Aparte tijd...

Hoi,

Vinden jullie het nu ook een 'aparte' tijd?

Het nieuwtje van de zwangerschap is eraf, je ziet het nog niet (zo heel goed) en je voelt de beeb niet en als het goed is voel je je weer redelijk normaal...

Ik ben nu 14 weken en nog ongeveer 4 weken en dan hoop ik de kleine te voelen, dat maakt het allemaal weer anders vinden jullie niet??

Herkennen jullie dit of juist helemaal niet??

Sammie

Oja dat herken ik heel goed! Zit echt te wachten tot er weer wat nieuws gebeurt ;)
Maar ja aangezien ik 'pas' 13 weken ben, moet ik nog even wachten op de eerste bewegingen.

En wat ik ook merk, we hebben met 11 weken de laatste echo gehad. En ik heb nu steeds zoiets van: zou alles wel goed zijn? Moeheid wordt minder... misselijkheid wordt minder... klopt dit wel? Kan niet opeens het hartje stoppen met kloppen?

Terwijl ik heel goed weet hoor dat ik nu over de 12 weken grens heen ben en dat echt niet meer zomaar gebeurt. En het normaal is dat de kwaaltjes iets afnemen. Maar ja er gebeurt niks anders he...

Ik ben dus maar lekker begonnen met spulletjes aanschaffen :) Ben je lekker bezig!
Hoe gaat dat bij jullie? Doen jullie veel 2ehands via bv marktplaats, krijgen jullie veel van vrienden en familie of gaan jullie voor nieuwe spullen?

Hoi AGdJ,

Fijn dat je het 'gevoel' herkent!!
Ben laatst ook even naar de vk geweest voor eerdere controle omdat ik het niet vertrouwde. Niets aan de hand gelukkig!! Dat kwam dus ook door het verhaal hierboven :))

Aangezien dit ons 2e kindje is schuiven we de spullen door. De beeb krijgt wel een nieuwe kamer. Bedoel dat m'n dochtertje niet haar kamer uit gaat voor de baby.

Maar we hebben best wat spullen 2e hands hoor!
Zoals het kamertje (ledikant, kast en commode), box, kleding (van m'n nichtje) en wat speelgoed (driewieler, poppenwagen, extra fietszitje etc)
Scheelt gewoon hoop geld en dat gebruik ik liever voor iets anders...
De kinderwagen wilde ik wel nieuw hebben.
De spullen voor de eerste weken heb ik overigens wel nieuw gekocht hoor. Zoals aankleedkussenhoezen, beddengoed, matras, flessen etc.

Voor deze beeb koop ik ook wel weer het eea nieuw. Omdat ik vind dat hij/zij niet alles 2e hands hoeft te hebben... Alleen de leukste kleertjes heb ik bewaard, de rest gaat naar de buurvrouw.

En weet je al hoe jij het gaat doen?

Groetjes!
Sammie

Phoeh, tja het is voor ons het eerste kindje dus alles moet nog gekocht worden ;) En aangezien we ook de eerste zijn sinds jaren in de familie die aan kinderen begint (volgende generatie zeg maar) en wij ook één van de eerste zijn in onze vriendengroep is er helaas weinig te 'krijgen'.

Maar we zijn wel lekker aan speuren op Marktplaats. Gelukkig zitten we in omgeving R'dam dus er is wel veel te vinden. En indd dingen als matrasje, flesjes enzo ja dat wordt toch gewoon nieuw. Ook wel erg leuk om lekker te shoppen!

Ook nieuw worden de meubels voor de kinderkamer, maar dat dankzij lieve ouders :) En de kinderwagen is ook nieuw, een gelukje bij de blokker, voor 1/4e van de orginele prijs. (was de laatste, stond niet meer in de computer... en de manager stond erbij)

Dus zo komt alles wel compleet!

Ik herken het wel heel erg.. Ik ben nu ruim 11 weken zwanger.. Gelukkig donderdag weer een echo (vorige was met 8 weken)..
Maar ik vind het wel super spannend..
Ik ben nog wel mega misselijk en moe.. dus daar hou ik me maar aan vast.. En hoop dat ik weer een beetje gerust gesteld ben met de volgende echo.. Maar ik zal blij zijn als ik het kleintje kan voelen.. Heb je wat meer zelf de controle..
De komende weken mogen van mij wel snel gaan! haha

Wij hebben al een tweeling van 6 jaar. Maar bijna alle spulletjes hebben we weg gedaan.. Heb nog wel wat kleertjes enzo.. Maar verder moet alles weer opnieuw aangeschaft worden..
Maar omdat dit wel echt de laatste is, zal het wel veel via Marktplaats worden.. Maar dat vind ik zelf geen probleem.. En matrasjes etc.. schaffen we ook gewoon nieuw aan..

En even afwachten wat het wordt.. We hebben alleen jongenskleertjes.. Dus als het een meisje wordt... SHOPPEN!! haha

Willen jullie trouwens weten wat het wordt?
Wij wel.. we vertellen het dan wel verder niet aan iedereen.. Maar ik vindt het erg leuk om zelf al te weten wie er in mijn buik zit..

Oe dit wil ik even kwijt hoor, had net dat stukje getypt, en toen voelde ik eindelijk mn baarmoeder :) heel duidelijk, net boven het schaambot. haha klinkt misschien een beetje raar, maar ja toch bevestiging dat de kleine nog steeds groeit :)

En over het geslacht weten... das echt een lastige voor ons. Mijn man wil het namelijk echt niet weten. Ik eigenlijk echt wel. Hij vindt het oké als ik het weet zonder dat hij het weet. Maar kan ik het voor me houden? Als ik het dan weet vertel ik het verder natuurlijk ook aan niemand. Maar ik vind het lastig... ga je je niet heel makkelijk verspreken? Iemand ervaring?

Dat is inderdaad lastig.. Als de een het wel wil weten, en de ander niet..
Ik denk dat het vooral lastig is met dingetjes kopen.. Alles wat verklapt wat het geslacht is moet je dan nog voor je partner verstoppen.. haha

Met onze jongens wisten we het met 16 weken.. Maar omdat dat gewoon een hele moeilijke en vooral spannende zwangerschap was, hebben we het toen wel aan iedereen verteld, omdat we het zo fijn vonden iets leuks te kunnen vertellen, ipv nog meer zorgen...

Tja.. en met verspreken.. als je het kleintje van nu af gewoon al altijd met hij bespreekt.. dat gewoon vasthouden.. wat iemand ook zegt..
Maar het blijft wel lastig..

Tja ik ga er nog ff goed over nadenken... nu wilde we sowieso alles zo veel mogelijk neutraal kopen dus daar zal het niet op fout gaan en indd met het verspreken ...
een collega van mij vertelde ook dat vrienden van hun standaard de kleine een algemene naam hadden gegeven, ukkie geloof ik. En dat ging bij hun dus wel goed. Meestal noem ik de kleine nu al hem dus ook daar zal weinig problemen mee zijn... al kan ik helaas niet goed liegen ;) dus als ze er echt naar vragen....
oftewel... ik ben er nog niet uit, haha!

Terug
Bovenaan