anus scheurtje

hallo,
Ik ben Gerda en ben 14 week zwanger van een tweeling.
Door de zwangerschap en de staaltabletten die ik moet slikken  heb ik last van  harde ontlasting gekregen, wat bij mij een anusscheurtje heeft veroorzaakt wat heel vervelend is.
Door mijn zwangerschap is hier volgens de huisarts  niets aan te doen.
Ik eet veel vezelrijk voedsel en  gebruik  een laxeermiddel, maar dit mag niet baten.
Wie heeft een oplossing voor dit pijnlijke probleem!!
mvg Gerda.

Hoi Gerda,
ik heb hier zelf geen ervaring mee
maar iemand die ik ken kan ook heel slecht
naar de wc en die smeert eerst de anus met
glijmiddel in ook erwat in smeren dan,bij haar gaat
de stoelgang dan wel beter.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes Esther.

ai, wat lijkt me dat ontzettend vervelend!! Ik heb gehoord dat je nooit laxeermiddelen mag gebruiken als je zwanger bent?? wat misschien helpt zijn gedroogde abrikozen; door extreem bloedverlies na mijn eerste bevalling moest ik ook staalpillen slikken en mijn kraamhulp raadde me dit aan. Het werkt echt goed!! Koken met (veel) olijfolie kan ook helpen. Vooral geen ontbijtkoek of wit brood  en dat soort dingen eten. Succes!!
Stephanie

Hoi Gerda,

Ik ben 20 weken zwanger van een Tweeling, en ik had hetzelfde probleem. Ik slikte niet eens extra ijzer, maar wel obstipatie dus. Ik had geen scheurtje maar wel aambeien. Mijn tip, elke ochtend een flesje Yakult of iets anders met probiotica. En ik dronk ook elke ochtend een groot glas vers geperst sinasappelsap.
Het wordt ook beter naarmate je zwangerschap vordert, en dan heeft het scheurtje tijdom tehelen..
Succes,
Jelte

erg herkenbaar, ik had er ook erg veel last van, wel pas aan het einde van  mijn zwangerschap. Inderdaad, veel water drinken, zit je ook niet op te wachten natuurlijk want dan blijf je naar de wc lopen.