@Hannah, bedankt voor je reactie. Ik ben blij met jouw mening en ook met de site die je gaf. Ik heb er nog niet echt op kunnen kijken door tijdgebrek, maar ik zal er binnenkort echt even gaan kijken. Door jouw berichtje realiseer ik me dat niet het cb, maar ik (en manlief natuurlijk) beslissen of en wanneer mijn dochter ingeënt wordt. Dat is een opluchting. Helemaal niet laten inenten vind ik nu voor mij nog een grote stap. Maar ik ga zeker wachten tot ze voor het eerst in haar leventje echt lekker in haar vel komt te zitten. En dat hoeft hopelijk echt geen jaren te duren... Ik kan me voorstellen dat het lastiger is om de DKTP prikken op eigen houtje te plannen, omdat daar echt een duidelijk tijdsschema tussen zit. Maar de BMR staat nu op zichzelf en de volgende inentingen duren gelukkig daarna nog een paar jaar, toch?
Hannah, wat zei bij jou het cb? Kan je je nog bedenken bijvoorbeeld? Volgens mij kan je een kind ook later laten inenten, toch? Ze zijn zo dol op prikken, dat ze dat volgens mij altijd nog beter vinden dan helemaal niet prikken.
En ik begrijp je reactie juist goed, dat je erg zuinig op je meisje bent! Dat ben ik ook, hihi!
@ Noor, ik heb inderdaad gehoord dat je een kind preventief kan laten "behandelen" voor de inentingen. Dat zal ik tzt dan ook zeker doen! Wij lopen namelijk zelf voor onze kleine meid bij een soort homeopaat en die heeft al ontdekt dat ze o.a. erg veel last had van de vorige DKTP prikken. We zijn nu bezig om de naweeën van die prikken uit haar lichaam te krijgen met homeopatische medicijnen. En als ze ze zich helemaal goed voelt, kijken we wel verder.
@Bianca, wat vond jij van de opmerking van Hannah, dat je zelf kan kiezen of je je jongste dochter wel of niet laat inenten? Wat je doet is natuurlijk helemaal jouw keuze, maar ik kies er nu voor om het even uit te stellen. Hoe lang weet ik niet. Wie weet is dat ook iets voor jou? Of heb je het liever maar achter de rug? Dat kan ik me ook goed voorstellen. Veel sterkte met je beslissing! En laat je tzt wel weten hoe het gaat, ook met jou?
Groetjes,
Dory