Angst voor zwangerschapsvergiftiging

<p>Hoi hoi!</p><p>Ik ben momenteel 28 weken zwanger van ons 2e kindje?. Nu begint bij mij toch opeens de paniek een beetje toe te slaan. Ik ben bij mijn dochter met 37 weken met spoed ingeleid ivm HELPP syndroom. Ik heb al wel bloedverdunners om het tegen te gaan deze keer en weet dat de kans dat je het weer ontwikkeld groter is, maar wel vaak later dan de eerste keer. Ik heb de laatste dagen ivm op vakantie zijn best veel gedaan en merk nu dat ik last krijg onder mijn ribbenkast en tussen mijn schouderbladen.. dat was de vorige keer het moment dat het mis ging.. het is ook gewoon niet gek dat ik klachten krijg als ik teveel doe, maar het is meer waar het zich in uit. ik heb maandag groeiecho en ga uiteraard mijn angst na het weekend ook delen met mijn VK, maar moest dit echt even van me afschrijven nu. </p>
 
Kan me goed voorstellen dat het nu erg spannend is! Het kan daardoor ook zo zijn dat je juist heel erg alert bent op signalen die je vorige keer ook had, en die juist daardoor voelt. Doe rustig aan, probeer ontspanning en afleiding te zoeken en bel als je je zorgen maakt gewoon voor maandag al de verloskundige, daar zijn ze voor!
 
Lekker veel watermeloen gaan eten, verkleint de kans met 40%! En nog een lekker, gezond snackje ook! Het gaat om het stofje Lycopeen wat erin zit, misschien zit het ook nog in andere producten, dat weet ik zo even niet (Google er maar eens op!) Fijne veilige zwangerschap gewenst ?
 
Ik heb geen tips, maar wil je laten weten dat ik je angst heel goed snap. Ben nu 9 weken zwanger van de tweede. De eerste kwam met 35 weken tijdens mijn vergiftiging. Ik moet alles nog bespreken. Maar ik ben als de dood dat dit of een paar andere dingen zich gaan herhalen. 
Ik snap heel goed hoe je extra alert bent op symptomen. Het is gewoon heel eng hoe het vorige keer ging. Bespreek je angst zeker met de verloskundige. En misschien vindt ze gezien de situatie een telefoontje in het weekend niet erg? Daar hebben ze een dienstdoende voor toch? Even de klachten doorspreken, hoe zorgwekkend zij het vinden?
 
@Dpl thnx voor je lieve reactie!
@Pietepad wauw thnx wist ik niet!! Ga het morgen gelijk halen!!
@ Lewis mijn angst is gelukkig heel goed bekend bij mijn VK. Ben niet geheel zonder reden overgestapt naar een andere praktijk en ben tot op de dag van vandaag zooo blij dat ik dat gedaan heb! Ik heb echt het gevoel dat mijn angst begrepen wordt! Ook voor jou de tip om dit gelijk goed duidelijk aan te geven. Ik ben continue alles aan het vergelijken met mijn vorige zwangerschap. Ik weet zeker dat ik ze zonder probleem zou mogen bellen, maar wil ook niet de angsthaas uithangen ofzo?,, als het aanhoudt als ik rustig doe ga ik het wel doen hoor.. maar zijn nu nog op vakantie, weliswaar in Nederland, maar morgen pas einde dag thuis. Weet zeker dat als ik in het weekend zou bellen dat er volledig begrip zou zijn.
 
Gewoon laten checken! Ik had bij de eerste pre eclampsie met 37 weken, dus.l die week ingeleid om erger te voorkomen. Bij tweede zwangerschap toch extra controles gehad, zeker bij buikpijn. Bleek een keer voorbode van buikgriep en tweede keer zeer waarschijnlijk baby die tegen ingewanden duwde. Verloskundige was alleen maar ‘blij’ dat ik belde en vond het geen enkel probleem even bloeddruk en urine te checken. Ik was erdoor gerustgesteld en heb relaxte zwangerschap gehad, bloeddruk is iets hoger geworden, niet zorgwekkend en met 40+1 thuis bevallen.

Toevoeging: ik was een keer bij huisarts en besprak de ‘angst’, huisarts vond het ook kleine moeite om even bloeddruk te checken. Mocht je het relaxt vinden om te laten controleren, kun je ook de plaatselijke huisarts(en post) contacten.
 
Wat ik dus het spannendste vind is dat mijn bloeddruk nooit torenhoog geweest is. Ik zat op de grens toen het uiteindelijk mis bleek te zijn. Mijn verloskundige wilde me eigenlijk naar huis sturen om dan paar dagen later opnieuw te meter, maar doordat ik twijfelde over wel of geen bandgevoel toch urine gecheckd, het stokje moest geel blijven, maar sloeg donkergroen/zwart uit. Diezelfde middag doorgestuurd naar het ziekenhuis en daar bleken mijn nier- en leverwaarden al afwijkend en de eiwitten in mijn urine zorgwekkend hoog. Mijn verloskundige was compleet verbaasd dat ik dezelfde dag zou worden opgenomen en diezelfde avond hebben ze nog een ballon geplaatst. Mijn lichaam was duidelijk al bezig, dus heb het infuus niet eens gehaald. Bevalling is paar uurtjes na het inbrengen van de ballon zelf op gang gekomen gelukkig. 


Ga vragen of ze maandag mijn bloeddruk en urine even willen checken denk als het zo blijft! 
 
Terug
Bovenaan