vakantie voor een weekje.. Ik heb laatst het onderwerp 'wat voor bijwerkingen BMR prik en voor hoe lang' geplaatst bij najaar 2007 moeders...
heb wel redelijk wat reacties op gehad.. wellicht kan je daar even kijken..

ik hoop dat mn dochter lisa niet al te veel last van dr prikjes gaat krijgen..

succes

Jess

Wat een heftige reacties kunnen die kleintjes krijgen zeg!!! En dan durfen de medici nog te zeggen dat het een vorm van aandachttrekken is.... GRRRR. Dan mag ze wel een Oscar krijgen voor zulk toneelspel... Sorry hoor, maar die houding maakt me echt boos. Alsof een klein kind zoiets kan faken! Vreselijk als ze dat tegen je zeggen, Bianca. Terwijl jij je, heel terecht, gewoon zorgen maakt om je kind.
Mijn dochter reageerde ook niet lekker op de DKTP prikken en ik zat al langer in mijn maag met de BMRprik. Niet dat ik tegen inenten ben, maar als kinderen zo'n reactie kunnen krijgen, vind ik het ook niet  altijd veilig. Een beetje dubbel gevoel dus. Voordat ik moeder werd, dacht ik ook altijd: "gewoon laten inenten! De intentingen zullen heus wel veilig zijn, we leven immers in Nederland".
Maar als ik dit zo lees, samen met wat andere informatie dan weet ik het zo net nog niet. Mijn dochter is al zo aan het kwakkelen haar hele leventje, willen we dit er nog wel bij? En kan ze ze niet gewoon een paar maanden later krijgen, als ze weer echt helemaal goed in haar vel zit?
Ik las dat Hannah haar jongste helemaal niet laat inenten. Ik twijfel een beetje of ik die richting ook uit wil. Hannah, kun je mij jouw overwegingen vertellen en ook hoe je die bracht naar het cb en je omgeving? Mijn dochter heeft haar eerste jaar heeeeeel veel gehuild en we zijn ongeveer overal geweest. Standaard werd er dan gevraagd of ze ingeënt was. En iedereen leek bijzonder tevreden dat het zo was en er werd nooit verder gevraagd of ze misschien óók niet lekker kon zijn door die prikken. Terwijl je het natuurlijk niet kunt uitsluiten. Aan de andere kant kunnen inentingen veel leed voorkomen, dat weet ik ook. Vandaar dat ik nu twijfel. Ik hoor graag hoe andere mama's hier over denken.
Groetjes,
Dory

@ Biasch, mijn neefje heeft precies zo gereageerd op de BMR. Angstaanjagend, paniek! Mijn dochtertje (van nu 5 jr) is precies na de eerste inenting begonnen met haar allergieen en astma? Toeval, hmmm, ik geloof meer in een optater aan het immuunsysteem.

@ Dory, ik begrijp goed dat je twijfelt over de inentingen. Ik krijg soms erg felle reacties op het feit dat ik Leah niet heb laten inenten, daarom ben ik wat voorzichtig om hierover van alles te roepen. Maar geloof me, ik ben zo zuinig op het meissie, dat ik alleen maar datgene doe wat het allerbest is voor haar! De andere kinderen heb ik wel laten inenten, maar altijd met een dubbel gevoel. Vooral onze derde is sindsdien erg kwakkelig.
Mijn overwegingen liggen vooral in de sfeer van de stoffen die allemaal verwerkt zitten in een vaccin, daar schrik je echt van. Wonderbaarlijk als je immuunsysteem dat allemaal goed kan verwerken. Ik heb samen met een (antroposofisch) arts een goed gesprek gehad en toen besloten dat ik in ieder geval niet voor het eerste jaar inent. Of ik het daarna ga doen, weet ik niet, misschien deels, ik twijfel nog.
Ken je de site www.nvkp.nl ; daar staat veel info die je kunt gebruiken om een goede beslissing te nemen. Succes!!
Juist omdat Leah zo hypergevoelig is (allergische aanleg), denk ik dat ik er goed aan heb gedaan om haar niet extra te belasten. Ken je de site van

Hoi,
De osteopaat waar ik liep met Bo zei ook dat de BMR de meest 'gemene' vaccinatie is. We moesten na die prikken ook allert zijn op een terugval namelijk. Hij werkt samen met een homeopaat die vooraf een behandeling instelt, zodat je kindje er beter doorheen komt. Misschien iets voor jullie?

Groetjes, Noor

@Hannah, bedankt voor je reactie. Ik ben blij met jouw mening en ook met de site die je gaf. Ik heb er nog niet echt op kunnen kijken door tijdgebrek, maar ik zal er binnenkort echt even gaan kijken. Door jouw berichtje realiseer ik me dat niet het cb, maar ik (en manlief natuurlijk) beslissen of en wanneer mijn dochter ingeënt wordt. Dat is een opluchting. Helemaal niet laten inenten vind ik nu voor mij nog een grote stap. Maar ik ga zeker wachten tot ze voor het eerst in haar leventje echt lekker in haar vel komt te zitten. En dat hoeft hopelijk echt geen jaren te duren... Ik kan me voorstellen dat het lastiger is om de DKTP prikken op eigen houtje te plannen, omdat daar echt een duidelijk tijdsschema tussen zit. Maar de BMR staat nu op zichzelf en de volgende inentingen duren gelukkig daarna nog een paar jaar, toch?
Hannah, wat zei bij jou het cb? Kan je je nog bedenken bijvoorbeeld? Volgens mij kan je een kind ook later laten inenten, toch? Ze zijn zo dol op prikken, dat ze dat volgens mij altijd nog beter vinden dan helemaal niet prikken.
En ik begrijp je reactie juist goed, dat je erg zuinig op je meisje bent! Dat ben ik ook, hihi!
@ Noor, ik heb inderdaad gehoord dat je een kind preventief kan laten "behandelen" voor de inentingen. Dat zal ik tzt dan ook zeker doen! Wij lopen namelijk zelf voor onze kleine meid bij een soort homeopaat en die heeft al ontdekt dat ze o.a. erg veel last had van de vorige DKTP prikken. We zijn nu bezig om de naweeën van die prikken uit haar lichaam te krijgen met homeopatische medicijnen. En als ze ze zich helemaal goed voelt, kijken we wel verder.
@Bianca, wat vond jij van de opmerking van Hannah, dat je zelf kan kiezen of je je jongste dochter wel of niet laat inenten? Wat je doet is natuurlijk helemaal jouw keuze, maar ik kies er nu voor om het even uit te stellen. Hoe lang weet ik niet. Wie weet is dat ook iets voor jou? Of heb je het liever maar achter de rug? Dat kan ik me ook goed voorstellen. Veel sterkte met je beslissing! En laat je tzt wel weten hoe het gaat, ook met jou?
Groetjes,
Dory

Ik twijfel ook heel erg over de prikken! Ik heb Djenna geen Pneu gegeven en ik denk ook niet dat ik de MenC laat geven die bij de BMR "hoort". Ik vind de BMR al zwaar genoeg als ik het zo om mij heen hoor!. Het is toch extra belasting voor het lichaampje nog zo'n virus erbij! Ook zijn wij iets later gestart met het inenten, toen ze 15 weken was kreeg ze d'r eerste prikje ipv met 2 maanden. Heb dit gedaan met het idee dat haar eigen afweer dan al iets sterker was. Misschien dat ik die MenC wel nog later geef, daar ben ik nog niet over uit... Ik ondersteun de prikken door homeopatische korrels te geven. Een korrel de dag voordat ze geprikt wordt en een korrel direct na de prik. Je weet natuurlijk nooit hoe ze had gereageerd zonder die korrels, maar het is nu best goed gegaan.Toch zie ik tegen de BMR op. Als je meer wilt weten over homeopatie en ondersteuning bij inenten kan je ook kijken op www.tinussmits.nl en dan bij post-vaccinaal-syndroom en dan weer bij Preventie.

Oooh, lastig he! Djenna heeft 6 maart haar afspraak staan, dus ik kijk niet echt uit naar de komende weken. We zullen heel erg alert op onze kleine meid zijn. Helemaal na jouw verhaal. Ooh, wat moet jij/jullie doodsangsten hebben uitgestaan... Succes met wat je ook beslist.

Groetjes, Olga

Hallo Bianca

Ik snap jou reactie heel goed hoor zeker omdat je oudste daar zo heftig op gereageerd.
Maar die andere mensen moeten niet gelijk paniek lopen zaaien mijn kinderen krijgen ook nog eens tbc erbij omdat hun vader uit het buitenland komt en die reageren er niet zo heftig op. Bij Milton met de huismijtallergie ja waar het vandaan kom weet ik niet maar hij had als baby al exczeem dus dat is niet van de BMR vaccinatie.
Bianca als ik jou was zou ik nog eens een gesprek aan gaan met je huisarts als je die wel kan vertrouwen en het ene kind is het andere kind ook niet. Maar ik begrijp het heel goed. Ik zou zeggen sterkte.

groetjes lisette

Terug
Bovenaan