Angst voor Wiegedood

Hallo,

Ik heb ook wel eens dat als ik in haar kamer sta,ik even aan haar handje moet zitten om te kijken of ze slaapt.
Meestal maak ik haar dan ook gelijk wakker en dan baal ik weer van mezelf,maar goed ik denk dat bijna iedere moeder het inderdaad in het begin heeft.

Succes Marjolein
 
Lieve anoniem,

Ik herken dit precies! Ik had het zelf geschreven kunnen hebben dus wat dat betreft: je bent niet de enige!!

Ik heb dezelfde angst ook naar mijn man toe. Ben erg bang om hem te verliezen door bijv. een auto-ongeluk o.i.d.

Ik weet niet of dit ook voor jou (gedeeltelijk) geldt maar bij mij zijn de oorzaken van deze angst op de eerste plaats het grote geluk met mijn man/gezin wat ik nóóit meer kwijt wil (het "te-mooi-om waar-te-zijn-gevoel"). Vervolgens ook het feit dat ik al veel dierbaren heb verloren in mijn leven (o.a. een kindje, mijn vader, moeder, stiefvader, stiefmoeder).

Hoe je van die angst af kan komen? Heb ik geen pasklaar antwoord voor. Als die angstgevoelens weer toeslaan helpt het bij mij heel goed om er veel over te praten met mijn man. En verder: gewoon doorleven. Want het is precies wat je zegt: er ligt altijd wel gevaar op de loer en als je daar té lang en té veel bij stil staat, word je leven er niet leuker op. Probeer je dat steeds te realiseren.

Dus: probeer een manier te vinden om regelmatig je hart luchten, lekker uit te huilen als dat nodig is en daarna even alleen naar de mooie dingen te kijken. Valt niet mee, maar dat is volgens mij de enige manier. En nog wat: als het jou geruststelt om regelmatig te kijken of je dochter lekker slaapt of wat dan ook: doe dat ook gewoon. Denk niet dat het raar is om steeds te checken. Zolang je kindje niet onrustig van jou wordt en jij er wel rust van krijgt.... prima toch?

Heel veel succes!!!
Lieve groeten, Daphne
 
Lieve meid,

Iris heeft gelijk. Koop een angelcare: ze zijn niet goedkoop, maar als je er mmee klaar bent, zet je hem op Marktplaats. Mijn buren hadden hetzelfde als jij en zijn er zo van opgeknapt. Zoals je schrijft: je slaapt zo niet rustig, je werkt niet rustig, dat breekt je uiteindleijk op. Niet goed voor jou, en niet voor je relatie.

Natuurlijk moet je ook van je angsten af komen, maar dat duurt een poosje, tot die tijd moet je ook kunnen leven: koop dus zo'n ding!

Veel stertkte,
Michelle.
 
Terug
Bovenaan