'onsmakelijke' vraag

Misschien een beetje 'onsmakelijk' maar ik vraag het toch.....

Bij de vorige zwangerschap had ik er ook op 't laatst last van:
ik vind mezelf zo 'ruiken' van onderen.
Ik douche toch bijna elke dag. Was mezelf van onderen met een milde zeep. Droog me goed af. Trek elke dag een schone onderbroek aan....
Maar vooral als ik naar de wc ga of onder de douche ga ruikt het alsof ik een week niet gewassen ben.
Met de afscheiding valt het nog mee, dat werd bij mij vanaf week 34/35 wel steeds meer bij de vorige zwangerschap.

Iemand die dit herkent?

Groetjes Manda 29.2

Hoi Manda,

misschien een domme vraag, maar ruik je andere geuren ook meer?
Ik merk van mezelf dat ik met hetzelfde probleem zit als jij, maar daarbij merk ik ook dat ik zelfs de katten ruik voor ze de woonkamer binnen komen lopen ;-)
Dus ik denk niet zozeer dat je echt sterker ruikt, maar dat je reukvermogen zich tijdelijk weer op een wat hoger niveau bevindt!

Zolang je man en kids er niet over klagen, zou ik me niet teveel zorgen maken en je hygiëne houden zoals ie is! Anders verstoor je je balans daar beneden en ben je waarschijnlijk verder van huis!

Liefs
Sas

Hoi Manda..

Ben blij dat je het vraagt!!
Heb daar zelf ook 'last' van...
Denk niet dat het iets ernstigs is,maar ik voel me er ook erg genant onder..
Zullen wel hormonen zijn en de extra afscheiding,zou t anders niet weten..
'Gelukkig' hebben er dus meerdere zwangeren last van!

Elke dag goed wassen met alleen water, meer kunnen we denk ik niet doen!

Groetjes Suus
29w4d

Hallo meiden, ook ik herken dit verschijnsel. Maar heb nog een probleempje....ik verlies behoorlijk veel urine en loop vanaf het begin al constant met inlegkruisjes. Toch ververvelend vind ik het.....heeft iemand van jullie hier ook last van?

Groetjes en sterkte met de laatste loodjes...

Patty

Hoi Patty,

Jeetje dat is knap vervelend dat je urine verliest!
Het enige wat ik kan bedenken is je bekkenbodem goed trainen..
Of eens na een bekkentherapeut gaan.

Succes!

Hoi Patty,

Ik verlies ook urine!!!
Als ik hoest, nies, ren, spring (ik spring niet zoveel  hihi).
Of als ik heel nodig moet, dan moet ik heel voorzichtig lopen anders 'loopt het er gewoon uit'.....
Echt heel vervelend.

Ik heb bij mijn 1e bevalling zo hard moeten persen dat het vermoed ik  daar al
'mis is gegaan'..
Ze zeggen idd, je bekkenbodem trainen. Nou, ik heb volgens mij heel mijn bekkenbodem er tegelijk met mijn 1e zoon uitgeperst. Er valt niets te trainen, ik voel daar echt niets .

Ik wil volgende week bij de vk eens vragen of zij tips (oplossingen!!) hebben.
Het wordt vooral NU steeds lastiger omdat het kindje steeds meer op je blaas gaat drukken.

Erg lastig idd.

En Sas, ik ruik idd andere dingen ook sterker. Nasi/macaroni etc....ff niet voor mij.

Manda 29.2

ik verlies ook urine heel vervelend, en ik vind ook dat ik erg ruik van "onderen" is me bij de andere zwangerschappen niet echt opgevallen, maar nu wel!!

heb idd wel dat ik veel beter ruik, want vind de hond ook erg ruiken, die krijgt nu ook wekelijks een wasbeurt......

ik gebruik ook inlegkruisjes, ik heb verder bijna geen last van afscheiding.

groetjes susanne

Ik heb altijd meegekregen dat je, je onderkant alleeeeen met water moet wassen, verder niets. Je lichaam is PH neutaal (7) maar je vagina is zuurder, je kan de balans in zuurgraad verstoren.

Vraag me af of je alleen jezelf ruikt, of ook bv dat je man ineens meer naar zweet ruikt, of zoals hieronder al dat je de huisdieren ook erger ruikt. Het kan zo zijn dat je reuk zintuigen op 300% draaien.
Mocht dit toch alleen bij jezelf zijn, zou ik je aanraden om even in een bekertje te plassen en naar de kleur van je urine te kijken. Het zou op een blaasontsteking kunnen duiden. (Als je urine oranjeachtig/ troebel is) Dit kan je uiteraard bij de HA laten controleren.

Voor de dames die last hebben van urine verlies: bekkenbodemspieren aanspannen.
Dat doe je door je plas "in te houden". Ze gebruiken bij therapie "de lift" en dat is dus dat je net als een lift, je spieren steeds iets meer aanspant. Dus je plas inhouden, iets harder inhouden en nog iets harder intrekken. Totdat je het punt van "billen knijpen" heb bereikt. Billen knijpen moet je dus niet doen, dan ben je al te ver. Als je dit dagelijks oefent, zijn de problemen zo verholpen.
Let wel, als je pijn krijgt bij het plassen aan je vagina/onderbuik e.d. kan het op een blaasontsteking duiden.

zo...wat een uitleg, ik hoop dat het goed overkomt.

groetjes, hilal
32w3d

Terug
Bovenaan