Anti conceptie

A

Anoniem

Guest
Meiden,

Hebben jullie al nagedacht over anti-conceptie na de bevalling? Voor de meiden die voor het eerst bevallen, deze vraag krijg je van vk als ze aan het einde van de kraamweek de week afsluiten dus bereid je maar voor (net alsof je op zo'n moment al aan sex denkt).

Mijn man heeft zich vorige week laten sterilisteren. Voor ons samen is dit de derde en voor hem de vierde, wij weten dus heel zeker dat het hier bij blijft. En omdat ik 3 keer bij de eerste poging zwanger ben geraakt willen we niet het risico lopen dat ik misschien nog een keer per ongeluk zwanger raak (zoals ik zwanger ben wil ik noooooooooooooooooit meer zwanger zijn). Na Indy waren we bij de eerste keer sex een condoom vergeten en toen dachten we dus dat ik zwanger was (in de maanden daarna hebben we besloten om toch nog voor een derde te gaan). Omdat ik nogal heftig reageer op hormomen wil ik geen voorbehoedsmiddelen met hormonen gebruiken en omdat manlief ook echt niet meer wil hebben we besloten om hem alvast voor de bevalling te laten steriliseren (viel em trouwens best tegen).

Syl
36+3

Hallo ik heb een vraag?
werd de sterilisatie van je man vergoed?
Ik reageer trouwens nooit lees altijd vol spanning mee.
groetjes lau

Hoi!

Inderdaad alsof je een week na de bevalling al aan sex denkt.

Ik heb er zelf al een tijdje over na zitten denken wat voor voorbehoedsmiddel we (ik) na de bevalling wil gebruiken. Zelf denk ik aan het Mirenaspiraaltje. Hoef ik niet meer aan de pil te denken en de hoeveelheid hormonen is een stuk lager.

Ben benieuwd waar anderen voor kiezen.

Groetjes,
Sept16

Ik dacht altijd geen anticonceptie meer voor mij tot de kinderschaar compleet is.
Nu valt mijn zwangerschap toch wel tegen..pffff zwaar!   en ben ik wel een beetje van mening veranderd, maar heb eigenlijk geen zin om weer aan de pil te gaan.
Tijdens de borstvoeding hou ik het denk ik op condooms en daarna toch maar weer de pil.
Of ik moet natuurlijk alle ontberingen tijdens de zwangerschap weer vergeten zijn en ook al weer op mn oude gewicht zitten. (heb me voorgenomen nooit meer zo zwaar te worden als nu!)

Hoi,

Nou ik heb er ook al over na zitten denken. En ik wil zekers niet meer aan de pil.
Dus nu zit ook erg aan een mirenaspiraaltje te denken. Steeds meer vriendinnen
uit mijn omgeving stappen ook over van pil naar spiraaltje. En het bevalt ze goed.

Groetjes Rinske

Hoi Lau,

Wij zijn verzekerd bij Zilveren Kruis Achmea en hebben een 3 sterren polis. De sterilisatie van mijn man is volledig vergoed. Deze is uitgevoerd door een huisarts die bij onze eigen huisarts in een praktijk zit.

Om dan in aanmerking te komen voor vergoeding moet een huisarts aan 3 eisen voldoen:

- moet met degelijke instrumenten met behulp van een assistente worden uitgevoerd
- arts moet er minimaal 10 per jaar uitvoeren
- arts moet een opleiding gevolgd hebben voor sterilisatie

Wij waren € 204 kwijt en dit is dus volledig terugbetaald.

Voor de meiden die geen hormonen willen gebruiken, het koperspiraaltje geeft geen hormonen af. Daar zou je ook naar kunnen informeren. En net als ieder ander voorbehoedsmiddel is ook een spiraal niet 100 % safe. Een kennis van ons is ondanks een spiraal zwanger geworden. De spiraal moest toen verwijderd worden en ze heeft een week lang de kans gehad op nog een miskraam hierdoor.

Syl

Voor mijn 1e zwangerschap had ik het spiraaltje en dit beviel erg goed. Na mijn bevalling heb ik gekozen voor het mirena spiraaltje en ook dit beviel me erg goed dus ik weet wel wat ik straks weer ga kiezen! Ik ga weer voor de mirena spiraal. Echt een paar maand afzien en dan bijna niet meer ongesteld met minimale hormonen in je lijf (veel minder dan bij de pil). Kan 5 jaar blijven zitten en heb er geen omkijken meer na. Willen we nog een 3e kindje dan kan hij binnen no time weer verwijdert worden

Monique

Ik denk dat ik gewoon weer aan de pil ga, is me altijd goed gevallen en van ontpillen geen last gehad. Hormonen zijn wel pest voor je lichaam maar het is ons eerste beebje en we willen zeker nog meer kindjes dus sterilliseren is nog geen optie! Condoom is voor de eerste tijd ook prima lijkt me!

Liefs Renske

Terug
Bovenaan