Angst voor inenten

Hoi,
Snap je gevoel. Je kan er ook voor kiezen om later te beginnen. Je mag dan later meedoen aan het Rijksvaccinatieprogramma. Maar laat je, als je je er ongerust over blijft voelen, goed voorlichten door een kinderarts. Ik ben zelf naar een informatiebijeenkomst gegaan over vaccineren (bij het antroposofisch consultatiebureau). Daar werd door een kinderarts verteld over de vaccins en de ziekten waarvoor je vaccineert. Heel informatief. 
Wij kiezen ervoor om wel te vaccineren maar in een later stadium. Dat voelt prettiger! Dan is ons kindje wat 'sterker'.
Succes met je keuze,
Gr .L

Wij hebben er ook voor gekozen om pas met 6 mnd te lateb inenten. Dan heeft ze zelf de kans gehad om haar eigen darmflora en immuunsysteem op te bouwen, zodat ze beter de vaccinaties kan dragen. Ik blijf het zelf een lastig stuk vinden en hebben besloten een middenweg te kiezen (helemaal niet inenten vonden we toch te spannend). Volg vooral je eigen gevoel hierin.

Bedankt voor jullie reacties! Het heeft me weer wat rust gegeven. Ik ken inderdaad de gevaren van niet inenten en ben goed op de hoogte van alle ziektes. Daarom ben ik ook altijd vóór inenten geweest. Vooral omdat bij ons in de regio de vaccinatiegraad heel laag is. Daarom overviel en verbaasde de angst me ook nogal. We gaan het meemaken morgen hoe Thomas erop reageert. 

Mijn zoontje  reageert er ook amper op.hoor. de prik zelf is echt zielig dat wel dat je mee kan janken eigenlijk. 
Verder heeft de kleine man steeds een lichte verhoging en wat last van zn beentje (s) meer niet?

Wij hebben onze kleine inmiddels 2 x laten vaccineren. Ze huilt ff flink na de prik en slaapt wat meer die dag. Maar is er totaal niet ziek van geworden. Over paar weekjes de 3e prik. 

Wij wachten met vaccinaties. Ik twijfel zelf heel erg. Mede door het consultatiebureau en de bijsluiters. Ik ga mezelt eerst nog even goed inlezen. De voors en tegens en dan ga ik een beslissing maken

Wat iedereen hier zegt, ga aub niet op internet lezen wat er allemaal kan gebeuren. Die kans is zo ontzettend klein.

Onze dochter is nu 3 x ingeënt en mag nu bij de 11 maanden weer.
De eerste keer heb ik ook gejankt want ja, het is enorm zielig dat je ze zo in paniek ziet. Daarna kreeg ze een beetje verhoging en savonds wat het niet zo leuk hier thuis. Ze was gewoon echt even niet lekker.
Maak je hier niet druk om want dit is een reactie van hun lijfje.
Plan verder niks in op die dag en het liefst de dag er na ook niet. Zo kan hij in alle rust bij mama (of papa) liggen en lekker knuffelen. De dag erna was onze dochter zo ontzettend moe dat ze de hele dag heeft geslapen.
Lekker tegen hem praten wanneer hij de prikjes krijgt wat er gaat gebeuren en meteen oppakken wanneer het klaar is en rond lopen en sussen.
Gaat helemaal goed komen! Succes :)

Als je gaat googelen, zoek dan op de verschijnselen van de ziektes waartegen gevaccineerd wordt. Voor mij weegt daar een zeer beentje, wat verhoging en hangerigheid zeker tegen op. Ik zou me voor mijn kop slaan als mijn kindje hersenvliesontsteking, verlamming of leverschade krijgt of overlijdt omdat ik meen dat dat vaccinaties gevaarlijk zijn of het risico nihil.
Ik vind persoonlijk het toenemende aantal mensen dat hun kindjes niet laat inenten zorgelijk. De ziektes komen nog steeds voor, hoewel niet allemaal in Nederland (dankzij de vaccinaties). Zeker als je in een gebied woont met een lage dekkingsgraad is het risico op sommige ziektes zoals mazelen reëel. Erop vertrouwen dat je kindje niets krijgt omdat andere kindjes gevaccineerd zijn vind ik persoonlijk een heel egoïstische keuze. 
Sorry dat ik zo fel overkom, maar laten we vertrouwen op de deskundigen en dat zijn niet de mensen die zeggen dat je autisme krijgt van vaccinaties. Niet je emoties de overhand laten nemen, maar je verstand. 

Terug
Bovenaan