's nachts speen erin of laten huilen

Mijn zoon van 4 maanden slaapt al een aantal weken door van 22.30 tot 7.00 (hoera!). De laatste week wordt hij echter steeds vroeger en vaker 's nachts wakker. We geven hem dan zijn speen en dan slaapt hij meestal  weer in, voor een uurtje of zo. Nu zijn we een beetje bang dat hij hier aan gaat wennen (huilen...dan komt papa wel om de speen te geven). Wat zijn jullie ervaringen...laten huilen totdat hij zelf weer inslaapt (een paar dagen volhouden), of toch maar steeds die speen gaan brengen?

Ik zou het wel weten: een kindje van 4 maanden is nog maar zo klein en begrijpt nog zo weinig van de wereld, die heeft zijn papa en mama gewoon nog veel nodig, ook 's nachts. Wat voor boodschap geef je je kindje mee als je hem dan in zijn eentje laat huilen?
Ik leer mijn kindjes liever dat ik er voor ze ben. Zelfstandig slapen leren ze vanzelf wel als ze wat ouder worden.

Groetjes,
Helena

Ik zou niet bij ieder gepruttel direct met die speen klaar staan.

Wij horen onze zoon 's nachts ook wel eens pruttelen en daarna slaapt ie vlot weer in.

Als het echt huilen wordt gaan we wel even kijken, maar dat gebeurd echt maar heel zelden. Overigens heeft onze zoon geen speen (wilde hij nooit), dus die hoeven we er niet in te doen.

Miep

wij hebben nooit snachts een speentje gegeven omdat ze er inderdaad aan wennen en jij telkens dat ding er in kan komen stoppen.

Nu huilt ze eigenlijk niet in de nacht...eigenlijk hebben wij gelukkig
niet zo'n huilkindje...maar ik denk dat je gewoon moet proberen te
troosten in bed en meestal werkt dat ook wel. ff knuffelen in bed en
dan gewoon weer zelf naar bed.

Veel suc-7 Claudia en Maud-je

Wij hebben hem wel gewoon een speen gegeven. Dan sliep hij tenminste gelijk weer verder. Dan was ik misschien maar 2 minuten wakker. En dat vond ik niet zo erg. En hij heeft het ook weer afgeleerd. Maar hij kon ook vrij snel de speen zelf weer in zijn mond doen, dus dat doet hij nu 's nachts wel. Daarom leg ik 's nachts meerdere spenen in bed, als er dan 1 uitvalt zijn er nog 2 over, hihi.

Maar jouw kindje is nog erg klein hoor. Bij het CB zeiden ze dat ze met 8 maanden pas dingen doorkrijgen, dus dan heb je nog even.

Hallo,

Onze dochter is 6 maanden en slaapt ook nog heerlijk met een speentje. We hoeven er steeds minder vaak uit s'nachts. Je kunt even luisteren als ze beginnen te pruttelen of dit doorzet of niet. Vaak hoor ik dit geeneens en word ik pas wakker wanneer ze echt huilt. Dan is het speen erin en doorslapen. Ik zou het dus gewoon lekker zo laten. Wij moesten met 4 maanden ook vaker de speen terug doen en het zijn vaak maar periode's.

Succes

ik wacht even 5 min voordat ik eruit ga. Overdag probeer ik de speen zo weinig mogelijk opnieuw te geven en ik merk dat dat steeds beter gaat... ik hoop zo dat dat ook doorwerkt naar de nacht!
Trouwens.... moutonetje... dat is mijn meisjesnaam... ben je soms een nichtje?

Wij gaven ook altijd de speen met als gevolg dat we er 5 a 6 keer per nacht uit moesten. Gek werden we ervan.
Op een gegeven moment hebben we besloten om dit niet meer te doen en dit een week vol te houden.
Reslutaat: meneer slaapt heeeerlijk door!

Ik ben van mening dat hij er in die 4 maanden tijd wel aan gewend was geraakt dat als hij ging mekkeren een van ons wel de speen er in kwam stoppen.....en dat hebben we nu dus weer af geleerd.

Prima, probleem opgelost!

Ps. soms word hij natuurlijk ook nog wel eens wakker en  als hij echt huilt/overstuur is gaan we er natuurlijk wel naar toe. Dan is er ook echt wat aan de hand. Als hij alleen een beetje mekkert laten we hem...hij valt dan ook vanzelf weer in slaap.

Terug
Bovenaan