anticonceptie

ik kan me voorstellen dat als je jong bent je jezelf niet makkelijk laat steriliseren. maar ik ben al 35 en mijn man nog ouder! dus dat is dan wat makkelijker.
een spiraaltje vind ik ook eng omdat je dan iets in je lichaam hebt...
weet je wat ik wel grappig vond? dat de verloskundige (was nog een jonge invalster) alle mogelijkheden van anticonceptie aan mij ging uitleggen... alsof ik met geluk al 34 jaar geleefd heb zonder ooit ongewenst zwanger te worden....en het voor het eerst was dat ik sex ging hebben, ha ha!!!

Wij zijn er ook nog niet uit. Ik ben te jong voor sterelisatie (tm 30 jaar doen ze dat niet zomaar en ik ben 30) en mijn man wil zich niet laten stereliseren. Dat hoeft ook niet van mij. Stel dat ik verongeluk en hij verder wil met een andere meid en nog een kindje wil.. dan moet hij die mogelijk krijgen vind ik. Temeer omdat ik degene ben die vanwege moeilijke zwangerschappen geen kinderen meer wil, hij wil er nog wel een. Hormonen wil ik niet meer in mijn lichaam vanwege de bijwerkingen. Condooms hebben we tussen de 1e en de 2e gebruikt en ben ik ook wel mee klaar eigenlijk. Wat een verademing was dat in de zwangerschap dat dat even niet hoefde zeg! Dus.... wie het antwoord heeft mag het zeggen...

Hm, die mirena ziet er ook niet heel verkeerd uit inderdaad. Maar wel een gedoe: moet dat ding er eerst in en waarschijnlijk willen we binnen een jaar gaan proberen voor een tweede dus dan moet 'ie er weer uit. Maar na de tweede dan misschien.

ik heb de mirena ook gehad. Het gedoe valt wel mee vind ik. Je hebt maar twee keer gedoe:

1) als de huisarts het ding inbrengt (je bent al een keer bevallen en krijgt standaard een zetpilletje voorgeschreven dus het zou niet veel pijn moeten doen)

2) en dan pas weer als je het ding laat verwijderen (kan 5 jaar blijven zitten).

Al die tijd tussenin hoef je niets te doen! En een prettige bijkomstigheid,...veel vrouwen worden niet/nauwelijks meer ongesteld met de mirena! Ik vond het echt een uitkomst.

groetjes,
Janneke

ik ben vandaag weer gestart met de pil, cerazette omdat ik borstvoeding geef. Deze zou iets kunnen teruglopen, maar zus en een vriendin hadden daar geen last van. (en als er wat langer tussen voedingen zit, spuit het uit borsten...)
Groetjes, mira, sinds 02-01 mama van jaap

Terug
Bovenaan