<p>Dag allemaal, Ik heb hier al eerder een topic geplaatst over angsten tijdens begin zwangerschap maar ik gooi er toch weer even 1 in.. Ik ben nu bijna 8 weken zwanger en vorige week hebben we een hele mooie echo gehad met kloppend hartje. Ik was énorm zenuwachtig voor die echo en had van alles in mijn hoofd gehaald, wat uiteindelijk dus nergens voor nodig was. Na die echo ben ik een paar dagen opgelucht geweest, maar nu slaat dat weer om naar nieuwe angsten voor de termijnecho. Deze is pas over 3 weken en duurt voor mijn gevoel nog een eeuwigheid ? Ik heb in mijn omgeving gewoon téveel verhalen gehoord dat het mis ging, dat ineens het hartje was gestopt ondanks alle aanwezige zwangerschapssymptomen, geen bloedverlies etc. En dat ze daar pas na weken achter kwamen. Waarschijnlijk lees ik ook gewoon teveel op internet maar ik vind het gewoon zo spannend. Thuis kan ik er niet echt over praten omdat mijn vriend totaal geen angst (her)kent en er het volste vertrouwen in heeft. Heeft iemand tips? Zijn er ook nog positieve verhalen? Ik heb het gevoel dat er zoveel negatieve verhalen zijn dat ik soms door de bomen het (goede) bos niet meer zie...</p>