's middags slapen( en een update yara)

ik ben alweer een tijdje niet geweest :S yara slaapt tegenwoordig niet meer 's middags maar word wel strond vervelend.. mama heeft dus echt nergens meer tijd voor!   zijn er meerdere kindjes die het hun mama op deze manier moeilijk maken, slapen wil ze niet, maar niet naar bed is ook een drama, probeer er nog een beetje een midde weg in te vinden..iemand tips?!

dit zijn wat resente foto's van mijn meisje.. creabea voor de opa's en oma's

heel geconcentreerd een fotolijstje verfen voor opa en oma

niet alleen het fotolijstje is geverfd :D ook de kinderstoel en dr rompertje hebben er een kleurtje bij..

groetjes josé mv Yara 04-08-06

vergeet helemaal het updatje :D was zo aan het prutsen met die foto's!

maare.. yara doet het verder erg goed, weegt 14,9 kilo en is 89 cm! kletst de oren van mn hoofd en laat goed merken wanneer ze het niet met mama eens is :D..

op dr 'slaapprobleem' van de laatste tijd na gaat het echt super!

Hey Jose, wat een leuke foto's van Yara en wat kan ze al mooi verven, leuk joh

Balen dat ze niet meer wil slapen 's middags. Heb helaas geen tip voor je, misschien dat ze het over een paar dagen wel weer doet

hey wat een leuke foto! wel balen dat ze niet meer wil slapen, maar dan ook  vervelend wordt dus eigenlijk heeft ze het wel nodig... mmm misschien gaat ze binnenkort wel weer slapen.

groetjes Jenneke

Julian gaat smiddags direct na het eten naar boven en op bed. Dit is een vaste gang zeg maar. Hij weet dus precies wat er van hem verwacht wordt en dat gaat nog steeds goed. De laatste tijd slaapt hij wel vaker veel korter (1,5uur), maar dan soms ook zo weer een paar dagen 3 a 4 uur! Het wisselt dus.
Het enige dat ik kan zeggen is: houd een vast ritme aan dat is voor die kleine het meest duidelijk. Maar misschien deed je dat al, tja, dan weet ik het eigenlijk ook niet meer. Misschien ook duidelijk tegen haar zeggen: je gaat nu even slapen, als je weer wakker bent haal ik je weer op. Of zoiets.
En misschien kun je het ritme er weer opnieuw in brengen door sochtends dingen te doen die haar heel veel energie kosten (zwemmen, badderen, buiten spelen/rennen) zodat ze smiddags eigenlijk wel moet slapen.

Succes ermee, want een dreumes die te weinig slaap krijgt is meestal niet het zonnetje in huis.

Ellen mv Julian

Ach lief hoe ze daar aan het verven is.
Ik heb eigenlijk geen tips voor het niet slapen. Mijn dochter slaap ook al een tijdje niet meer smiddags. Ik ga gewoon door met de dingen die ik moet doen dan. Dus boodschapjes doen ofzo. Om 19.00 is ze moe en gaat ze wel lief slapen.

Terug
Bovenaan