'de tevreden baby' van Gina Ford???

Hoi,

Hebben de laatste tijd hier last van een spookje 's nachts. Het begint soms al om 1 u, soms zelfs al voor 00 u. Het is een tijdje goed gegaan, dat hij ging slapen om 21 u en dat hij pas terug wakker werd om 3 u voor een voeding, heel soms zelfs niet. Maar nu is het heel ambetant, de laatste nachten heb ik maar een 4 à 5 u geslapen. Maar nu las ik ergens van dat boek van Gina Ford. Heeft er iemand ervaring mee ofzo? En kan ik daar nu nog mee beginnen, Wiebe is nu al 5,5 maand bijna. Diegenen die er ervaring mee hebben, hoe hebben jullie dit ervaren??

grtjs, Bea

Ik ben begonnen met het boek van Gina Ford toen mijn dochter een maand of 3/4 was. Je begint gewoon met het schema dat het dichtst overeenkomst met het huidige slaap/eetpatroon en vandaar uit bouw je het op naar het schema dat met de leeftijd van je kind overeenkomt. Ik ben zeer over het boek te spreken! Het heeft echt geholpen om mijn dochter te laten doorslapen. Ze is nu 20 maanden oud en slaapt en eet nog steeds prima. Ik gebruik het boek en de schema's nu ook bij mijn zoontje van bijna 8 weken en hij begint het ritme nu ook aardig te pakken te krijgen. Je moet het boek trouwens niet te letterlijk nemen. Het inbakeren heb ik bijvoorbeeld niet gedaan. Je moet dus wel je eigen gevoel blijven volgen! Veel succes!

Mireille

Hoi, heb het boek van de bib, heb er zo eens in gebladerd, maar als ik kijk dat ik onze Wiebe in de voormiddag maar een 3 kwartiertjes mag laten slapen, hij slaapt in de vm veel langer en als ik hem dan wakker maak is hij niet te genieten. Volg jij echt dat schema?? Wij hebben hier ook wel een vrij duidelijk schema hoor, maar ik maak hem niet wakker als hij lekker slaapt, ik hou het wel maar op max 4 u slaap overdag. en hij gaat pas om 21 u slapen.

grtjs, bea

quote: Beke reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('10-06-2006 11:34:56'));

Hoi, heb het boek van de bib, heb er zo eens in gebladerd, maar als ik kijk dat ik onze Wiebe in de voormiddag maar een 3 kwartiertjes mag laten slapen, hij slaapt in de vm veel langer en als ik hem dan wakker maak is hij niet te genieten. Volg jij echt dat schema?? Wij hebben hier ook wel een vrij duidelijk schema hoor, maar ik maak hem niet wakker als hij lekker slaapt, ik hou het wel maar op max 4 u slaap overdag. en hij gaat pas om 21 u slapen.

grtjs, bea

Het is niet zo dat mijn dochter van de ene op de andere dag het schema volgde, ze is er geleidelijk naar toe gegroeid (met een beetje hulp ;)). Maar het werkte wel prima voor haar. Maar zoals ik al zei moet je je eigen gevoel volgen en alleen de dingen eruit halen die werken voor jouw kindje. Misschien heeft je zoontje wel een groeispurt of zoiets en slaapt hij over een tijdje weer lekker door. In ieder geval succes ermee.

Groetjes,
Mireille

Ik heb het boek ook aangeschaft en 2x helemaal gelezen.
Er staan goeie tips in, en volg ook redelijk het schema zoals het erin staat.
Ben er mee begonnen toen Ezra 8 weken was (nu 12 wk), en hij begint
deze week door te slapen 's nachts. Normaal komt ie vanaf 4 uur elk uur
wel een keer voor de speen of fles, maar deze week was het maar 1x
om 5 uur, en sliep daarna door tot half 8!
Ik laat Ezra tussen de middag 21/2 uur slapen, en dan 's avonds nog eens
2 uurtjes. Tussendoor soms hazeslaapjes van een half uurtje.
In het boek staat dat je aan de slag moet om 7 uur 's ochtends, maar ik
ben absoluut geen ochtendmens, en Ezra en ik duiken er dan van 8 tot
half 10 ook nog lekker ff in. Waarom zo vroeg op als je nog lekker vrij bent.
Maar goed, ik vind het wel een aanrader dat boek.

xx Syrah

Ik heb het boek ook aangeschaft toen Milan 12 weken was.
Ik ben direct gestart met de schema's te volgen, maar 7.00 uur was voor mij ook te vroeg. En Milan vind het ook lekker om van 7 tot 9 nog even door te slapen.
Inmiddels is hij 16 weken en slaapt sinds 3 weken heerlijk door van 19/20.00 tot 07.00!!
Het boek heeft me heel veel zekerheid en inzicht gegeven is Milans slaapgedrag.
Ik laat hem nu om de 1,5 tot 2 uur ( dan is hij echt moe want hij wordt dan huilerig) een dutje doen van max 3 kwartier. (niet altijd in bedje wat volgens het boek moet, maar ook in de kinderwagen tijdens een  wandeling)  
Zijn middagslaapje duurt meestal 1,5 tot max 2,5 uur en
hij gaat tussen 7 en 8 savonds naar bed.
Ik hou dus de schema''s niet exact meer aan maar laat Milan zijn ritme aangeven, ook  omdat hij met de voeding niet veel valt te sturen.
Het boek is zeker een aanrader om je kindje beter te leren begrijpen en iets te kunnen sturen.

Hallo,

wij zijn met het boek begonnen toen mijn zoontje ongeveer 4 maanden was en het werkte bij ons echt super!! Ik kan het iedereen aanraden. Mijn zoontje sliep 's ochtends altijd heel erg lang, maar 's  middags was heel wisselend. Was dan ook een drama met naar bed brengen enzo. Ik ben dus begonnen met de schema's van Gina (gewoon begonnen met het schema wat het meest met het huidige schema overeenkwam, was geloof ik van 3 maanden) en dat betekende dat ik hem inderdaad 's ochtends moest wekken en 's middags aan het slapen moest zien te krijgen. Maar het werkte geweldig, echt binnen een week sliep 'ie 's middags heerlijk 2,5 uur, was hij 's ochtends niet voor half 8 wakker (gaat 8 uur op bed), is erg tevreden en vrolijk op de momenten dat hij wakker is. Hij laat zich op zijn tijden ook meestal gewillig in bed leggen en slaapt dan heerlijk de "voorgeschreven" tijd. Met 5 maanden (hij is nu 7 mnd) had 'ie zich echt helemaal naar het schema gevoegd: hij werd bijvoorbeeld op de kinderopvang standaard om 13 uur moe, vonden ze heel grappig, zo'n mannetje van de klok. En ik vind het heerlijk, zo'n ritme waar je echt op kunt plannen.

O ja, volgens het boek mag hij met 7 maanden allang geen slaapje meer in de namiddag, maar dat doen we mooi wel. Hij heeft het echt nodig, even een half uurtje (dan moeten we hem trouwens wel uit een heel diepe slaap wekken... zielig!), anders valt 'ie om 19 uur al in slaap, en lukt de fles van 19:15 uur niet goed meer.

Dus, heel tevreden over het boek, ik zou aanraden het wel te gaan proberen, maar lekker aanpassen naar eigen inzicht.

Groetjes van Nienke en Harm Eitse

Hallo,

wij hebben ook sinds een maand inslaap problemen met onze dochter.
Ik wil ook kijken of ik iets kan met haar slaap ritme en nu is mijn vraag is dit boek ook nog gechikt voor kinderen van ruim 8 maanden of heeft het dan niet zo veel zin meer.

groetjes Linda

Terug
Bovenaan