Angsten verloop zwangerschap

Ja hoor, je mag gewoon de verloskundige bellen. Want ongerustheid is ook een reden. En anders kan je vk helpen om je gerust te stellen. 
En de roze wolken en dergelijke heb ik nooit echt gehad, vond het echt heel leuk hoor, zwanger zijn, maar ook echt wel pittig met veel pijntjes en klachten waar ik nog nooit van had gehoord, maar wat er wel bij hoort. En ook nu ik een kleine heb, die onzekerheid wordt je soms gewoon gek van, elk klein kuchje ging ik googlen. Nu maar afgesproken met mezelf dat ik dat maar gewoon niet moet doen, en vertrouwen op mijn eigen intuïtie. Dat helpt, en geniet volop van mn kleine meisje. 

Hier ook hoor. PCOS, zwanger geworden met behulp van ziekenhuis. Eerste echo met ongeveer 7 wkn. Angst of ik echt wel zwanger was en of het hartje klopt. Toen met 12+5 week een echo gehad (termijnecho), geslachtsbepaling met 14+2, 20 weken echo met 20+1. Voor alle echo’s veel stress maar nu kleine uk vorige week goedgekeurd is, stress voor eventuele vroeggeboorte oid. Ik werk zelf in gehandicaptenzorg kind, dus zie en hoor alles! Maar hij doet het nog goed Rn ik heb nog last van kwalen! 

Je bent vanaf nu gewoon nóóit meer zonder zorgen. Ook als dadelijk je kindje er is.  Bedenk wat je kan doen om de angst minder pertinent aanwezig te laten zijn : extra bezoek vk? Extra pretecho?
Ik ben nu 38+5 en iedere dag komen er zorgen bij kijken. Tot mijn vriend het bovenstaande tegen mij zei, dit heeft bij mij toch, hoe raar ook, rust gecreëerd.

Succes! 

Oh ja herkenbaar hoor! Iedere fase vd zwangerschap kent weer andere onzekerheden en angsten en ook na de geboorte stopt dit niet. Ik kan nu nog steeds s nachts gaan checken of m'n dochter van 9 maanden wel ademt...?
ik denk dat het heel goed is het te bespreken met je vk maar dat extra echo geen oplossing is. Dat geeft maar kort geruststelling, net als na je vorige echo! Ik zou proberen te leren te vertrouwen op je gevoel en angst te accepteren als een gegeven en waar mogelijk wat los te laten. Niet makkelijk! Mij heeft mindfulness hier erg bij geholpen. 
Succes en een fijne zwangerschap gewenst! 

Haha mijn moeder zei ook al je kan elke dag dan wel een echo gaan doen om te kijken of het nog goed gaat.. Heeft natuurlijk ook geen zin. En ja waarschijnlijk ben ik dan weer even gerustgesteld en dan na een paar dagen komt er weer angst. Ik heb de verloskundige vandaag ook even gesproken en die zei hetzelfde. Ze doen eigenlijk alleen een echo als er indicatie voor is (bloedverlies, ernstige krampen etc.). Maar zo te lezen hoort het er gewoon bij en heeft iedereen het zowat.. Het zal er vast bij horen ? Proberen komende weken/maanden maar gewoon te vertrouwen op mijn lichaam, alles wat ik positief kan beïnvloeden doe ik en de rest moet mijn lichaam toch zelf doen. Bedankt voor alle lieve reacties en tips in ieder geval!?

Terug
Bovenaan