Angst voor miskraam. Tips?

<p>Hoi!</p><p>Ik ben nu iets meer dan 4 weken zwanger, nog erg pril dus. Ik heb alleen zoveel “horror” verhalen gehoord dat ik zo bang ben het te verliezen.. ik ben mentaal al erg gehecht. Het is mijn allereerste zwangerschap. </p><p>De kansen zijn natuurlijk best groot en ik ben zo bang omdat het ook mijn eerste zwangerschap is na 16 maanden proberen dat het misschien niet direct goed gaat. </p><p>heb ik hier invloed op? Heeft iemand tips of geruststelling? Zoveel stressen is namelijk ook niet erg goed voor de zwangerschap... </p>

Er is niets wat jij kunt doen wat invloed heeft op wel of geen miskraam. Ik geloof er in dat jouw lichaam zelf gaat herkennen of het een gezond kindje is of dat het een verkeerd aangelegde zwangerschap is. En dan stoot je lichaam het helaas af. Ik heb dat meegemaakt, nu weer zwanger en dat is ontzettend spannend. Maar ik vertel me zelf steeds geen voorschot te nemen op mijn verdriet. Probeer nu te genieten van het feit dat je zwanger bent! Mocht het misgaan dan is dat hartstikke verdrietig, maar dan is er ook nog genoeg tijd om er verdrietig over te zijn. 
Ik zou je angst ook zeker met je verloskundige bespreken. Ik hoop dat je er iets aan hebt! 

Dankjewel! Ik ga proberen ervan te genieten.. over een maand naar de verloskundige dus nog eventjes volhouden haha!
Nogmaals bedankt!

Wat je misschien ook wel helpt denken is dat je kansen veel groter zijn dat het goed gaat. 85% kans is best veel. En zoals gezegd het heeft geen zin om nu verdrietig te zijn je hebt er geen invloed op vertrouw op je lichaam die weet inderdaad wat er moet gebeuren. ??

Ik heb precies hetzelfde gevoel als dat jij beschrijft. 
Ik ben ook 4 weken zwanger en het is voor mij ook de eerste keer. Ik vind het zo bijzonder en ben zo intens gelukkig dat ik überhaupt zwanger mag zijn. Maar de angst dat het mis gaat blijft overheersen. Ik weet niet goed wat ik kan doen om die knop om te zetten en er meer van te genieten. Zo ga ik wel 3 keer in het uur naar het toilet, om te kijken of ik toch niet ergens wat bloed zie o.i.d. Geen idee waar deze angst vandaan komt.. 
Heb overigens 29 april eerste echo en intake bij de verloskundige. 

Ik heb dat ook. Afgelopen november miskraam gehad. Ben nu zo bang dat het fout gaat. Vooral omdat ik verder nog geen zwangerschappen heb gehad en je zo al 'negatief' begint. Ik heb 23 april eerste echo, hoop zo dat het er goed uit ziet! Toch probeer ik hoe dan ook van deze zwangerschap te genieten! Hou nu al van deze kleine ukkie :)

@xjes wat naar om te horen! Snap dat je je nu dan wat sneller zorgen maakt. Gefeliciteerd met je zwangerschap! Hoe ver ben je nu? 

Ik had vanaf zondag t/m dinsdag best erge menstruatie achtige krampen. Dit is sinds gisteren eigenlijk verdwenen. Net tijdens plassen en afvegen 2 druppeltjes bloed op wc papier. Heeft iemand hier ervaring mee? Wat kan dit betekenen? Zoals jullie misschien kunnen begrijpen ben ik nu echt op van de zenuwen. 

Dankjewel! Ik ben nu ongeveer 5 weken. Is bij mij erg lastig te bepalen volgens de verloskundige want was ruim 2 weken overtijd en pas sinds kort positieve test. Heb waarschijnlijk erg lange cyclus..

Ah wat zenuwslopend! Hoe is je bloedverlies nu? En wat voor kleur is het? Denk niet meteen aan dat het fout gaat, het kan zeker innestelingsbloed zijn rond deze periode! Een vriendin van mij had ook ietsjes bloedverlies rond de 4 weken en het is verder allemaal goed gegaan. Maar voor zover ik weer had zij niet erge menstruatie achtige krampen.. Houd de moed erin!

Terug
Bovenaan