Anticonceptie na de bevalling

Hey meiden,

De meeste van ons moeten nog zo'n kleine 4 maanden.
Maar wat willen jullie met anticonceptie na de bevalling?
Of willen jullie juist geen anticonceptie?
Ik heb voor 27 jan een afspraak staan bij de gyneacoloog voor info over sterilisatie.
We hebben straks als het goed is 2 gezonde kindjes en willen echt geen verrassingen meer en ik wil niet de rest van mijn leven de pil ofzo gebruiken.
Wij zijn straks compleet dus de keus is voor ons makkelijk.
En voor jullie???

liefs louise

Goed onderwerp. Ik heb er ook al over na zitten denken wat ik wil na de bevalling. Het is pas onze eerste en als het allemaal lukt willen we in de toekomst zeker nog 1 of meerdere kindjes. Maar ik baal een beetje van het feit om weer aan de pil te gaan. Voel me tien x beter zonder dat ding. Enige voordeel is dat ik wel fijn mijn menstruatie kan regelen in een vakantie bijvoorbeeld, Maar ja wat ik dus moet na de bevalling ik weet het nog niet.

Liefs tamjo

Inderdaad een goed onderwerp, moet eerlijk zeggen dat ik daar nog niet overnagedacht heb.
Zal het er eens over hebben met de vk over hoe en wat, want ik wil ook bv geven...

Dit is ook onze eerste en we willen heel graag nog meer kinderen indien mogelijk..

liefs

Hoi,
Mijn man is vorige week gesterilliseerd, hij werd geholpen aan een liesbreuk en nu kon het in 1x.
Dus ik hoef niks meer te nemen, hij wordt nog voor de bevalling gecontroleerd, wij hebben straks 4kindjes en kunnen geen verrassingen meer hebben!!
Voorheen gebruikte ik de pil voor bv.
Groetjes

Ik gebruikte de vorige keer ook de minipil. Beviel op zich wel goed. We zijn er nog niet uit of we nog meer kinderen willen, maar weet wel dat ik dat de eerste tijd niet wil. Ik ga dus tijdens de nacontrole bij de gynaecoloog een spiraaltje laten plaatsen (kan ook met borstvoeding!)

Ik ga weer aan het spiraaltje, heb hem tussen mijn 2e en 3e ook gebruikt en ik vind het geweldig. Hoef niet elke dag een pil in te nemen (die ik de helft van de tijd vergeet!) en ik wordt helemaal niet meer ongesteld (HEEEEEEEEERLIJKKKKKK).
Het spiraaltje kan 5 jaar blijven zitten.

Groetjes Anne

ik zit over een spiraaltje te denken... voordeel niet meer ongesteld worden...
Hiervoor zat ik aan de pil, dit is ons eerste kindje en dus een complete verassing, we waren er nog niet mee bezig en mijn vriend scheen helemaal geen kinderen te willen (nu wel gelukkig) nu heeft ie het zelfs over later een broertje of zusje voor de kleine... Als het kan willen we graag meer dus. En de pil vind ik geen optie meer. Heb gehoord dat het plaatsen van een spiraaltje best pijnlijk kan zijn, maar in tegenstelling tot een bevalling zal het wel wat meevallen denk ik.

Weet iemand hoeveel tijd er tussen moet zitten als je een spiraaltje wilt plaatsen na de bevalling?
moet zo op controle dus kan het de vk ook vragen straks natuurlijk :D

Ik kon mijn spiraaltje laten zetten toen ik voor de eerste keer weer ongesteld werd na de bavalling (of eigenlijk tijdens de ongesteldheid, klinkt vies maar was het beste!!!)
En nee bij mij deed het helemaal geen pijn!!! En heb de eerste maand wel wat bloed verloren maar daarna niet meer! En het verwijderen is ook pijnloos! (ok bij mij dan!)

Groetjes Anne

Terug
Bovenaan