Hi,
Ik heb ook moeite om onze Cas uit handen te geven. Mijn ouders en schoonouders hebben al een keer opgepast en dat ging goed. Maar in de oma's heb ik ook veel vertrouwen.
Mijn vader kan helaas niet alleen oppassen omdat hij terminaal ziek is. Mijn schoonvader laat ik liever niet oppassen omdat hij zich niet aan onze regels houdt (altijd handen wassen als je het kindje aanraakt, onze zoon heeft nogal last van spruw, etc.). Daarom ben ik altijd blij als mijn schoonmoeder komt ipv mijn schoonvader.
Mijn man heeft nogal de neiging om onze zoon zomaar aan zijn zus te geven. Maar die heeft zelf geen kinderen en naar mijn idee ziet ze onze zoon te veel als een speeltje. Ze belt rustig op om te vragen of ze een keer de fles mag komen geven! Ze komt, geeft de fles en gaat dan weer weg! Ik vind dat raar. Het is geen hond die je even leent voor een flinke wandeling. Maar goed, ik moet me er bij neerleggen. Zij en haar vriend willen dolgraag een keer oppassen, maar daar heb ik dus best wel moeite mee. Hoewel het lekker zou zijn een keer met z'n twee weer naar de film te gaan of zo.
Doe vooral wat je gevoel je ingeeft. Als ik jouw verhaal lees en mij zou zo iets overkomen, zou ik helemaal over de rooie gaan! Sommige mensen snappen echt niet dat je met een kind niet moet sollen. Ik snap ook niet waarom anderen de regels van de ouders niet kunnen of willen respecteren! Die weten toch echt wel wat het beste is.
Gr. Tamara
mama van Cas (16-04-2007)