Anticonceptie

TWD

New member
Ik zit na te denken over wat ik ga gebruiken.

Had zitten denken aan de prikpil, maar nu las ik dat die in de bil of arm werd gezet en ik hou nou niet bepaald van kleine prikjes laat staan dat dat in mijn bil moet. Verder las ik dat je nog niet precies weet wanneer je ongi wordt.

Wil ook wel weer gewoon aan de pil maar die wil ik nog weleens vergeten.spiraaltje of dat soort dingen begin ik niet aan.

Ik geef geen bv meer dus mag alles gebruiken.

Ben benieuwd wat jullie gaan gebruiken en vanaf wanneer...

Logan is volgende week een maand trouwens
 
Ik ga voor een spiraaltje wilde er eerst ook niet aan maar van de pil heb ik zo last. Prik pil raadde mijn huisarts heel erg af. Hij zei zelfs dat hij die alleen zet bij verstandelijk gehandicapten. Omdat deze menseb vaak een pil vergeten. en ik meen ook iets dat hij nog iets zei over de hormonen daarvan maar dat weet ik niet meer zeker. Mijn ha is voor het minste hormonen en dat is dan het spiraaltje.

Maar de keuze is idd niet makkelijk.

 
Ik heb zowel prikpil en spiraaltje gehad. Ik reageer ook heel erg op de pil, dus zocht naar n alternatief. Prikpil heb ik voor mijn kids gebruikt, ivm mijn werk. Ben stewardess, dus met tijdsverschil en alles erg makkelijk. Werd ook niet meer ongesteld (heerlijk!). En 1x in de 3 maanden een prik in je bil valt reuze mee hoor! Het klopt wel dat ze de prikpil vaak gebruiken voor geestelijk gehandicapten, maar op zich wil de farmaceutische industrie ook liever de gewone pil "verkopen" want die levert veel meer op...

Na mijn 1e en mijn 2e heb ik de mirena laten plaatsen. Beviel op zich prima, en ook niet meer ongesteld.

Nu zijn we er nog niet helemaal uit, aangezien ik toch behoorlijk reageer op hormonen, overweegt mijn vriend zich te laten steriliseren...
 
Denk dat het maar weer gewoo de pil wordt...
We willen nog heel graag een tweede en dan als Logan ongeveer 2 is dus zou dan ongeveer een jaar anticonceptie moeten hebben helemaal als weer een dikke jaar duurt voordat we zwanger zijn
 
Op zich ben je met de pil wel "vrijer". Je kunt zelf bepalen wanneer je begint en/of stopt.

Hou er trouwens wel rekening mee, dat een evt 2e zwangerschap sneller kan gaan. Had n vriendin van mij ook, bij de 1e duurde het 9 maanden, bij de 2e was het de 1e ronde raak...

Wij zijn met 3 kindjes echt wel klaar, dus vandaar dat wij sterilisatie overwegen ;-)
 
Ik was door de pil heen zwanger geraakt. Gebruikte Microgynon. Ik wil mijn zoon moedermelk blijven geven (ik kolf), dus ga voor een koperspiraal. Geen hormonen meer dus.

Volgende week maar bellen voor een afspraak.
 
Dat sneller zwanger raken zou heel wat stress verminderen haha. Probleem lag bij mijn vriend had niet beste zaad dus denk dat die vlieger voor ons niet op zal gaan.
Dinsdag toch naar cb en apotheek zit erbij dus dan ff pil halen
 
Terug
Bovenaan