Onze zoon is met 36 weken geboren en had eerst de kracht niet om goed te drinken. Borst niet leeg, korte tijd drinken en vaak aanleggen, compressie tijdens het voeden het hele rataplan en uiteindelijk een lege trucendoos. Tijdens de kraamweek van alles geprobeerd in allerlei houdingen, maar toen eigenlijk per toeval aan blokvoeden gekomen. Komt er op neer dat je iedere keer maar één borst aanbiedt gedurende drie uur. Dus stel je voor het is 7 uur en je kindje drinkt bij je aan je linkerborst en hij meldt zich om 8.15 en 9.30 weer dan biedt je alleen je linker boobie aan. Meldt die zich om 10.30 uur dan is het feest voor je rechter tiet. Blokken van drie uur dus. Zo komt je kindje bij korter drinken en kortere tijd ertussen ook bij de vettere melk en krijgt de directeur van de melkfabriek het seintje dat er geproduceerd moet worden en is je kindje beter verzadigd. Hier ging er een dag of wat overheen en we hadden een ander kind en waren de voedingsmomenten een stuk minder. Ik herken veel van je ‘klachten’ al hoort het er ook wel gewoon een beetje bij de eerste weken. Het kan zijn dat je de eerste twee dagen volle borsten krijgt (eentje dan), gewoon de ergste druk eraf kolven met de hand (onder een warme douche) en je kan verder tot het volgende blok.
De lactatiekundige vond het blokvoeden achterhaald en ouderwets (ik vond haar daarentegen ietwat achterhaald en ouderwets ?), maar het heeft hier voor ruim vijf maanden borstvoeding kunnen geven gezorgd.
Zet ‘m op!!
De lactatiekundige vond het blokvoeden achterhaald en ouderwets (ik vond haar daarentegen ietwat achterhaald en ouderwets ?), maar het heeft hier voor ruim vijf maanden borstvoeding kunnen geven gezorgd.
Zet ‘m op!!