Antistoffen in mijn bloed gevonden

Hallo allemaal, 2 weken geleden heb ik bloed moeten prikken (volgens mij moet iedereen dat na 12 weken). Een dag later belde het laboratorium dat ze antistoffen in mijn bloed hadden gevonden. Of ik wel eens een bloedtransfusie had gehad (nee dus). Ze vroegen of ik nog een keer bloed wilde prikken zodat ze het verder uit konden zoeken. Dat heb ik dus gedaan en zonet heb ik de dokter gebeld voor de uitslag. Helaas zijn ze er nog niet achter waarom ik die antistoffen in mijn bloed heb en nu moet ik morgen WEER bloedprikken en mijn vriend nu ook. Nu is mijn vraag: weet iemand hier iets meer over? Zijn die antistoffen schadelijk voor het kind? Wat kunnen ze eraan doen?
Groetjes, Famkes
 
hoi,

Ik weet niet wat voor antistoffen je bedoelt. Maar ik heb bloedgroep 0 negatief, ik heb bij 12 weken inderdaad ook bloed moeten geven omdat ze daar allerlei verschillende dingen uit halen. Ik moet in deze week, ben 30 weken zwanger,  weer naar de vk en dan nemen ze weer bloed af, om te kijken of ik nu antistoffen in m'n bloed heb. Dit ivm dat de baby evt. een positieve bloedgroep heeft. Je kan dan antistoffen tegen 't bloed van je kindje aan gaan maken, maar alleen als ons bloed in aanraking met elkaar is geweest. Ik krijg sowieso een injectie.
Ik heb voor deze zwangerschap een miskraam gehad en ben toen gecureteerd, na de curretage heb ik ook een injectie gehad voor alle zekerheid. Ik weet niet of je weet wat voor een bloedgroep je hebt, maar daar zouden evt de antistoffen vandaan kunnen komen
Heel veel succes.
groetjes kirsten.
 
Hoi hoi,

Wat jij bedoelt is geloof ik wat anders, dat heeft met de kans op een resus kindje te maken. Ik heb in de zwangerschap van mijn derde ook antistoffen opgebouwd tegen mijn eigen bloedgroep (als ik het goed  zeg zo).

Ze zijn erbij mij achter gekomen via een routine controle bij 36 weken (van mijn derde  zwangerschap) omdat ik een geplande keizersnede zou krijgen.  Toen ik bij 13 weken bloed moest laten afnemen is er niks ontdenkt.  Ik heb dus in mijn derde zwangerschap antistoffen aangemaakt.  Het kan dus dat je lichaam hetzelf  doet maar ook door een bloedtransfusie. Met de eerste heb ik na de keizersnede wel een bloedtransfusie gehad. Maar met  mijn tweede zwangerschap was er  dus nog niks aan de hand, anders waren ze daar wel achter gekomen. Dus  is het bij mijn in mijn derde zwangerschap gebeurd. Het is trouwens iets wat niet meer overgaat. Je blijft die antistoffen de rest van je leven met je  meedragen. Niets ernstigs of zo, maar moet je bloed krijgen, dan moet je dus bloed ontvangen  van iemand met dezelfde antistoffen als die jij heb opgebouwd.  Anders gaat het  dus verkeerd. Ik heb een jaar na mijn laatste  zwangerschap een kaart van het ziekenhuis gekregen met de antistoffen erop. Die draag ik dus bij me, voor als  er wat gebeurd. En een paar  van mijn naaste heb ik ingelicht dat ik  dus niet meer gewoon bloed van mijn eigen bloedgroep  mag ontvangen.    Je weet immers maar nooit.

Een beetje lang verhaal, maar ik hoop dat je wat wijzer geworden bent !!  
 
Hoi hoi,

Mijn bericht je hoort onder dat van Kirsten, stom van me.... Maar ik bedoel dus dat het wat anders is wat Kirsten bedoelt.

Neem me niet kwalijk, maar ja, was ook het eerste berichtje wat ik hier plaats.
Nog effe wenne.

doei
 
Plaats eens een oproepje op het oktober forum, daar zit ook een vrouw
waar ant-stoffen gevonden zijn, zij krijgt extra onderzoeken en echo's
e.d. in het ziekenhuis, zij kan je vast meer vertellen. Trudy heet ze
geloof ik.



Sterkte

Miep

 
hoi allemaal ,

ik snap het wel maar begrijp het niet , ik hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik een vraag op een vraag stel , anders gewoon zeggen hoor !!!!

ik snap nog niet helemaal wat er nu gebeurd , wat gebeurd er nou met een vrouw als die antistoffen gaat aanmaken , en hoe komt dat ?

is dit gevaarlijk voor de vrouw ? cq kindje , of een combinatie daarvan ,en is het dan zo dat je in het vervolg als je bloed krijgt , iemand moet hebben met de zelfde antistoffen , zo ja , is daar dan eenvoudig aan te komen , en stel dat je het bloed al nodig zou hebben tijdens een bevalling , wordt daar van te voren rekening mee gehouden ??

alvast bedankt voor de informatie

groetjes jaap

 
Hallo!!

Ik heb ook antistoffen in mijn bloed. Anti M en Anti K.

Als je veel van deze antistoffen in je bloed hebt kan dit niet goed zijn voor je kindje. Daarom word je als je teveel antistoffen in je bloed hebt erg goed in de gaten gehouden door gynecologen. Het kindje kan bloedarmoede e.d. hierdoor krijgen.

Ik heb gelukkig te weinig antistoffen in mij bloed en het is dus niet schadelijk voor mijn kleine, maar ik wordt wel om de 4 weken geprikt bij de VK want in je zwangerschap kan dit stijgen

Ook voor jezelf kan het schadelijk zijn...als je ooit een bloedtransfusie nodig mocht hebben moeten ze jou het bloed geven met de juiste antistoffen anders stoot je het net gegeven bloed af. Ik draag daarom ook altijd een transfusie kaart bij me. (denk daarbij ook aan je bavalling)

Ik had een site waar alles goed op uitgelegd stond, maar ik zie dat die uit de lucht is. Gewoon op google kijken bij irregulaire antistoffen. Over een tijdje weet je welke je hebt en kan je gerichter gaan kijken. De ene antistof is namelijk de ander niet en volgens mij bestaat het hele alfabet

Succes!!!!!

Groetjes,

Sandra
 
Hallo,

Waar ik 't over heb heeft inderdaad te maken met een rhesus kindje. Dit omdat ik rhesus negatief ben. Ik ben 0 negatief, dat betekent sowieso dat ik alleen in contact mag komen met 0 negatief bloed. Elke andere bloedgroep mag wel in contact komen met 0 negatief.
Het is zo dat tijdens de zwangerschap het bloed van de baby en mijn bloed wordt gescheiden door een soort vlies. Heel soms wil 't wel eens voorkomen dat er bloedcellen door 't vlies heen komen. Is het dan zo dat mijn baby een andere bloedgroep heeft dan ik, dan gaat mijn bloed antistoffen aan maken tegen het bloed van de baby. Het breekt 't bloed van de baby af, wat leidt tot bloedarmoede bij de baby en in hele erge gevallen kan 't leiden tot de dood. Voor mij is 't niet ernstig, mijn lichaam beschermt mij immers.

groetjes kirsten
 
Terug
Bovenaan