anus scheurtje

Hoi Gerda,

Er zijn ook tabletten die heten Wapiti. Deze zijn op homeopatische basis. Ze laxeren niet, maar maken de ontlasting zachter.

Misschien helpt dat?

Succes ermee!

Groetjes Renate

Hoi,

Je hebt al veel tips maar ik wilde die van mij er ook even bij zetten.
Ik heb er zelf ook wel last van maar niet zo erg als jij. Mijn schoonmoeder heeft al sinds heeeeel lang ook last van een hele slechte stoelgang.

Zij gebruikt senepeulenthee.Ik weet niet of je het goed schrijft zo, maar je spreekt het wel zo uit.   Je kunt het kopen bij kruidenhof of de tuinen. (als die bij je in de buurt zijn).  

Hoe je het precies moet gebruiken weet ik niet zeker. Ik dacht dat zij het kookte, en dan een  klein laagje in een glas opdrinkt.  Misschien best  vies maar het helpt haar  als een trein.   Als ze dat dus niet doet, dan krijgt ze het zelfde als jij alleen dan nog even iets erger. Ik hoop dat  je er wat aan hebt.   Succes er mee.   (vraag wel even of het tijdens zwangerschap kan want  dat weet ik dus ook niet).   Gerdientje  

he gerda,

heel herkenbaar idd, ik had het ook al toen ik niet zwanger was. De dokter heeft mij toen aangeraden om te beginnen met warm water met vers geperst  citroen sap. en idd lijnzaad werkt ook heeel goed, ik wens je veel succes ermee!!

kusss selma

Hoi Gerdientje,

Sennepeulen mogen absoluut niet gebruikt worden als je zwanger bent, dus kijk uit met het advies dat je geeft, je zult het absoluut goed bedoelen maar dit middel zou je een miskraam kunnen opleveren........

Groetjes, Angel

Angel,

Als je het berichtje van mij goed las, dan stond daar ook bij dat ik niet wist of het tijdens zwangerschap kon en dat ze dat eerst even zou moeten navragen.  Maar verder niet uit,  het is goed dat je het duidelijk even vermeld. Stel dat ze het genomen zou hebben. Dan zouden de gevolgen waarschijnlijk niet te overzien zijn                ...
 gerdientje

Sorry Gerdientje,

Ik reageerde ook een beetje overhaast zonder goed gelezen te hebben, maar ik schrok ervan en zag later dat je dat ook vermelde dat ze het eerst even na moest vragen.
Was niet boos bedoeld hoor........

Groetjes, Angel

Gerda,

Ik heb hier al van mijn geboorte af last van. Het is een erg vervelende kwaal. Vooral omdat het slecht heelt met al die bacterien. Ik zweer bij uierzalf van het merk Bogena. Verkrijgbaar bij de drogist. Een goede klodder op/in je anus smeren (ja smerig verhaal, maar goed), evt een aantal keer per dag. Binnen een paar dagen ben je ervan af. Ik had er vorige week last van en nu kan ik ondanks harde ontlasting weer gewoon naar het toilet, zonder die schrijnende pijn. Het zal vast nog eens terugkomen, maar die potten uierzalf zijn groot genoeg, daar kan je wel ff mee voort. Ook erg handig voor het ontsmetten van andere wondjes en kloofjes.

Sterkte ermee!

groetjes Pauline

Terug
Bovenaan