Anticonceptie

Hoi Suzan, lastig hé, nou de pil lijkt me voor jou inderdaad geen optie als ik het zo lees.
Ik heb zelf sinds een maand of negen het mirena-spiraaltje, inbrengen was vervelend maar niet heel pijnlijk. Maar ik zit er nu over te denken om het er weer uit te laten halen.
De reden daarvoor is dat ik nu super onregelmatige menstruaties heb (dat is ook een kenmerk van het spiraaltje) en op de meest afwijkende momenten heb ik ( heel licht) bloedverlies en last van behoorlijk wat afscheiding (weefsel).
Dus het werkt nu perfect als anti-conceptie want op deze manier hebben we bijna helemaal geen sex, en dat was nou net niet de bedoeling.
Wij zijn er zeker van dat ons gezin compleet is maar vinden de stap naar sterillisatie erg groot. Eigenlijk met het oog op de toekomst, stel dat er mer mij iets zou gebeuren en mijn man zou weer een andere partner krijgen en samen met haar een kinderwens hebben. Nu bedoel ik dus als ik zou komen te overlijden, niet als hij een ander zou hebben.
Maar ook dit zijn we aan het relativeren, we zijn allebei 33 jaar en stel dat er iets zou gebeuren, we hebben twee geweldige kinderen natuurlijk.
Waar ik ook een tijdje mee heb gelopen is, stel dat een van de meiden zou komen te overlijden, wil ik dan nog een kindje? Maar ook daar wil ik niet meer aan denken en de meiden zijn natuurlijk niet te vervangen.
Dit gaat misschien allemaal wat ver maar goed ik denk dat in onze situatie manlief er toch aan moet gaan geloven en hij voor de "anticonceptie" moet gaan zorgen.
Hij denkt er zelf ook zo over alleen een afspraak is nog niet gemaakt, het is ook niet niks natuurlijk maar ik zou er wel heel blij mee zijn.
Succes met uitzoeken wat het beste bij jou/jullie past.

groetjes Daniëlle.

Jeetje ik zie nu pas wat een enorm verhaal ik ervan heb gemaakt, sorry!!!!

Ik heb meer dan 15 jaar de pil geslikt, dus genoeg rotzooi in mijn lijf gehad. Bovendien raakte ik niet zwanger toen ik gestopt was, en toen bleek ik (borderline) tumoren te hebben op de eileiders en eierstokken. Erg abnormaal op mijn leeftijd (begin dertig toen), het komt wel eens voor bij vrouwen die al in de overgangsleeftijd zijn. Omdat ik dus blijkbaar nogal een hormoongevoelige huishouding heb wil ik niet meer aan de pil of aan andere hormonen. We gebruiken nu een condoom. Tja, het is even wennen, maar ach, het grote voordeel is weer dat het niet zo kliedert !
En wat mij betreft mag mijn vriend een knupje laten leggen als ons gezin compleet is.

Groetjes,
Ellen mv Julian

Hoi Suzan,

Ik heb voor mijn zwangerschap altijd de NuvaRing gebruikt.
Bevat veel minder hormonen en zorgt er dus voor dat je nooit in 1 keer een hele stoot hormonen (zoals met de pil) binnenkrijgt.
NuvaRing breng je in in je vagina voor 3 weken, dan haal je hem er voor 1 week uit (ongesteld) en dan weer  een nieuwe ring  voor 3 weken inbrengen.
Sommige mensen denken dat je hem voelt zitten met het vrijen, maar dat is niet zo, zelf je man zou er niets van voelen.

Na mijn zwangerschap ben ik er weer mee begonnen, maar omdat mijn hormoonhuishouding zo is veranderd werkte hij niet meer bij mij.
Nu heb ik de prikpil ( 1 prik in de 3 maanden) en dat bevalt ook prima, vergeet je ook niet. Nog een voordeel daarvan is dat je niet ongesteld wordt.
Wat wil je nog meer.

Succes,   groetjes Jantine

Bedankt voor jullie reacties... Ik vind het echt zo lastig, om te beslissen wat bij me past en waar je het minste last van ondervind. Een huisarts kan je ook niet echt adviseren, daarom vind ik het erg fijn dat jullie hier je ervaringen willen delen!

Thanks!
Susan

Ik kan je geen advies geven omdat ik alleen nog maar de pil heb gebruikt en gebruik.
Maar ik hoor vooral positieve verhalen over de Nuvaring en de prikpil.

Suc6 met je keuze!

Groetjes Jenneke

He Susan,

Ik ken ook de 'pilproblemen'. Voordat we ook maar aan kinderen dachten (nu denk ik zeker vijf jaar geleden) ben ik er al mee gestopt..ik had erg veel last van hoofdpijn, niet lekker in mijn vel zitten...nadat ik gestopt was was ik een ander mens! Ik heb dan ook gezegd dat ik die troep nooit meer wil. Wij gebruiken sinds die tijd condooms (jaja, Durex heeft een goede aan ons haha!) en dat bevalt prima. Ik ben er ook van overtuigd dat als je het op een verstandige manier gebruikt het echt wel veilig is. Mijn man en ik hebben er beide geen problemen mee, we hebben wel direct gezegd dat als het 'fout'zou gaan een kindje natuurlijk van harte welkom was. Maar dat is het nooit gegaan en we zijn nu weer vrolijk aan de rubbers tot de volgende mag komen...Ik ben overigens wel erg benieuwd of er meer meiden zijn die dit ook doen, de meeste mensen die ik ken zijn echt anti-condoom (niet prettig). Oh ja en wie heeft ervaring met het vrouwencondoom? (of word ik nu te intiem?) Ik vond t niks, t kraakte net als een boterhamzakje, niet erg romantisch!!!

Susan, succes met je keuze!
Liefs, Marcia mv Puck

Pff wat een keuzes heb je tegenwoordig zeg. Van de ene kant wel goed .. maar soms zie ik door de bomen het bos niet meer. Zo had ik nog nooit gehoord van het koperspiraaltje bijvoorbeeld.

Ik ben aan de pil. Maar ook ik heb, sinds ik weer ben begonnen, last van hoofdpijnen zonder verklaarbare reden.. dus nu ik dit lees denk ik echt 'hee zou het daardoor komen?'.
Als ik nu een andere anticonceptie moet kiezen zou ik voor de prikpil gaan..
Susan, ik hoop dat je je keus hebt kunnen maken. Hou ons op de hoogte, als je wil.

En voor Marcia (geloof ik).. tijdens mijn zwangerschap hebben wij heel vaak met condoom gevree-en. Ik kreeg namelijk wat vaker inwendige onderzoeken en dan vond ik het niet zo fijn als ze daar nog van alles aantroffen snappie?
Ik vond het eerlijk gezegd helemaal geen probleem. En mijn man ook niet.
Vrouwen condoom hebben we nog nooit uitgeprobeerd en als ik zo lees dat het kraakt, dan zal dat ook niet gebeuren haha.

Groetjes Kirsten

Terug
Bovenaan