'natuurlijke' menstruatie blijft uit na stoppen met pil

A

Anoniem

Guest
Hallo ik ben nieuw hier en lees al enige tijd mee. Toch heb ik een vraagje,ben nu 2 maanden geleden gestopt met de pil. Sindsdien komt mijn natuurlijke menstruatie niet meer op gang. Nu las ik dat het normaal is dat je lichaam moet ontpillen. Maar 2 maanden? Heb een lichte pil geslikt(mercilon) zo'n 13 jaar. Kan ik nu wel gewoon zwanger worden en heb ik een eisprong? hopelijk kan iemnd antwoord geven of heeft hier zelf ervaring mee. Alvast bedankt! groetjes Herma

he meis, ontpillen is bij ieder persoon anders, wat voor pil je ook slikt en hoelang is per persoon verschillend,

het kan ook zijn dat je er mee bezig bent en dat daar om je menstruatie uit blijft,

ik zal als ik jou was gewoon even afw8 nog, en pas over een ,maandje of 2 naar de ha gaan,

bij mij was het ook zo, zit nu in ronde 10 en heb nog geen normale cyclussen ik sla elke keer 1 maand over dus dan ben ik het wel en dan pas na 2 maanden ben ik het weer zit telkens 1 maand tussen dus ben in plaats van 12 keer per jaar ongi 6 keer perjaar, heb heel even bij de gyn gelopen en zij vond dat k nog ff een half jaartje moet wachten want ik mankeer niks zeg ze,

je lichaam moet er aan wennen dat die zonder pil moet gaan werken en das niet niks,

je hebt best kans dat je vage klachten heb van zwangerschap maar toch niet zwanger ben,

je lichaam kan je behoorlijk voor de gek houden,

ik hoop dat je hiermee wat mee kunt

veel s6 verders

greetz suzette

Hoi Herma

Er is helaas inderdaad helemaal niets over te zeggen.
Ik heb maar 2 jaar de pil geslikt, en toch is mijn lichaam nu al bijna een jaar van slag! Mijn eerste cyclus na het stoppen met de pil duurde 54 dagen, de tweede 58. Daarna leek het goed te gaan en werden ze steeds iets korter, met als hoogtepunt zelfs een cyclus van "maar" 36 dagen! Maar helaas, mijn laatste cyclus duurde ineens weer 87 (!) dagen.
Ik snap er ook echt helemaal niets van!

Ik heb wel een paar maanden d.m.v. ovulatie testen gecontroleerd of ik uberhaupt wel een eisprong heb, en toen dit idd niet het geval bleek te zijn ben ik na een maand of 7 naar de ha gegaan. Hij heeft me doorverwezen naar de gyn en van hem heb ik Clomid gekregen om een eisprong op te wekken. Hier ga ik nu morgen mee starten, dus ik ben erg benieuwd, en hoop natuurlijk enorm dat het nu een keer gaat lukken en we zwanger raken!

Succes ermee,
Liefs, 10e

Hoi Herma,

Ik weet wat je voelt. Ik ben namelijk in april gestopt en mijn natuurlijke menstruatie kwam ook niet op gang. Ik had stederil 30 en die heb ik 10 jaar geslikt. Het heeft   bij mij 131 dagen geduurd. Ik had wel allerlei vage klachten dus ook twee maal een test gedaan.
Dit is de enige keer dat je juist ongesteld wilt worden en dan kotm het niet en verder lees je hier op het forum (vaak ook wat je wilt horen en lezen) dat het snel op gang komt en dan denk je ben ik de enige??
\Nou nee dus, ik ben nu in afwachting van mijn eerste nod. Maar dat is lastig want ik weet niet of mijn cyclus nu weer normaal wordt, afwachten dus.
Ik hoop voor jou dat het snel op gang komt, succes, zal voor je duimen

Liefs Tjoller

Hoi 10e en Tjoller,bedankt voor jullie reactie. Ik ben dus niet de enige die hier mee zit. Nou ben ik vandaag wel naar de huisarts geweest en zij vertelde mij dat dit idd normaal is. Maar zij vertelde dat ik gewoon een eisprong kan hebben ook al ben ik niet ongesteld geweest ,dus ook gewoon door moet gaan met klussen. Alleen is het nadeel dat ik dus niet weet waner mijn vruchtbare dagen zijn. dat wordt dus om de dag klussen.En stel DAT ik zwanger zou zijn dan is het dus niet uit te rekenen wanneer ik uitgeteld zou zijn en moet er een termijn echo gemaakt worden. Maar in principe zou ik gewoon vruchtbaar moeten zijn er van uit gaande dat er niks anders aan de hand is. Maar ja we zijn ook nog maar kort bezig maar ik word nu al gek van het wachten! Jullie ook succes de aankomende tijd! Groetjes herma

hoi herma,

Ik heb ook 15 jaar lang de pil Mercilon geslikt en mijn mentruatie komt ook niet op gang. We zijn bezig voor ons eerste kindje en zijn nu een maandje gestopt met de pil. Ik kijk het nog 2 weken aan en dan ga ik maar naar de huisarts. Ik ben namelijk gestopt met de pil en toen 2 dagen licht ongesteld geweest bijna niet en nu nog steeds niks.
Ik ben wel ontzettend moe en misselijk heb jij dat ook of niet?

Succes verder,

groetjes es

Hoi Es, ik ben idd veel moe vooral s'avonds lig ik soms al om 9 uur in bed. Misselijk ben ik niet. Verder ook geen klachten. Mischien ben je wel zwanger, al een test gedaan? Ik heb me zelf voorgenomen niet te veel te testen,anders maak ik me zelf helemaal gek en die dingen zijn ook niet goedkoop. Succes   ! Groetjes Herma

Hoi Herma

We gaan zaterdag testen dan zijn we er allebei en dat vind ik wel leuker. Maar ik ga ervan uit dat het negatief is en dan maar afwachten wanneer m'n ongi komt.

groetjes Es

Terug
Bovenaan