's middags slapen( en een update yara)

Slaapt ze sochtends nog wel? Of slaapt ze helemaal niet meer overdag.
Ik zou proberen toch een middagslaapje aan te houden. Ochtendslaapje weglaten, dan is ze goed moe om een uur of 13.00.
En als ze al niet meer slaapt sochtends ... dan is ze echt wel moe hoor smiddags. Ze verzet zich er misschien even tegen, maar ik zou haar zeker 1x per dag laten slapen. Als er inderdaad een vast ritme in zit zal ze het waarschijnlijk wel weer gaan accepteren.
Misschien is het maar een fase, maar het zou jammer zijn als jij door die fase het slapen opgeeft, terwijl ze er nog wel behoefte aan heeft (strontvervelende kindjes zijn namelijk gewoon moe!)
Liefs Nelleke

hey,

thx voor jullie reactie   ben ook erg trots op mn meissie!

ik hou de regelmaat er idd wel gewoon in, ze gaat ook na het eten naar boven en leg haar gewoon op bed, maar dat loopt uit op drama's.. maar we houden vol! elke middag gaat ze naar boven en  vertel dat ze moet gaan slapen..  's morgens slaapt ze ook niet meer, dus ze word nu om 8u wakker en gaat rond 19u weer naar bed.. maar tijdens het eten zit ze nu weer te klieren en wil ze dus niet eten.. hoop dat het een fase is, want soms herken ik haar echt niet, zo lelijk dat ze dan doet!!

ach.. we doen gewoon wat meer dingen nu, creabea, in de plassen stampen, de tuin en ze helpt heel goed in het huishouden! mama kan koken als sesamstraat begint en dan is het al weer bijna bedtijd.  we komen er wel! haha

groetjes josé

Helaas gaat dat niet voor alle kids op phira. Mijn dochter had met 6 maanden nog maar 1 slaapje overdag (het middagslaapje dus) toen ze 1 jaar was wilde ze dat ook niet meer. Ze is echt van 7.00 tot 19.00 wakker. Ik mat haar af maar dat helpt ook niet. Op dinsdagmorgen heeft ze gym op donderdagmorgen heeft ze zwemmen en zelfs op die dagen loopt ze daarna nog gewoon met mij mee naar het winkelcentrum en terug ( dat is 10 min heen 10 min terug en de tijd dat we dus in de winkel struinen)

Wat een mooi meisje
Leuk he? dat knutselen, ik kan daar ook erg van genieten altijd..

Annique slaapt ook standaard elke dag ongeveer van 11,30 tot 14.00
Soms wat langer en soms wat korter.
En zonder dat slaapje kan ze dan ook echt niet.
Ze heeft t echt nodig. en zodra ik zeg, kom je mee naar je bedje. en ik pak dr speen en dr apie knuf dan valt ze al zowat in slaap haha
Daarentegen slaapt ze op de creche wel bagger en vind ze t leuker om te feesten met de andere kindjes op de slaapkamer. Ze slaapt dan meestal een klein uurtje.

Groetjes Sandra

thx sandra idd erg leuk dat crea bezig zijn, ze is er echt dol op..knippen plakken verfen.. soms heeft ze het midden in de nacht over kleuren ( soms word ze wel eens wakker als ze weinig gegeten heeft)

lilian jou meisje heeft dus altijd zo weinig geslapen? dat  lijkt me wel eens lastig maar aan de andere kant als je niet anders gewend bent..  en wat jij al zei, moeier word ze niet echt van al die dingen.
vandaag is ze dus op het kdv geweest en ook daar heeft ze niet geslapen, de hele dag bij de peuters gespeeld omdat ze niet met de baby's wilde spelen en ze iedereen wakker wilde houden...net met eten was er niks aan de hand en ze ging pas rond half 8 naar bed!! ik ben dus bang dat het slapen voorbij is.. ze went er nu al zo aan dat ze die slaap volgens mij niet eens meer mist. ook ik zal er dus aan moeten wennen denk ik, kleine meisjes worden groot!

groetjes josé

Hoi Lillian,
Ja dat kan natuurlijk best. Als je kindje er goed tegen kan is dat geen probleem. Maar als je kindje tegen het einde van de middag al niet meer te genieten is en je moet nog een paar uur voor het bedtij is, denk ik toch dat het wat slaap te kort komt.
Maar natuurlijk, ieder kindje is anders, daar kan ik weinig over zeggen.
Liefs Nelleke

Terug
Bovenaan