angstig voor 'n volgende miskraam

Hallo allemaal,

Heb 1 april een mk gehad na 9 wkn zwangerschap. het was eeen enorme schok.
Eindelijk was ik zwanger en we waren zo happy.Waarom moets het mis gaan dacht ik.
Maar ja ik heb mij er nu een beetje bij neer gelegd en weet ook dat de natuur en zo heeft gewild. Maar toch blijft het moeilijk.
We hebben gewoon gezegd we gaan het op nieuw proberen en dan gaat het vast goed.
Maar nu is het dan hopelijk weer zo ver.
Ben 4 dgn overtijd en heb een beetje de zenuwen of het goed is.
Hoop het wel maar dan vind ik het wel beangstigend.
Waar moet ik dan extra op letten en moet ik mij zelf meer in de gaten houden.
Weet dat ik gewoon mezelf moet zijn maar toch..
Geef me wat goeie raad dat stelt me vast gerust.
groetjes astrid

Hoi Assebas,

Tja goede raad. Ik zit in het zelfde schuitje. Bij 9 weken zwangerschap, eind febr. werd een missed abortion geconstateerd en met ruim 11 weken heb ik een curettage laten ondergaan.
Alles was aanwezig, maar het vruchtje is tussen de 5 en 6 weken opgehouden met groeien. Ik ben nu 3 dagen overtijd en heb het gevoel zwanger te zijn, maar net als jij, zit er de angst goed in.
Je kan eigenlijk niet veel doen dan uitgaan van het positieve hoe moeilijk dat ook is. Er is 50% kans dat het weer mis gaat, maar er ook zeker zoveel kans dat het deze keer gewoon goed gaat.
En natuurlijk gezond leven en let goed op jezelf.  
Gelukkig is er vrij snel een echo, rond de 7 weken en zijn er daarna ook regelmatig controles. Maar mocht het toch niet goed gaan,  de natuur gaat toch zijn gang.
Ik duim voor je! Laat je het even weten? Ik ga begin van de week testen en zal het ook laten weten.

Groet,
Noor  

Hoi Noor,

Bedankt voor je reactie. En wat een toeval dat jij nu ook in het zelfde schuitje zit.
Hoop voor jouw ook dat het goed af loopt. Denk dat ik dinsdag of woensdag een test ga doe.
Zal voor ons tweeen.
Vraagje ben jij gecurriteerd? ik namelijk niet en vroeg me wel eens af of er dan verschil in zit met je cyclus.
Ik laat wat van me horen volgende week.
Hou je taai!!

hoi Noor,
Sorry sorry!!
Zag t van curriteren wat later. Moest jij het doen of heb je zelf die keuze gemaakt.
Want bij zeiden ze dat ze het liefst van zelf lieten komen.
Ik heb het vruchtje(kindje zo als ik het zelf beleef) samen met de vk bekeken.
Dit heeft veel indrul op mij gemaakt, maar is ook wel goed geweest voor mij verwerking.
Stond er versteld van dat alles er al op en aan zat. Wonderlijk.
We hebben het in de tuin begraven met een potroosje erop.
En veel er over praten deed mij ook goed.
Hoe heb jij het verwerkt?

groetjes astrid

Hoi,

De dag  nadat ik te horen had gekregen dat het niet goed was, had ik een consult bij een arts assistent. Zij begon meteen over het maken van een afspraak voor een curettage.
Ik vond het allemaal wel wat snel gaan, maar ben achteraf blij dat ik toen meteen een afspraak heb gemaakt (1.5 week later vond de curettage plaats). Het vruchtje was al met 5 a 6 weken gestopt met groeien en het zou waarschijnlijk niet vanzelf loskomen. Tijdens de  zwangerschap heb ik nergens last van gehad, geen buikkrampen of bloedingen en had ook niet echt het gevoel dat de miskraam op een natuurlijk manier op gang zou komen.
Mijn man heeft me erg goed opgevangen, maar voor de rest heb ik niet echt met mensen kunnen praten over de miskraam.  Een aantal maanden heb ik niet lekker in m'n vel gezeten en ben ook erg somber geweest.
Eigenlijk gaat het sinds een week of 2,3  weer beter met me en was ik ook wel weer toe aan een nieuwe zwangerschap.
En nu dus 3 dagen overtijd!
Ze zeggen dat je 2 mnd. na je mk het meeste vruchtbaar bent omdat er dan nog rest HCG in je lichaam zou zitten, maar ik betwijfel of dat waar is. Ook zou je na een curettage sneller zwanger kunnen raken, omdat je lichaam dan helemaal schoon is. Of dat ook waar is?
Waar heb jij nu last van? Naast wat gespannen, gevoelige borsten heb ik sinds 2 dagen aanvallen van misselijkheid en ja, voel me gewoon anders. En menstruatie blijft maar uit..
Ik word er erg onzeker van en ga toch maar zo snel mogelijk een test doen.

Groet,
Noor

hoi,

ik heb nu eigenlijk niet zoveel last van kwaaltjes alleen mijn tanden zijn wel erg gevoelig en dat was de vorige keer ook wel een beetje.
ben wat gauw geirriteerd maar denk dat dat van de zenuwen zijn.
mij hadden ze verteld dat na een curretage je wel wat gevolgen kunt hebben maar hou me te goede. overal praten ze weer anders erover. bij ons doen ze zowiezo geen curretage voor de 10 weken en het liefst wachten ze het nog af dat het van zelf komt.
na dat het vruchtje eruit was hield het vloeien met 5 dgn op.
mijn huisarts zei dat het goed was als er niks meer kwam dan kon ik er van uit gaan dat alles eruit was en dat er niks meer achter bleef. moest ook 1 menstruatie afwachten voor we het weer opnieuw mochten proberen. hij zei met en week of 4 ben je weer ongesteld en het klopte precies.
nu wachten we weer af het nu dan wel goed gaat.en net wat jij zeg kan ik ook moeilijk wachten om een test te doen.
hoor het wel .

Oja, w.b. je vraag over cyclus na curettage. Net 1 week na de curettage werd ik weer ongesteld. Dit vond ik vrij snel, zeker omdat ze in  het ziekenhuis hadden gezegd dat het 4 tot 6 weken kon duren voordat menstruatie weer op gang zou komen. Voor de zekerheid het ziekenhuis gebeld en er werd mij gezegd dat het heel goed mogelijk was dat ik  een cyclus had. En eigenlijk ook sindsdien regelmatige cyclussen  wat wel fijn is. Het zou kunnen dat je menstruatie inderdaad sneller komt na een curettage omdat dan je lichaam  helemaal schoon is, maar zeker weten doe ik niet.

Groet,
Noor  

Toevallig dat jij ook last heb van gevoelige tanden. Dit was ik vergeten te melden, maar had daar ook last van bij m'n vorige zwangerschap en nu dus weer. Ik dacht dat het eerst kwam van een langdurig griepje, maar ik blijf nu wel erg lang last houden van gevoelige tanden. Ik weet niet meer waar ik het gelezen heb, maar dit kan dus ook een van de zwangerschapsverschijnselen zijn.
Hee, het ziet er  goed uit voor ons!

Noor

Terug
Bovenaan