Angst voor de verloskundige.

Eerder plaatste ik hier ook al een aantal berichten over en nu helaas weer een bericht, ik weet ook niet zo goed wat ik hiermee wil bereiken, misschien gewoon even mijn gevoel van me afschrijven.

Na lang uitstellen heb ik toch eindelijk een afspraak gemaakt bij de verloskundige de 19e staat de afspraak gepland. Hoe dichterbij de datum komt hoe meer stress en angst ik krijg. Gelukkig gaat mijn lieve vriend mee om mij te steunen maar ik heb het gevoel dat ik het echt niet kan.

Ik ben altijd super goed om van te voren ramp scenario's te bedenken en ben me dus alleen maar aan het indenken hoe fout te afspraak straks gaat. Ik ben bang om in totale paniek te raken en dat vind ik natuurlijk nogal beschamend.

Ik ben in het verleden misbruikt en heb ook te maken gehad met huiselijk geweld, misschien dat dit de reden van mijn grote angst is. Ik weet gewoon even niet meer wat ik moet doen. Wil zo graag genieten van mijn zwangerschap en de baby die komen gaat maar de angst overheerst alles.

Ik vraag me af of ik überhaupt wel geschikt ben als moeder met deze angst en ik vraag me ook af of ik nog wel te helpen ben. Zit er gewoon even doorheen.

Ik hoop dat de afspraak mee gaat vallen en dat het me laat inzien dat ik niet bang hoef te zijn.

Ervaringen van anderen met angstklachten zijn meer dan welkom!
 
Je doet er denk ik goed aan om iemand mee te nemen naar de afspraak. En geef daar aan dat je angstig bent, ze doen niks wat je niet wilt. Echo kan misschien al uitwendig, maar als je daarvoor een 2e afspraak nodig hebt, ie dat helemaal ok. 
En er bestaat een POP poli voor vrouwen die rondom zwangerschap angstig zijn of andere psychische klachten. Die zijn er speciaal voor, denk dat je daar op je plek zult zijn. 
 
Hoever ben je nu met je zwangerschap ?
Ik zou anders een uitwendige echo vragen.
En idd een door verwijzing naar de pop poli ben ik ook geweest is echt heel fijn.
 
 
Ik heb zelf geen ervaringen met angstaanvallen. Maar wil wel zeggen dat ik het ontzettend knap vind dat je de eerste stap gezet hebt. Wees trots op jezelf dit heb je al overwonnen. En dit laat alleen maar zien dat je nu al een hele goede moeder bent.
Heel veel succes! Je kunt het.
 
Wat stoer dat je ondanks je angst alsnog naar de verloskundige gaat! Volle respect van mij dat je dit doet!
Echt advies kan ik niet geven maar ik zie dat er al opties zijn gegeven.
Sterkte de komende tijd, geloof in jezelf! Je kan dit!
 
Terug
Bovenaan