Anticonceptie

Na Smooty's topic, meteen even een logisch vervolg ;-)
Hebben jullie al nagedacht over wat je gaat gebruiken?

De vk stelde bij mij voor de Mirena spiraal te plaatsen over 8 weken. Heb me tijdens de zwangerschap nog nooit zo goed gevoeld zonder al die hormonen (gebruikte eerst de pil) en wilde graag iets met zo min mogelijk hormonen. Liefst ook geen menstruatie meer krijgen...

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee en zo ja, ben je tevreden?

Liefs,
Juul

ik wil ook een spiraaltje omdat ik geen vertrouwen in de pil heb (2x door de pil heen zwanger geworden) en na aanleiding van dat zei me vk dat een mirena spiraaltje een ideale keuze is.. ik heb 11mei nacontrole bij de gyn. in het ziekenhuis en mag ze voor mij direct een recept maken zo dat hij zo snel mogelijk gezet kan worden..

me moeder heeft jaren de mirena gehad en er tevreden

ik ga de nuvaring proberen.
geen problemen gehad met de pil.
in de tijd dat ik zwanger werd was ik wel ziek.
dus ik denk dat ik toen wel over gegeven heb of iets dergelijks.

de huisarts adviseerde ook de nuvaring omdat ik er een hekel aan heb dat mensen aan mijn lijf zitten

Ik denk er nog over wat ik ga nemen maar ik neig ook naar de mirena dat raadde mijn huisarts aan. Hij was iig niet voor de pil. Nou had ik zelf ook al besloten dat ik die niet meer wil. Net wat juul zegt ik voelde me ook veel beter toen ik de hormonen van die pil niet had. En het schijnt dat je vd mirena zo goed als niet meer ongesteld word. Heerlijk toch dat vond ik in mijn zwangerschap ook wel erg fijn. Enne het is misschien wel weer even met de benen wijdt maar toch nu ik een bevalling heb gedaan is die gene er niet meer. Dat kan ik nog wel een keer handelen een spiraaltje plaatsen.

Maar moet toch nog even wachten ermee want mijn huisarts plaatst hem pas 4 mnd na de bevaling. Tot die tijd dus opletten geblazen.

groetjes tamara

Ik vond het spiraaltje niks had veel last van mijn onderbuik een kramperig gevoel.
En ga dus nu weer aan de pil.
Maar verder wat ik wel een voordeel vond van het spiraaltje..............ik had geen menstruatie....

liefs louise

Ik heb 2 keer de mirena gehad, 1 keer na 4 jaar zwanger geworden door het spiraaltje heen. Dat is ook misgegaan. Maar dat komt eigenlijk nooit voor. In die tijd was ik blijkbaar nog heel vruchtbaar. Helaas na het verwijderen van de 2e was dat niet meer zo. Denk niet dat het door de mirena komt. De eerste paar weken na het plaatsen had ik het gevoel dat ik zwaar ongesteld was. Daarna was het verdwenen en werd helemaal niet meer ongesteld. Vond dat toch wel heel fijn. Het plaatsen is maar heel kort (minder dan een minuut) even pijnlijk.

Nu kies ik er voor om helemaal niet meer aan de hormoonrotzooi te doen en mag manlief gewoon de regenjasjes aan. Tenminste de eerste 3 maanden. Daarna zien we wel wat er gebeurd. Aangezien het nu ruim anderhalf jaar heeft geduurd en ik het niet erg zou vinden dat er vrij snel een tweede bijkomt, zullen de rubbers daarna wel de kast in mogen.

Nog even dit, schijnt kort na de bevalling juist makkelijker te plaatsen te zijn en mijn gyn raadde juist weer aan om dat binnen 6 weken na de bevalling te doen omdat dan de baarmoedermond nog wat open is. Deze gyn heeft de mirena 2 keer bij mij geplaatst en omdat ik nog geen kinderen had gekregen toen, scheen het wat moeilijker te zijn. Ik vond het goed te doen. Ze doen het ook tijdens een menstruatie. Beetje vies idee, maar ook dat heeft er weer mee te maken dat dan je baarmoedermond iets open is.

Meer kan ik er eigenlijk niet over vertellen haahahha

Terug
Bovenaan