Anticonceptie ná bevalling

<p>Hoi dames?</p><p>korte vraag (persoonlijke) vraag! </p><p>Welke anti conceptie gebruiken jullie na de geboorte van jullie kindje, en waarom hebben jullie deze gekozen? </p><p>Ik neig zelf naar het anticonceptie staafje, maar ben benieuwd naar jullie ervaringen en tips. Ook met het oog op borstvoeding. ? </p>

Ben 3 weken na de geboorte van onze dochter begonnen met de mini pil. Minste bijwerkingen i.v.m. borstvoeding. Vond het niks ( regelmatig doorbraakbloedingkjes die me onzeker maakten), gestopt met deze en gestart weer met de voor mij vertrouwde nuvaring.

In combinatie met BV kun je volgens mij alleen de minipil gebruiken. Dit ivm hormonen die je BV terug kunnen laten lopen. Hierdoor heb ik er zrlf voor gekozen voorlopig een condoom te gebruiken.

Ik gebruik ook de minipil, ben wel tevreden. Ook hiervoor gekozen ivm borstvoeding.
geen klachten, pas na 9 maanden iets wat leek op een beginnende ongesteldheid, maar was na een anderhalve dag weer over.
verder geen last van hormonen oid.

Inmiddels ruim 5 maanden geleden bevallen. Een knip was bij mij behoorlijk goede anticonceptie... maar ik heb de minipil liggen voor straks ook ivm borstvoeding. Ik denk binnenkort wel een keer te beginnen maar ik lijk nog niet veel haast te hebben. 

Ik heb een spiraal laten plaatsen, maar je moet dan 12 tot 16 weken wachten na je bevalling. Moest mijn lichaam wel even aan wennen toen die erin zat. Krampen en bloedverlies, maar gelukkig geen hormonen en hoofdpijn waar ik bang voor was. Nu word ik iedere maand netjes ongesteld en gaat het prima. Zogauw we voor een tweede willen gaan kan die verwijderd worden en ben je gelijk weer vruchtbaar.

Spiraal trouwens geplaatst omdat ik ook borstvoeding gaf. Mini pil leek me niks ivm hormonen en hoofdpijn, en dat staafje werd me ook zwaar afgeraden door mijn dokter. Dus spiraal was de enige oplossing voor mij

Terug
Bovenaan