antibiotica

Hallo moeders,

Mijn dochtertje Lara is 10 maanden en sinds een paar dagen last van d'r oortje. Ze slaat er steeds tegen aan en houd d'r handje erop. Ik ben bij de dokter geweest en die zei dat het er een beetje rood uitziet. Ze heeft alleen wel meteen antibiotica gegeven. Wij wonen in Amerika en ze schijnen hier heel snel antibiotica te geven. Nou wil ik graag weten wat ik moet doen. Geven of niet ? Ze heeft geen koorts of zo en om het nou als preventief middel te geven weet ik ook niet of dat wel de bedoeling is. Weet iemand wat ik moet doen ?

Alvast bedankt.
Groetjes Fenna
 
hallo Fenna,

Meestal heb je bij oorontsteking ook koort en zijn ze een beetje hangerig,Ik zou zelf even afwachten met antibiotica geven als de klachten erger worden(meer huilen enzo ) dan kun je alsnog met de kuur beginnen .

groetjes Inge
 
hoi fenna, als ik jou was zou ik het wel gelijk geven, al is het maar voorzorgsmaatregelen!!!ZE heeft natuurlijk al last van de oortjes en als je het niet geeft wordt het helemaal erger( middeooronsteking) ik kan er over mee praten want mijn dochter is ook 10 maanden en heeft al drie middeooronstekingen gehad( en antibiotica helpte bij haar niet!!) nu is zei gisteren dus geknipt( neusamandelen en haar trommelvliezen zijn doorgeprikt en geloof me dat wil je niet meemaken hoor met zo kleintje, dus ik zou het gewoon geven voordat het end zoek is!!! groetjes danielle
 
Ik zou het ook geven hoor. Mijn dochter had met vijf maanden geen echte oorontsteking, maar wel veel last. Wij kregen toen ook antibiotica en daarna was ze er gelukkig vanaf.
 
Bedankt voor de snelle reacties. Ik denk dat ik het inderdaad maar ga geven. Ik wacht nog af tot na het weekend. Ik heb ook oordruppeltjes gekocht en probeer dat eerst. Als er geen verbetering komt geef ik die antibiotica.

Bedankt moeders,
groetjes Fenna
 
Ben vandaag met mijn dochtertje naar de weekendarts geweest omdat ze al twee dagen koorts heeft suf is en vandaag weinig plaste. Ze was uit haar doen en onrustig.

Dacht dat het haar keeltje was want ze wilde ook geen speen en slikte anders met drinken.

Bij de dokter bleek dat ze een lichte oor en keelonsteking had hij heeft ook meteen een kuurtje voorgeschreven en heb geen moment getwijfeld om het te gebruiken

Heb haar zelfs paracetamol gegeven en daar ben ik absoluut geen voorstander van. Maar als je ziet dat je kind zo een last heeft en je er niets aan kan doen dan wil je wel denk ik

groetjes joyce mama van Mara
 
Ja maar dat is dus een heel ander verhaal dan die van de vraagstelster. Haar dochtertje heeft juist geen koorts en lijkt verder ook niet erg ziek. Dat opgeteld bij de wetenschap dat artsen in Amerika misschien iets te makkelijk zijn met antibiotica, vind ik het een heel reele vraag van Fenna. Ik snap niet zo goed wat jouw verhaal van jouw dochtertje daar mee te maken heeft.
 
nou poe poe, doe effe normaal zeg,, zei leg gewoon iets uit, en ook vind ik nog steeds dat ze het niet voor niets krijgen, zoals ik al eerder vermelden kan je het beter voor zijn, kijk maar naar mijn reactie boven in.
 
Terug
Bovenaan