Annelies

A

Anoniem

Guest
Beste mensen,

Ik ben een eerste jaarsstudente vroedkunde, ik moet voor het school een groepswerkje maken over hoe zwangere vrouwen informatie zoeken en waar ze overal informatie vinden. We hebben met ons groepje afgesproken om een werkje te maken over de informatie waar jullie heel weinig of niets over vinden.
Dit zouden we dan in ons werkje zetten en daar dan een klein verslag over maken over hoe we het probleem kunnen oplossen.
Nu was men vraagje of dat jullie me misschien kunnen helpen met zo ’n paar onderwerpen te vinden waarover jullie bijna geen info vinden.

Alvast bedankt.

Annelies

ik zou het leuk vinden om iets te vinden over de 1ste t/m de laatste dag van je zwangerschap.bv;de 1e mnd;een foto van hoe het er uit ziet wat er precies gebeurd.2e mnd;een foto ect....en dat t/m de 9e mnd.of bestaat dat al?welke site?

De dingen waar niemand over spreekt bv. dat je stoelgang langzamer is als je zwanger bent zodat je last kunt krijgen van verstopping enzo..

Hoi,

de info die ik niet kan vinden of in ieder geval niet wat ik kan doen is aan ernstige hoofdpijnklachten. Ik heb hier erg veel last van.

groetjes Ineke

Je RECHTEN als zwangere. Het bleek bv. dat ik via de verzekering recht had op een echo, maar bij onze vkpraktijk weet men amper wat dit is. En achteraf is het best zuur als je dan zelf vet betaald voor een pretecho, terwijl je er gewoon 1 vergoed kan krijgen. Ik voelde me daar ook best wel een beetje belazerd door.

Hoi,
Ik vond weinig over het overschrijden van de 42 weken grens (oorzaken en risico's) en over vocht vasthouden (wat is normaal en wanneer wordt het al te dol?).
Hopelijk kun je hier iets mee.
Veel succes.

Hoi Annelies,