anticonceptie

hallo allemaal

het lijkt me zo lekker om weer eens te vrijen, maar ja een tweede zit ik echt niet op te wachten en condooms heb ik ook niet echt zin in....

wat doen jullie aan  anticonceptie? heeft er iemand ervaring met een spiraaltje en wanneer mag je die laten zetten?

thanks
annemarie  

ik heb pas 1 kleintje en wil er wel snel nog een maar t eerste jaar nog niet.spiraaltje lijkt me niks.lijkt me pijnlijk en hoor enge verhalen over een volgende keer moeilijk zwanger worden.als je dat niet wilt is dat geen probleem natuurlijk.ik ben begonnen met de minipil en als ik klaar ben met afbouwen van de bv ga ik over op de gewone pil.ik ga de eerste weken nog wel met condoom vrijen.doodsbang dat ik nu alweer zwanger raak.
groetjes kari

Tsja, lastig he. Ik wil in elk geval niet meer de pil slikken. Heb dat hiervoor zo'n 15 jaar gedaan en ben er na het stoppen pas achtergekomen wat voor rotzooi het eigenlijk is. Er zaten bij mij 6 weken tussen de menstruaties. Dus hier geen pil meer. Spiraaltje of id. lijkt me ook niks, dus ik denk dat wij voor het condoom gaan voorlopig.
Groetjes Veerle
Mama van Quinn 22-01

Hoi,

Wij gaan ook 'condomen'. De pil vind ik niets, daar werd ik heel moe en down van. Spiraaltjes vind ik ook niets uit principiële overtuigingen (de bevruchting vindt al wel plaats, alleen de innesteling niet. Technisch gezien ben je dus al zwanger alleen kan het kindje niet 'landen'. Daar heb ik toch een beetje moeite mee). En tja, veel meer opties zijn er niet...

Eveline

hoi,
wij gaan voorlopig ook condomen, ik heb ook meer dan 10 jaar die hormonenroitzooi van de pil erin gegooid en dat vind ik nou ook genoeg geweest. Een spiraaltje lijkt mij ook niks en zeker ook om de redenen die hier boven genoemd worden. Ik wil nog wel een kind, dus over ongeveer 9 maanden maar weer proberen en daarna gaat mijn man zich laten steriliseren.... fijn he?

groetjes,
daphne

Hier ook condooms. Ik wil na de borstvoeding de pil weer gaan gebruiken maar omdat ook van de minipil de borstvoeding kan teruglopen wacht ik nog even.

Judith

Tja, mijn hubbie wil zich na de volgende ook wel laten steriliseren, maar ik twijfel daar nog een beetje over. Financiëel gezien zitten we straks na 2 kindjes wel aan onze max, maar ja, we zijn allebei nog hartstikke jong (nu 24 en 28) en wie zegt dat onze situatie over een paar jaar niet anders is en we dan niet nog één of twee kindjes willen? Het is zo onomkeerbaar. Voorlopig dus maar aan de condomies en dan zien we na de volgende wel weer...
Maar wel lief he, dat onze mannen dat voor ons doen? Ook wel terecht als je ziet wat wij doen om die kindertjes op de wereld te zetten, daar niet van...

Voor m'n zwangerschap had ik wel een spiraaltje. Om de principiële redenen die al meerderen hebben aangegeven had ik toendertijd gekozen voor een hormonaal  spiraaltje.
In tegenstelling met de pil scheidde dit spiraaltje de hormonen plaatselijk af waardoor de kans aanzienlijk kleiner zou zijn dat er een bevruchting zou plaatsvinden.
Ik vond dit toch een van de beste opties voor mij en had ik er ook geen slecht gevoel over dat ik toch een spiraaltje had.
Als mijn lichaam weer op orde is, zit ik er toch weer over na te denken om een spiraaltje te laten plaatsen.
Meer info over de hormonale spiraal kun je vinden op www.mirena.nl.

Groetjes Mirjam

Terug
Bovenaan