<p>Hallo medemama’s (to-be), </p><p>Ik heb een advies nodig waar tot nu toe geen enkele professional mij heeft kunnen helpen. Wellicht dat één van jullie wel een antwoord weet vanuit ervaring of gewoonweg tips om te proberen. Het is een lang verhaal, als jullie er de tijd voor willen nemen om het te lezen zou ik dat heel fijn vinden en dus alvast bedankt.</p><p>Mijn zoontje is nu 6.5 week oud. In de kraamweek gaf de kraamverzorgster al aan dat het een luie drinker was (borstvoeding). Hij had veel compressie nodig, het liefst wil hij dat de melk in zijn mond loopt. Ook viel hij steeds in slaap en moest hij actief wakker gehouden worden. Hij groeit overigens erg goed en zit boven het gemiddelde. De kraamweek deed hij het voorbeeldig, slapen-eten-poepen. Naarmate de weken verstreken werd hij steeds onrustiger, met de piek rond de 3 weken. Het zijn geen regeldagen, want anders zou ik nu al 3.5 week regelweken hebben.</p><p>Hij komt om de 1.5 – 2 uur voor voeding, lijkt niet verzadigd. Hij slaat wild om zich heen, hij wil alleen op de arm slapen of in de kinderwagen (zodra ik stil sta is hij wakker). Hij overstrekt zich ontzettend en zet zich af met mijn beentjes. Door het vele lezen op sites en op o.a. dit forum, heb ik de stap gemaakt naar een chiropractor. Hij bleek inderdaad zijn nekwervels vast te hebben zitten.</p><p>Inmiddels heeft hij 4 behandelingen gehad en is zijn nek over. Na de 2e behandeling gaf de chiropractor aan dat mijn zoontje toch wel heel vaak komt voor voeding. Wenselijker zou om de 3 uur zijn, een uitzondering daargelaten. Tot op heden voedde ik op verzoek. Hij gaf aan dat het kan zijn dat je in een vicieuze cirkel komt omdat er mogelijk nog niet genoeg voeding aangemaakt is in die tijd. </p><p>In de ochtend kolf ik omdat hij dan genoeg heeft aan één borst. De andere heb ik dus als voorraad. Hij adviseerde mij om na een voeding proberen mijn zoontje weg te leggen, mocht hij onrustig zijn, dan +/- 30 ml extra te geven om te kijken of hij daar rustiger van wordt. Dit heb ik een tijdje gedaan en hij reageert hier goed op. Dit is alleen heel intensief en daarom ben ik er weer mee gestopt. </p><p>Nu heb ik de afgelopen dagen gekolfd na het voeden. Gemiddeld krijg ik dan nog 30 ml uit beide borsten, wat hij gulzig opdrinkt. Mijn theorie is nu als volgt: ‘Mijn zoontje heeft niet de energie om de laatste melk uit mijn borsten te halen, waardoor hij net niet verzadigd raakt. Doordat hij mijn borsten niet leegdrinkt, krijgt mijn lichaam niet het signaal dat er meer melk aangemaakt moet worden”. </p><p>Is er iemand die dit met me mee kan denken in deze theorie? Het liefst zou ik na 2 maanden toewerken naar flesvoeding i.c.m. borstvoeding, zijn hier nog tips over?</p><p>Ik zou echt blij zijn met ÁLLE tips/adviezen die er zijn. </p><p> </p><p>Liefs, Ada <3</p>