Anticonceptie

Misschien een beetje gek onderwerp aangezien onze babies nog geboren moeten worden.
Maar ik zat zo eens te denken aan wat te doen met de anticonceptie straks.

Voor ons wordt dit echt de laatste. Maar om de boel nou definitief dicht te gooien (zowel bij mij als bij hem)
Vind ik nu nog te vroeg.

Maar ja wat dan he?

Heb een hele slechte ervaring met de mirenaspiraal.
En condooms vinden we ook gedoe.

Misschien toch weer een tijdje aan de pil ofzo? Of de nuvaring.

Hebben jullie er al over nagedacht?

Hier t zelfde "probleem".
Zit wel aan een spiraaltje te denken, vind de pil altijd zo'n gedoe.
Ben benieuwd hoe anderen hier mee omgaan..
Liefs

Ik word gesteriliseerd! Ik heb straks 5 kinderen en ik krijg toch een keizersnede! Ik wil dat gedoe met de pil niet meer en met spiraaltjes en nuva ringen!
Heerlijk idee!

Ik heb hiervoor de nuvaring even gebruikt maar vind het een onding.floept er steeds weer uit..ik ga weer voor de mirena..heb ik ook 4 jr gehad.

Ik wilde gewoon weer aan de pil, maar dat is een heel gedoe. Je krijgt de microginon als merknaam niet zomaar. Vorige keer ook aantal keer verschillende merk x pillen moeten proberen vooooooor ik de echte microginon weer kreeg. Is een geld kwestie van de verzekering merk x is goedkoper. In principe werkt merk x hetzelfde als microginon maar op de een of andere manier reageer ik toch anders hierop en menstruatie begint al 1 week voor de stopweek :-( maar goed.

Wel handig dat ze steriliseren gelijk bij de ja doen zeg :)

Misschien ook een stomme vraag maar wat zijn jullie ervaringen met het spiraaltje?

Ja ik!

Na mijn eerste koperspiraal gehad. Niet vervelend met inbrengen en verder ook weinig last van gehad. Wel was mijn menstruatie wat erger elke maand. Heftiger en meer krampen dan zonder spiraal zeg maar.
Toen we voor de tweede gingen eruit laten halen (ging ook heel makkelijk). En ik was ook gelijk de eerste keer proberen zwanger.

Na de tweede mirena spiraal gehad. Dokter had voor t inbrengen inbruprofen geadviseerd maar dat had ik niet gedaan omdat t inbrengen van de kopespiraal zo makkelijk ging.
Nou ging zo wat tegen de vlakte.
Kon maar net naar huis komen en moest thuis echt gaan liggen. Zag sterretjes.
Dat ging opzich wel weer snel over.
Daarna nooit meer ongesteld geworden. Niet dat ik het echt miste maar dat voelde al niet echt heel natuurlijk.
Vervolgens kreeg ik ongeveer een halfjaar later allemaal vage klachten.
Omdat ik deze in eerste instantie nooit aan de mirenaspiraal gekoppeld heb ben ik de hele medische molen ingegaan.
Zonder resultaat.
Pas veel later ben ik op internet gaan zoeken en kwam er achter dat er veel vrouwen zijn die vage klachten hebben met de mirena.
Toen dat ding er uit laten halen en serieus....zo opgelucht. Vanaf dat moment ging t veel beter met me.

Ik heb overigens wel een aantal vriendinnen die nergens last van hebben en de mirena met veel plezier dragen.

Wat ik er mee wil aangeven. Mocht je voor de mirena kiezen hou je zelf dan in de gaten en mocht je gekke dingen krijgen (die je niet in verband brengt met er. Spiraal in eerste instantie). Denk dat ook eens aan de mirena.

Succes met je keuze!

Terug
Bovenaan