antistoffen

A

Anoniem

Guest
hallo,ik zit met een probleem ik heb gehoord dat ik antistoffen in me bloed hebt en dat zou kunnen betekenen dat de babybloedarmoede kan krijgen ,mijn man moest de anderedag naar t ziekenhuis om zn bloed t laten testen en nu krijgen we volgende week eindelijk na 3 weken de uitslag, en als je dan leest op internet word je niet vrolijk bloedtransfusie via de navelsteng of na de geboorte een bloedtransfusie.heeft iemand hier ervaring mee of info? groetjes bobby

Hoi,

Ik weet er ook het fijne niet van maar volgens mij kan het niet echt kwaad hoor. Je krijgt ergens in het laatste trimester van je zwangerschap een spuit en vlak na de bevalling volgens mij ook.

Dit is om te voorkomen dat je bij een volgende zwangerschap anti-stoffen zou gaan aanmaken. Pas bij de bevalling KAN het bloed van jou en de baby met elkaar in contact komen. Het is dus niet zo dat het echt kwaad kan, maar uit voorzorg (voor een volgende zwangerschap) krijg je spuiten.

Syl
35+5

ha syl, nee dat is het niet dat hebben heel veel mensen resus!Nee dit gaat veel verder ,mijn bloed gaat dan dwars tegen de baby in ,de baby kan dan zelfs als ze dit niet ontdekken komen te overlijden. Maar er is me verteld dat dit nu niet zo is omdat ze t hebben ondekt en nu is t afwachten hoe of wat?Wij hebben nu veel vragen we hopen dat t positief is maar dan heb je wel enorm drie rot weken en anders hoe verder en met welke kansen.Daarom was ik benieuwd of iemand hier mee bekend is.gr bobby

hallo Bobby,

Dit heb ik ook. Ik heb inmiddels een gezonde zoon van bijna 7 maanden. Ik had antistof M en K. Ik werd elke 4 weken geprikt om te kijken of de waarden in mijn bloed hoger werden. Gelukkig is dit niet het geval geweest dus voor mijn kleine was het niet erg. Het ligt er erg aan welke antistoffen je hebt. Niet elke antistof is even gevaarlijk voor je kindje.

Niemand kon mij veel vertellen hierover in mijn zwangerschap zelfs mijn verloskundige niet.

Ik raad je aan om veel erover te vragen en te lezen. Vraag of er in het ziekenhuis ook bloed voor jou op voorraad is als je gaat bevallen want zoals je misschien weet kan je niet zomaar een bloedtransfusie krijgen (mocht je dat nodig hebben) in het ziekenhuis waar ik ging bevallen hadden de kunstbloed mocht ik het nodig hebben zodat ik de eerste tijd door zou komen. Daarna zou direct het goeie bloed naar het ziekenhuis gestuurd worden.

Ik heb hier wat info liggen. Ik zal eens kijken van welke site ik het gehaald heb. (mocht je dat willen)

Probeer je niet te druk erom te maken en zoek wat mensen die je goed kunnen voorlichten.

Groetjes,

Sandra

Hallo,

Ook heb rhesus neg. In week 30 wordt ik opnieuw geprikt om te zien of ik anti-stoffen aanmaak. Ook krijg ik sowieso een injectie Anti-D. Kort na de bevalling wordt er uit de navelstreng bloed afgenomen om te zien of er anti-stoffen zijn. Zo niet, hoeft er niets., zo ja dan opnieuw een injectie. Het komt alleen bijna niet voor bij de eerste dat er bloeduitwisseling is van moeder en kind. De antistoffen worden dan waarschijnlijk ook pas aangemaakt tijdens de bevalling. Het zal meer risico hebben voor een volgend kindje dat voor de eerste. Gelukkig kunnen ze tegenwoordig goed testen en weet ze vroeg genoeg dat dat het geval is. Dit is wat ik er over weet.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes Willemijn
14 weken4dagen.

Hallo,

Mijn zus heeft ook antistoffen gehad bij de 2e.  Het is niet het  resus. Dat is nl iets wat aardig regelmatig voorkomt en dat wat mijn  zus had was redelijk zeldzaam. Mijn zus moest elke 2 weken naar de gyn, er werd steeds een echo gemaakt en  ook steeds bloedgeprikt. Wel een spannende zwangerschap, maar met zoveel controleHet bloed van de moeder en baby matchen niet. Oorzaak is niet te achterhalen, maar schijnt gekomen te zijn tijdens de geboorte van de eerste. Het gevolg is dat het bloed van de moeder het bloed van de baby kan afbreken. Met alle gevolgen. Ik zeg heel duidelijk kan, want ondetussen is mijn nichtje een gezonde peuter van 3.
Ws is dat ongeveer ook wat je gevonden/gelezen hebt op internet.
Ik hoop dat alles goed gaat en je onder regelmatige controle van de gyn blijft staan.

Groetjes,        
Winnie

Hoi Bobby,

Ik heb deze week ook gehoord dat ik antistofen in mijn bloed heb.
Na mijn 1e bevalling heb ik 2 bloedtransfusies gehad.
Dus vreemd bloed.
Mijn man heeft zich vrijdag ook moeten laten prikken.
Dit is mijn 4e kindje.
Wat zo raar is dat hoe meer zwangerschappen je hebt gehad, hoe meer antistoffen je schijnt aan te maken.
Dus in principe had dit in mijn 2e en 3e zwangerschap ook geconstateerd moeten zijn, maar dit was niet het geval.

Ik heb gesproken met een of andere dr. ir. van het ziekenhuis en die adviseerde mij om me niet al te druk te maken, omdat tegenwoordig wordt dit zo goed in de gaten gehouden dat er weinig kan gebeuren.

Via Google kan je het woord antistoffen intypen, daar staat een hoop informatie in.

Antistoffen zijn niet hetzelfde als rhesus. Wel vergelijkbaar.

De zwangerschap wordt zo inderdaad een beetje zorgelijker.

Hopelijk is de bloedtest van ons goed en kunnen we weer wat meer genieten.

Hoop je nog te spreken.

Groetjes,

Ivanka

Bij mijn 1e zwangerschap kreeg ik ook te horen dat ik anti-stoffen had. Verder werd me er weinig over verteld , wel moest ik bij de gyn blijven lopen en in het ziekenhuis bevallen. Van de verhalen op i-net werd ik ook niet echt vrolijk , maar vergeet niet dat metname de negatieve verhalen online komen en de positieve vaak snel vergeten worden. Verder zijn er wel heel veel verschillende soorten anti-stoffen welke ook allemaal een ander effect kunnen hebben op je baby.

Hoe het bij mijn huidige zwangerschap zit weet ik niet , mijn bloed is wel geprikt maar de uitslag heb ik nog helemaal niet gehoord.

Groet Xanthe

Terug
Bovenaan