Angst voor de verloskundige.

Misbruik is zeker een punt om vooraf met je verloskundige te bespreken. Want herinneringen op dit gebied kunnen getriggerd worden bij de bevalling en tijdens de kraamperiode. Als het goed is, is je verloskundige getraind hiermee om te gaan.
Waarom ben je bang een slechte moeder te zijn? Is misschien iets om met een psycholoog uit te zoeken?
Bij mij heeft ( op ander, minder ernstig gebied) faalangst training geholpen.
 
Dapper dat je die afspraak hebt staan en fijn dat je vriend mee gaat. Ik zou wel bij de huisarts je angsten bekend maken. Die kan dan kijken om je door te verwijzen of een pop-poli of gewoon psychische hulp. Ik loop nu zelf bij een pop-poli maar dat is ivm bekend zijn met postnatale depressie wat eenvoudig ligt aan de hormonen. Dus krijg medicatie voor na de bevalling. Als ik jou situatie zie denk ik dat je behoefte hebt aan iemand die je meer begeleid in deze zwangerschap en je kan vertellen wat je te wachten staat, wat je van een verloskundige kan verwachten enz. Sterkte en succes! Als je je problemen kenbaar maakt kan er wat mee gedaan worden. Liefs
 
Je hebt al een hele stap gezet! Ik heb geen ervaring met de combi, maar als iemand die zelf uit een best zwaar psychologisch traject komt met trauma’s, wil ik zeggen; natuurlijk ben jij te helpen! Een goede moeder betekend in mijn ogen niet dat je het zelf nooit moeilijk hebt, maar dat je er bent voor je kindje. En daar mag bijhoren dat het soms niet vanzelf gaat toch? Wat betreft de meest vreselijke scenario’s… die ken ik goed. En ik kan je niet vertellen hoe je dat weg krijgt. Wel dat de werkelijkheid voor mij altijd mee blijkt te vallen en de gedachte dat, mocht ik angstig worden of in paniek raken en hoe eng dat op dat moment ook is, ik er ook altijd weer door heen kom. Ik hoop dat ze je op een fijne manier kunnen helpen rondom je zwangerschap en je met de tijd wellicht de juiste begeleiding kunt vinden om hier mee om te gaan.
 
Bedankt voor al jullie reacties, ik vind het super fijn om te lezen.
Ik heb zojuist telefonisch de intake gehad en daar is de pop-poli ook besproken. De verloskundige dacht dat dit een goeie optie zou zijn voor mij en dat vind ik zelf ook.
Morgen is dan eindelijk de dag, ik maak me ontzettend veel zorgen maar heb er ook wel weer zin in. Ik zou blij zijn als het voorbij is
 
Ik wil je toch heel veel plezier wensen morgen ook al vind je het spannend maar zo leuk om je kleintje te zien op het scherm.
En een goed idee de pop poli ben ik ook geweest omdat ik tijdens begin van de zwangerschap antidepressivia gebruikte.
Ivm trauma's overleden zoontje en verkrachting.
 
 
Wil toch even een kleine update geven.
Vanmiddag heb ik de afspraak gehad en het ging gelukkig veel beter dan ik dacht. De verloskundige had veel geduld met mij en was super lief.
En wat was het bijzonder om ons kindje te zien, mijn angst werd gelijk minder toen ik het op het scherm zag, ik vond het echt super!
 
Wat fijn om te lezen dat je ervaring positief was. Je hebt een grote stap gezet. Super knap! Wees trots op jezelf.
 
Terug
Bovenaan