angst

Het komt nu dichterbij, logisch dat je daar over nadenkt! Ik heb dat ook maar niet continu. Heb één keer een hysterische-hormonen bui gehad ;-) en heb er goed over gepraat met mn man, nu heb ik in het algemeen er vertrouwen in. Je moet maar zo denken je geeft het alle liefde die je hebt en je hoeft niet alles direct perfect te doen. Neem de tijd om je kindje te leren kennen en ook julliezelf weer in een andere rol. Wees realistisch, het is je eerste keer en niemand doet dingen een eerste keer helemaal goed. Je zal het kind heus niet laten verhongeren ofzo ;-) Ik wacht het ook allemaal maar af en er zijn inderdaad genoeg mensen waar je bij terecht kan in geval van vragen. Het komt vast goed, ik vind het ook superspannend! En de bevalling tsja ik probeer maar veel te lezen, perineum olie gebruiken en de epino training te doen. Ik reken op mn partner! Kun je je angsten en twijfels een beetje met jouw partner delen?
liefs!

hoi

dank jullie voor de lieve reacties,
als ik goed nadenk dan weet ik het ook wel, maar soms word je toch door zo`n vlaag van onzekerheid omvangen haha
komt ook wel denk ik omdat ik al maanden last van een ischas heb en zo`n beetje elke dag pijn heb en niks gedaan krijg. (heb je te veel tijd om na te denken he) dus tja denk toch dat de baby maar op tijd moeten komen :p (nu nog hopen dat die luistert en er ook zin in heeft)

kan er wel met mijn partner over praten maar hij is super nuchter en optimistisch beetje tegenovergestelde van mij haha dus soms heb ik dan zo iets van ja ja jij weer. (van vreemde die in het zelfde schuitje zitten of zaten is dan fijner om even te horen hoe hun erover denken etc :p)

hoi,
wees blij dat je man nuchter eronder is.
dat is alleen maar lekker.maar ja dat kan ook opeens omslaan.
ik had tijdje terug een periode,oh stel dat de verloskundige er nog niet is.ook spookverhalen haha.
met me man over gehad.die heeft nu zoiets van oh al moet ik het zelf doen.weet nu wat me te wachten staat.dat stelde me ook wel gerust.
gisteren is de kraamhulp geweest.alles verteld van me vorige kraamhulp.ze heeft alles genoteerd en nam het mee naar kantoor.ik heb gezegd dat ik nu niet meer pik.ik deed alles zelfs,me zelf verzorgen me kind verzorgen,strijken.me badkamer werd pas na 3 dagen gedaan.fruit na 4 dagen het was dat me zus daar op aansprak.
ook daarmee maak ik nu niet meer druk.
vind het allemaal wel best.
gr marjan

Hoi Hoi

Heeeel herkenbaar!

Ook al weet ik dat wij het kunnen en alles goed zal komen krijg je toch die zenuwen.

Ik heb zelfs mbo en hbo opleiding ervoor, ik werk met kids, die voed je op en behandel zelfs probleemgedrag. Dus dan moet een braaf kindje toch makkelijk lukken?

Maar ja nu is het mijn eigen kindje he, de 1e, alles opnieuw uitvindne, in je ritme komen, hoe gaat dat met werk en baby, herken ik ziekte op tijd? weet ik wel genoeg? kan ik ook thuis consequent zijn? en mijn man? alles is nieuw en onbekend. Dus hier zijn net zoveel zenuwen te vinden hoor.

Ik denk zo: elke moeder die zich nooit afvraagt of ze het goed doet is denk ik geen goede moeder. het is juist lekker gezond dat je goed nadenkt over alles en bewust keuzes maakt.

Gewoon op je af laten komen, ik ga eerst maar eens die bevalling overleven en dan kijken we verder. genieten is wat ik wil en verder zie ik het wel. Dat helpt de zenuwen in bedwang houden.

gr sabine

Terug
Bovenaan