anonaam, uitleg over de situatie

hoi anonnaam,

ik snap dat je het niet begrijpt. (lekker duidelijk).
Het zit zo: ik slik gewoon braaf de pil omdat we nog geen kinderen willen. ik wil ze een poosje eigenlijk al wel, maar mijn man wil nog een jaartje of 1, 2 wachten.
nu was ik een keer de pil vergeten en ik hoopte dus toch dat ik zwanger was ( op grond van al die rare verschijnselen.
snap je?) en toen ben ik na die kleine bloeding in mijn stopweek, niet aan mijn volgende pil strip begonnen, want ik wilde het zeker weten! met opnieuw de pil slikken moet ik nu wachten tot ik weer een keer vanzelf ongi wordt!
ik hoop dat het nu duidelijk is. dank je wel voor je reactie!
mari

Ik vind het heel fout dat je stiekem probeert om zwanger te worden terwijl je partner nog wil wachten. Weet hij ook dat je de pil nu tijdelijk niet mag gebruiken omdat je er 1 vergeten bent??

Wat betreft die klachten die je in je vorige bericht schreef, dit komt waarschijnlijk door de spanning en omdat je lichaam van slag is doordat je tijdelijk de pil niet slikt.

ja, ik snap het nu beter!
maar ik vind het toch een rare situatie. je bent dus eigenlijk stiekem zwanger proberen te raken. daar komt het op neer. ik vind dat heeeeeeel fout! maar dat zijn mijn normen en waarden.
net wat anoniem boven mij zegt: weet je man of vriend dat je nu gestopt bent?
ik neem aan van niet. zodat jij alle kans hebt om "PERONGELUK" zwanger te raken.
denk alstjeblieft goed na waar je mee bezig bent. ik vind dit geen basis voor een goede en eerlijke relatie, en zeker niet om juist dan aan kinderen te beginnen.
maar nogmaals zo denk ik. en mensen verschillen.
succes ermee

nou het is zeker niet zo slim van je om het zo aan te pakken en ook geen goede basis om aan een kindje te beginnen omdat je vriend het nog niet wil je moet zoiets samen beslissen en niet afdwingen of dan zomaar stieken gewoon de pil niet meer in te nemen , over zulke dingen moet je echt goed nadenken hoor een kind krijgen is niet niks hoor het is een hele verantwoordelijkheid en daar moet je wel samen achter staaan! veel suc6 en praat erover met je vriend wees eerlijk want dat staat boven alles!

Jemig zeg, kunnen jullie nou geen van allen lezen ofzo???
Mari is toe aan een kind, haar man nog niet. Zij heeft dus een kinderwens, maar omdat haar man dat niet heeft slikt ze de pil. Nu is ze er 1 VERGETEN!!!!! Dat kan de beste toch wel eens gebeuren? En wat Mari tegen haar man heeft verteld staat niet in dit verhaal. Dus hoe jullie hieruit kunnen afleiden dat Mari haar man laat denken dat zij de pil doorslikt.... ik vind het heel erg 'knap' van jullie, maar ik lees het nergens.
En als je een kinderwens hebt kan ik me best voorstellen dat je blij kunt zijn met een ongelukje.
Tot slot Mari: waarom zou jij verder nog in de toekomst de pil gaan slikken omdat je man (nog) geen kinderen wil? Laat hem dan maar een condoom omdoen. Het hoeft niet altijd de verantwoordelijkheid van de vrouw te zijn. Zeker niet als die vrouw zelf graag kinderen wil.

Oh, en ik heb vroeger ook de pil geslikt. Er stond duidelijk in de bijsluiter dat het niet wenselijk is om door te gaan met het slikken hiervan zodra er vermoeden is van een zwangerschap. Dus vanuit dat standpunt kan ik begrijpen dat Mari gestopt is, al denk ik wel Mari dat de kans op zwangerschap meer in je hoofd leeft gezien je negatieve testen.
Maar zolang je zelf niet zeker bent, vind ik dat je gelijk hebt dat je de pil niet slikt.

Goeiedag zeg Anouk, wat reageer jij kort door de bocht. Volgens mij is een kinderwens nog altijd iets van 2 personen en niet 1! Het heeft geen enkele fluit (geen woordspeling!) te maken met bij wie de verantwoordelijkheid ligt. Als ik jou goed begrijp moet de man dus maar een condoom omdoen omdat hij nog niet aan kinderen toe is. Lekkere relatie!

Anouk, ik ben het helemaal met je eens! En Anoniem, alsjeblieft zeg! Je begrijpt het gewoon niet!

Mari, wacht maar op je ongi en daarna kan je alsnog aan de pil gaan. Ik weet wat het is als je een kinderwens hebt en je partner niet. Ik heb er ook mee te kampen gehad, maar na een goed gesprek staan we er nu beiden 1000% achter. Een relatie is geven en nemen.

Succes meid!

Terug
Bovenaan