Anticonceptie na de bevalling

hoi
ik heb al van alles geprobeerd, verschillende pillen; werkten niet werd er ziek van. heb zelfs nr 3 door de pil heen gekregen. spiraal werkte in het begin prima, konidd bij de bv maar na een paar maanden bleef ik maar bloeden en heb uiteindelijk een couretage gehad dus ook geen optie meer. we hebben besloten het bij 4 te houden en ik zal me laten steriliseren, mijn man durft echt niet. heb gehoord dat er een nw manier is die minder ingrijpend is en waar je zo weer buiten staat. wacht niet tot na de bevalling en denl niet dat je tijdens bv geven becshermd ben want dan zou je niet de eerste zijn die 9 mnd later weer moet bevallen. sterkte met het kiezen

Hoi Lorena,
Wat lief dat jij het dan laat doen, maar wil toch even zeggen dat er voor een vrouw meer risico's aan zitten en de kans dat je toch zwanger raakt ligt ook hoger (ook al is die klein) Misschien is het toch een idee om de voor en tegens nog even met je man te bespreken, voor een man is de ingreep echt veel kleiner en als vrouw heb je echt meer kans op complicaties.
Mijn man is dus vorige week geholpen, met een ruggeprik(hij had wel ook een liesbreuk, geloof dat een sterillisatie alleen ook met plaatselijke verdoving kan) maar heeft van de sterillisatie echt geen last! Ook is het gemakkelijker te controleren of het heeft gewerkt (spermacontrole) bij vrouwen is het bijna niet te controleren!
Nou sorry, jullie keus, maar wilde dit toch even zeggen!
Liefs MJ

hoi MJ,

Ik begrijp je helemaal hoor maar mijn man kan niet tegen operaties, bloed, prikken etc. Ook de bevalling is een ramp voor hem vandaar dat ik het ga doen. Ik weet idd dat het voor hem minder ingrijpend is maar hij durft echt niet en zoals ik al eerder schreef kan ik niet tegen de pil endergelijke. We hebben dan ook afgesproken dat ik het ga doen maar ik moet wel eerlijk zeggen dat ik het ook nog wel met de dokter wil bespreken hoor. Een collega van hem kon dagen niet lopen, mijn stiefvader viel flauw en zo heeft hij dus teveel horrorverhalen om zich heen gehoord. Moet wel zeggen dat het dubbel is hoor omdat je gewoon weet dat je het niet meer kan terugdraaien maar verstandelijkgezien weet ik dat 4 kids goed is en genoeg.

Denk dat wij helemaal niet aan anti-conceptie beginnen. Ik ben niet zo heel vruchtbaar en zou het heel leuk vinden als het kan er nog een wondertje zou komen. We zijn het er ook al over eens dat we vrij snel weer voor een tweede willen gaan en we niet te lang willen wachten om weer de malle molen in te gaan.

Hoi Supertje,
Maar wat als je dan vrijwel direct weer zwanger raakt? Lijkt me toch heel erg heftig om kort na een bevalling weer zwanger te raken, lichamelijk en mentaal!
2 kinderen in een jaar hoor je vaker maar is echt wel zwaar hoor!
Liefs MJ

Hoi MJ

Ik denk dat die kans heel klein is aangezien dat we nu anderhalf jaar bezig zijn geweest. We hebben het er al over gehad en het ligt een beetje aan de bevalling maar loop liever het risico. Hahahah. Mijn zus had er 4 in 5,5 jaar en die is nog steeds heel blij dat ze zo kort op elkaar zitten. Bij ons in de familie komt het heel veel voor dat ze kort op elkaar zitten. Bij mijn tante zit tussen de 2 oudste maar 10 maanden.

Och zolang je er over na denkt dat het zo snel weer raak kan zijn, dan hoop ik dat het jullie snel al weer gegunt is, heb alleen veel gehoord dat iemand dacht o dat duurd toch weer zeker een jaar,,uhum was direct weer zwanger!
Ik persoonlijk moet er niet aan denken,,hihi,, heb er 4-2.5 en 3 jaar tussen, vind ik geweldig!
Mijn vader scheelt ook maar 10mnd met zijn broer (jan en dec)
Liefs MJ

supertje ik heb vrienden die de eerste via ivf hebben gekregen en bij de tweede dachten ze laat maar zitten want dat gaat toch niet zo snel of zonder medicijnen gebeuren en het was gelijk raak, erg leuk voor ze. Je hoort het wel vaker dat het bij de eerste wat langer duurt en dat het daarna snel kan gaan omdat je lichaam geopend is als het ware. Maar idd als jij het niet erg vind om ze kort op elkaar te krijgen dan hoop ik dat het snel gebeurt, geniet nu vooral maar eerst van de eerste zwangerschap.

Terug
Bovenaan