Angst voor miskraam. Tips?

@xjes bedankt voor je geruststellende woorden! Het is tot nu toe bij die paar druppeltjes met afvegen gebleven en de kleur was een beetje licht rood. Heb net wel nog even een zwangerschapstest gedaan en die was nog steeds dik positief. Maar goed dit zegt natuurlijk helemaal niks.. Maar in zo’n situatie ga je toch wanhopig opzoek naar bevestiging. 
Ik probeer rustig te blijven en hoop er echt het beste van! 

Ah je zenuwen zijn zo herkenbaar! Bij de miskraam had ik na het bloeden in het begin ook meteeen een zwangerschapstest gedaan maar dat heeft inderdaad helaas geen zin. Het hcg hormoon zit nog wel even in je lichaam.
Vooral als het hier bij blijft en het wat lichter van kleur is zou je denk ik geen erge dingen hoeven te gaan denken. 
Heb je al een verloskundige. In dat geval zal ik die ook op de hoogte stellen. Raden ze vaak ook aan, heb ik destijds ook gedaan

Tip: niet op internet zoeken. Mensen delen eerder hun negatieve ervaringen dan positieve. Het staat vol met enge verhalen terwijl de meeste zwangerschappen goed gaan. Verder zou ik dit bespreken met je vk. Voel je hierin niet bezwaard. Bij mij hebben ze ook met 7weken al echo gedaan omdat ik zo bang was. En daarnaast is het enige wat je kan doen vertrouwen hebben in je lichaam hoe moeilijk dat soms ook is. 

Paradiso

[quote quote=10187675]@xjes wat naar om te horen! Snap dat je je nu dan wat sneller zorgen maakt. Gefeliciteerd met je zwangerschap! Hoe ver ben je nu? Ik had vanaf zondag t/m dinsdag best erge menstruatie achtige krampen. Dit is sinds gisteren eigenlijk verdwenen. Net tijdens plassen en afvegen 2 druppeltjes bloed op wc papier. Heeft iemand hier ervaring mee? Wat kan dit betekenen? Zoals jullie misschien kunnen begrijpen ben ik nu echt op van de zenuwen.[/quote]
Ik heb dit ook gehad tussen de 6 en 9 weken ben ondertussen 15+4 weken zwanger. Dit word mijn 3de kindje nooit eerder bloed gehad.  Alles verloopt prima wat we tot zover hebben kunnen zien op de echo en pretecho.   Waar het bloed vandaan kwam is nog steeds een vraag. Je bent zoiezo beter doorbloed, kan door ontlasting komen de druk die je dan zet, sommige gevallen zoals de mijne onverklaarbaar. Enigste wat ik kan bedenken isdat mijn placenta dichtbij de uitgang ligt op dit moment wat ze hebben gezien op de echo. Maar na 9 weken geen bloed meer gehad en het was ook nooit super veel. Ik schrok natuurlijk wel heb toen ook met 7 weken een echo laten maken daar was alles ook super in orde. Tot nu toe gaat alles goed heb ook in me omgeving gehoord dat meerdere vrouwen bloedverlies hebben zelfs als ze al verder zijn. 
Als je toch echt zorgen hebt kan je altijd contact opnemen met de vk heb ik ook gedaan toen het gebeurde. Die stelde me gelijk gerust. 

Succes

Terug
Bovenaan