'Nieuwe' oppas...toch weer wennen...en voorlopig maar even niet meer

Ik vind het ook heel moeilijk om Arjun bij anderen (behalve mijn man) achter te laten, ik weet dat hij in goede handen is, maar toch...
Arjun is al 6 maanden, maar ik blijf het moeilijk vinden. Het liefste doe ik alles zelf (of Johan) en neem ik Arjun overal mee naar toe... Is dat raar?

Veel sterkte!!

groetjes Rosita

haha, ik heb er één van 5, één van bijna 3 en één van 4 en een halve maand, en nog vind ik het niet echt fijn om ze weg te brengen of achter te laten! ik laat een reeks instructies achter en baal als ze zich daar niet aan gehouden hebben. Nou ja, ik overdrijf een beetje, maar het is wel zo eigenlijk. Ik probeer gewoon niet te veel aanz e te denken als ik aan het werk ben en als we een avondje uit zijn dan geniet ik daar wel van. Maar ik vind het ERG fijn als ik weer thuis ben!

Sabine

Nou, met dit verhaal erbij zou ik idd ook moeite hebben om Quinn achter te laten. Vindt het niet echt verantwoord hoe je zus heeft gehandeld. Kan me voorstellen dat je er moeite mee hebt.
Groetjes Veerle

je zus begrijpt er duidelijk helemaal niets van!!! En dat is nog tot daar aan toe, maar dat ze je adviezen ook nog eens volledig in de wind slaat is echt stom. Ongeschikt als oppas dus.

Heb persoonlijk niet zoveel moeite mijn kinderen bij anderen achter te laten als ik vertrouwen heb in die personen (ouders, schoonouders, vaste gastouder) maar verder hoef ik nog geen andere oppas...dus geen meiden uit de buurt voorlopig die een wat willen bij verdienen...
tja en mijn zusje....ik zou willen dat ze kon komen oppassen, maar ze woont in amerika en gaat daar binnenkort trouwen....

groetjes Yvonne

Hi,

Ik heb ook moeite om onze Cas uit handen te geven. Mijn ouders en schoonouders hebben al een keer opgepast en dat ging goed. Maar in de oma's heb ik ook veel vertrouwen.
Mijn vader kan helaas niet alleen oppassen omdat hij terminaal ziek is. Mijn schoonvader laat ik liever niet oppassen omdat hij zich niet aan onze regels houdt (altijd handen wassen als je het kindje aanraakt, onze zoon heeft nogal last van spruw, etc.). Daarom ben ik altijd blij als mijn schoonmoeder komt ipv mijn schoonvader.

Mijn man heeft nogal de neiging om onze zoon zomaar aan zijn zus te geven. Maar die heeft zelf geen kinderen en naar mijn idee ziet ze onze zoon te veel als een speeltje. Ze belt rustig op om te vragen of ze een keer de fles mag komen geven! Ze komt, geeft de fles en gaat dan weer weg! Ik vind dat raar. Het is geen hond die je even leent voor een flinke wandeling. Maar goed, ik moet me er bij neerleggen. Zij en haar vriend willen dolgraag een keer oppassen, maar daar heb ik dus best wel moeite mee. Hoewel het lekker zou zijn een keer met z'n twee weer naar de film te gaan of zo.

Doe vooral wat je gevoel je ingeeft. Als ik jouw verhaal lees en mij zou zo iets overkomen, zou ik helemaal over de rooie gaan! Sommige mensen snappen echt niet dat je met een kind niet moet sollen. Ik snap ook niet waarom anderen de regels van de ouders niet kunnen of willen respecteren! Die weten toch echt wel wat het beste is.

Gr. Tamara
mama van Cas (16-04-2007)

Terug
Bovenaan