'Nieuwe' oppas...toch weer wennen...en voorlopig maar even niet meer

Ik dacht dat ik er nu wel aan gewend was om Esther bij een ander achter te laten. Bij mijn man was al geen probleem. Toen ik weer ging werken, liet ik haar ook vrij gemakkelijk bij mijn schoonouders achter. Dus heb ik heel overmoedig mijn man kaartjes voor de matineevoorstelling van Tarzan cadeau gegeven en mijn zusje gevraagd om op te komen passen. En dat vond ik me toch moeilijk! Esther jengelde toen ik weg ging, want ze kent mijn zusje niet zo goed en voelde zich niet zo op haar gemak. Dus dan vertrek je al niet lekker. Ik had alles keurig opgeschreven voor mijn zusje, maar ze luisterde maar half en riep  alleen maar 'komt goed'. Waarschijnlijk in een poging mij gerust te stellen, maar ik vind het persoonlijk niet zo geruststellend als mensen niet luisteren.

Uiteindelijk is het goed gegaan in die zin dat Esther gegeten heeft en ergens een dutje heeft gedaan, maar ze is dus met Esther op stap gegaan, heeft haar bij anderen de fles gegeven en haar fruithap (ja, ze vond al dat ze niet goed at...duh!), haar slaapritme door de war gegooid waardoor ze te laat in bed lag, anderen bij ons in huis gelaten en hun Esther in bed laten leggen. Kortom: die pas wat mij betreft niet meer op totdat Esther 1 jaar is!

Zijn er meer mensen die er nog steeds zoveel moeite mee hebben om hun kindje uit handen te geven?

Groetjes,

Eveline

20 augustus, word mijn erste x Goewan is van 3 april,

ik ben er echt aan toe were te gaan werken want ik ben in de zangerschap erg ziek geweets en zit 8 augustus een jaar thuis. maar het wegbrengen zit mij nu al dwars!!

komende maandag heb ik een gesprek met de gastouder, een super goede lieve vrouw, als ik in het dorp vertel dat hij naar haar gaat, word de helft al jaloers want zij is zo geweldig genoeg willen hun kindje bij haar, maar goewan is de laatste de ze er nu bijnam.

maar toch, pffffff..... we zien het wel......

(vond je het eerst leidje waarbij ze de babietarzan vasthield ook zo mooi, en dat liedje dat die kleine tarzan zong " ben ik dan helemaal alleen" kippevel monet vond je ook niet, ik heb echt genoten van tarzan!!)

Ja, ik vond het prachtig! En ik ben door alle hormonen toch al zo'n dweil, plus dat ik mijn kleine meisje dus jammerend achterliet...ik heb de halve voorstelling zitten huilen!

Afgelopen woensdag liet ik Laura achter bij iemand die er zelf 4 groot heeft gekregen en nog gaf ik zo veel instructies dat het leek of ik een week weg ging. Toen ik aan boord was heb ik zelfs nog even gebeld om te vragen hoe het ging en toen ik thuis kwam ben ik er ongeveer heen gerend met m'n broek nog los (moest eerst even naar de wc). Hoezo moeilijk je kind achter te laten?

Maar als mijn oppas zou doen wat jouw zus heeft gedaan, zou ik ook niet erg gelukkig zijn en zou het voor mij voorlopig ook even over zijn.

Groetjes Ilona

Pff, de eerste keer dat ik ging uit eten met het werk, Jennifer was 10 weken, nou mijn eten heeft niet echt gesmaakt. Scheelde ook wel dat ik voor de laatste voeding (22.00 uur) thuis wou zijn. Ik geef nog volledig bv. Dat zou betekenen dat we om 21.30 aan moesten rijden.... Maar toen hadden we ons hoofdgerecht nog niet!!!! Nee, mijn eten heeft niet gesmaakt! Jennifer was wel gewoon bij mijn moeder, heeft zelf ook 3 kinderen groot gebracht, maar toch!
Heb Jennifer zo geknuffeld toen ik thuis was, maar goed dat ze nog niet kan praten, want anders denk ik dat ze gezegd zou hebben: "mam, zo is het wel genoeg! Ik ben er nog hoor!!

Hee Eveline,

Evi is nu een half jaar en ik vind het nog steeds niet fijn om ze bij iemand anders te brengen. Ze zijn goed voor Evi  hoor, maar ik zorg toch liever zelf voor haar .Mijn moeder zegt ook altijd, ik heb er 4 groot gebracht, komt goed! Ik zeg dan, maar niet mijn kind!!
Ik kan me goed voorstellen dat je je zus voorlopig niet meer laat oppassen. Die kleintjes hebben een ritme en het zou toch fijn zijn als ze zich daar gewoon aan hielden!
Als je dat weet ga je toch iets prettiger weg.

groetjes Sonja

Hoi Eveline,

Emma is nu 4 maanden en gaat meestal 1 x per week naar mijn ouders en soms naar mijn broertje en zijn vriendin. Omdat ik dan moet werken.  Dat blijft tot nu toe nog steeds moeilijk hoor om haar achter te laten. Ook al weet ik dat ze er goed voor zijn en ze zich strikt aan ons schema houden. Maar als de oppas dan ineens het hele schema door de war zou schoppen net als bij jou...dan zou ik ze toch moeilijker achter laten. Kan me helemaal voor stellen dat je dat nu niet meer zo snel zal doen.

Groetjes Monique

hoi eveline
hier ging het hardstikke goed,tot nu toe.boas had dikke schik bij oma.als papa thuis was kwam t ook allemaal dik in orde.maar nu is boas erg ongelukkig door het tandjes krijgen en ik zit als een moederkip op hem.niet dat oma of papa hem niet zou kunnen troosten,maar ik kan t gewoon niet.ik ben zn moeder.net nog even een poging gedaan,mn man kwam uit zn werk en ik wou gaan paardrijden.ik was net 5 minuten bij de stal en mn man belde of boas al een fles mocht,want hij werd hysterisch.ik hoorde hem krijsen op de achtergrond,zo had ik hem nog nooit gehoord.ik heb het rijden gelaten voor wat het is en ben naar huis gescheurd.thuis aangekomen lag meneertje vredig te slapen.dus achteraf was t allemaal goed gekomen,maar nog ben ik een beetje verdrietig dat ik er toen hij zo huilde niet was.ik blijf thuis tot al zn tanden er zijn haha(hoelang duurt dat?).ik heb mezelf wijsgemaakt dat het beter zal gaan als hij wat ouder is.maar of   dat zo is...???
wel lastig he?maar eigenlijk mis ik het weggaan zonder boas helemaal niet.ik ben liever bij hem.mn schoonouders en ouders bieden regelmatig aan om een weekendje op te passen zodat wij uit kunnen slapen en wat leuks kunnen doen.nou,uitslapen is niet nodig.onze nachten zijn lang genoeg.en afgezien daarvan heb ik er ook absoluut geen behoefte aan.ik zou hem alleen maar missen en echt niet kunnen genieten.op zich wel een goed teken.blijf maar lekker thuis bij je meissie hoor.je kunt genoeg leuke dingen doen met esther erbij.
groetjes kari

Terug
Bovenaan