Anticonceptie

Ik heb 2x Mirena spiraal gehad en ben er wel positief over. Geen klachten van gehad.
Weet nog niet hoe wij het gaan doen met anticonceptie. De tweeling zijn wel de laatste kids. Zit toch aan sterilisatie te denken.

Fijn om jullie ervaringen te lezen. Ik heb zelf nog geen idee, voorheen altijd de pil gebruikt en dat dus ook gedaan na de eerste. Maar die minipil bleek voor mij te licht (mede daardoor is de tweede er nu bijna ;)

Dus dat zal hem niet worden, sterilisatie ook (nog) niet. Misschien morgen maar eens overleggen met de vk...

Even de prikpil opgezocht, want deze leek mij wel ideaal na 't lezen hier. Maar ik weet 't zo nog niet als ik dit lees... Toch nog even goed over na denken dus! Zie mezelf geen jaren achter elkaar om de 3 maand een prik halen...

Belangrijkste voordelen van DEPO-PROVERA en SAYANA
•Betrouwbare anticonceptie
•Niet meer dagelijks aan je anticonceptie denken

Belangrijkste nadelen van DEPO-PROVERA en SAYANA
•Afname botdichtheid
•Kan na injectie niet zomaar worden verwijderd als je bijvoorbeeld bijwerkingen hebt
•Het kan een jaar of langer duren voordat je weer vruchtbaar bent
•De injectie moet elke drie maanden worden geplaatst door een arts
•Je menstruatiepatroon kan veranderen bij gebruik van de prikpil
•Je kunt zelf de timing van je menstruatie niet reguleren

Nee naar ik las ook bij het spiraaltje dat menstruatie uit kan blijven. Maar dat je ook tussentijds bloedverlies kan hebben. Dat spreekt mij tegen en als het erin zit haal je het er niet zomaar uit denk.

Dat de bijwerking van de prikpil idd nuet zomaar weggenomen kan worden is logisch maar ook dat spreekt me niet zo aan

Lastig...

Terug
Bovenaan