antilekbeker

hoihoi!

vandaag heb ik mijn dochtertje van 6 maanden voor het eerst thee proberen te geven uit een antilekbeker, maar dat ging niet echt goed!. Ze heeft er lekker op zitten knauwen (zoals op alles wat in de buurt van haar mondje komt!), dat was wel erg grappig, maar gedronken heeft ze niet. Op zich niet heel erg, maar moet ik misschien met een andere beker begginnen?

Bedankt alvast!

Groetjes
Petra
 
Hoi,
Hier heeft het heel lang geduurd pas met een maand of 10 kon ze uit de tuit drinken. VOoral omdat ze de borst nog kreeg en dan heel hard moest zuigen. En dan zoog ze ook zo hard aan de tuit en daardoor versliktje ze zich iedere keer.
Dus gewoon aanbieden en oefenen denk ik.

Groetjes
 
het is natuurlijk ook erg wennen voor zo'n kleintje he.. misschien de antilek eruithalen?

mijn dochter is 9.5 mnd en drinkt ook niet uit een tuit.. ook niet graag meer uit een fles.. dus ze krijgt het in een glas en dat gaat super!!!!
 
AanEvelien..

geef je het drinken uit een beker of echt uit een glas. Het gevaar bestaat namelijk dat babies die tanden krijgen in ene het glas doorbijten, ook al ben je er bij. Met alle gevolgen van dien. Ik zou dit dus echt niet aanraden. Misschien heb ik het verkeerd en bedoel je wel een plastic beker/glas.
Het is al best een oud berichtje, maar wou het er toch nog even bijzetten.
 
Hallo,

Het kan ook liggen aan wat voor een antilekbeker je gebruikt hoor!
Ik heb denk ik wel een stuk of 5 verschillende uitgeprobeerd voordat ik tot de conclusie kwam dat die van Avent mijn zoon het beste bevalt.
Bij alle andere merken (prenatal, Etos, enz) moest hij heel hard zuigen voordat er iets uitkwam. Ik heb het zelf ook eens geprobeerd en ook ik had de minste moeite met de Aventbeker.
Succes!

Groetjes 1976
 
ik heb ook de aventfles , en hij krijgt er ook wel drinken uit , maar echt geweldig vind hij het niet.
probeerde julie het echt bij elke fles die hij/zij kreeg om eerst uit de antilekbeker te laten drinken?

gr.sandra
 
Ik vind bij al die ander tuitbekers het tuitje zo kort.
Bij de avent is die lekker lang. Een speen of tepel is toch ook niet zo kort?

Laats was haar avent beker in de vaatwasser en kreeg ze een andere die ik nog had staan van toen we zo aan het oefenen waren. En nou dat gezicht je kon me wegbrengen hoor. Ze deed hem in haar mond maar er kwam niets uit ze kreeg het niet voorelkaar om er wat uit te zuigen.
Dus zelfs nu ze 17 maanden is lukt het haar niet met een andere tuitbeker.

Ik heb haar trouwens wel voor iedere fles (sap) de beker eerst aangeboden. Niet met melk omdat ze bv kreeg/krijgt.

Groetjes
 
Mijn zoon drinkt ook uit een avent antilekbeker. Ik had eerst een ander
en dat ging voor geen meter. Door een advies van een vriendin ben ik
overgestapt naar een avent. Daarbij vertelde ze mij om   het
antilek gedeelte eruit te halen zodat hij zou begrijpen dat er drinken
uit zou komen. Dat heb ik even gedaan en daarna meteen de
antilekgedaalte weer terug geplaatst en zins dien wil hij niks anders
meer.
 
Terug
Bovenaan