anti d prikje

ik ben vanmiddag bij mijn vk geweest voor mijn injectie met anti d.ik zag er enorm tegenop omdat ik als de dood ben voor prikken,maar het stelde echt niets voor.

ik moest zelfs aan mijn vk vragen of de naald er al in zat en jah hoor allang zei hij.wel duurde het heel lang ik denk dat hij over alleen het inspuiten wel een minuut of 7 heeft gedaan,maar ik voelde er niets van...

ik heb de prik om half 2 gehad en nu om kwart over 7 krijg ik een beetje een spierpijn in mijn been(ik heb de prik in mijn bovenbeen gehad)

hoe ging het bij jullie de prik of wie moet em nog halen?

groetjes chariska 33 weken
 
ehm'.........wat voor prik???
Ik krijg met me 30ste week een een prik omdat ik bloedgroep o-negatief heb. ivm rhesus-factor.
Was dat dezelfde prik?

groet van mij
 
Ja, alleen zwangeren die bloedgroep rhesus negatief hebben (dus A-neg, B-neg, AB-neg of O-neg), krijgen een anti-D prik (ook wel anti-rhesus prik). Je bloedgroep is bepaald bij het eerste bloedonderzoek (zo rond 12 weken). Als je bloedgroep positief is, krijg je dus niet zo'n prik.

Als je wilt weten waarom je bij een rhesusnegatieve bloedgroep zo'n prik krijgt, kun je kijken op de website van nvog:
http://www.nvog.nl/files/bloedgroep.pdf
 
Hoi, ik moet em nog krijgen. Over 2 weken... Ben als de dood voor naalden en spuiten maar als ik jou verhaal lees, dan valt er een hele last van mijn schouders... bedankt!!!!!!
groetjes
 
Ik ben a negatief en heb deze prik ook gehad.
Alleen duurde niet zo lang, maar ze moeten het langzaam inspuiten, maar daar voel je niks van. Wel met je tenen wiebelen, want je kon een "slaperig" gevoel in je tenen krijgen.
Maar daarna nergens last van gehad.

Overigens had ik geen anti stoffen in mijn bloed.

Groetjes,

Eystathia
 
Terug
Bovenaan