Anticonceptie ná bevalling

mirena spiraal, is tijdens de na-controle 8 weken na bevalling geplaatst. Geen klachten (gehad) en geen problemen met borstvoeding. 

Ik heb paar weken naar de bevalling weer een implanon laten plaatsen. Heb deze al in totaal 6 jaar gehad en was toen zeer tevreden.
Ik heb toen met de vk gekeken en deze mag icm borstvoeding (dit geef ik althans niet meer)
Maar ik moet zeggen... Ik ben er nu niet tevreden over. Ik ben nu steeds kleine beetjes ongesteld/heb mini bloedingen, erg vervelend. Dit heb ik de voorgaande jaren nooit gehad, had ik nergens last van. Misschien tijd van plaatsing in je cyclus wat er mee te maken heeft?

Na 14 weken de mirena spiraal laten plaatsen. Nu ruim 10 weken verder en niet echt tevreden. Constant spotting, misschien één dag geen bloed en mijn darmen raken er van slag van waardoor deze opgezet zijn: ik pas mn broeken niet meer. Al voor controle in het ziekenhuis geweest maar t ding zit (helaas) gewoon goed ? Als het nog veel langer duurt, langer dan 4 maanden, ga ik terug naar de pil die ik had voordat ik zwanger was

Hier de minipil ivm borstvoeding. Ik heb gewacht tot ik met 3 mnd ongesteld werd  (heel kort) en ben hem toen gaan slikken. Bevalt prima. 

Koperspiraal, gezet na ongeveer 10 weken. Totaal geen last van tot nu toe (zit er bijna 2 mnd in), prima combi met borstvoeding en geen overbodige hormonen in mijn lijf. Wil nooit meer aan de pil en dit bevalt me uitstekend! Nog niet ongesteld geweest na bevalling dus even afwachten hoe dat gaat.

Ik heb 8 weken na de bevalling een koper spiraal zonder hormonen genomen. Bevalt goed! Alleen de eerste 2 dagen is mijn menstruatie wat heviger. Verder zijn er geen bijwerkingen omdat het zonder hormonen is.

Wij vooralsnog condooms. Vriend gaat een knoopje laten leggen omdat ons gezin met 2 kinderen compleet is. Duurt daarna nog wel een paar maanden voor het veilig is, maar hebben besloten in de tussentijd condooms te gebruiken zodat ik niet voor een paar maanden aan de pil hoef. 

Terug
Bovenaan