's nachts speen erin of laten huilen

Ons dochtertje is nu net 8 maanden en  heeft ook altijd haar speentje nodig gehad 's nachts. Als ik haar hoorde zoeken dan gaf ik haar gewoon het speentje, want dan werd ze tenminste niet echt wakker en kon ook ik lekker weer gaan slapen. Nu ze wat ouder is hoef ik er bijna nooit meer uit! Dus blijkbaar is ze niet verwend geraakt..  Ik geef het haar wel als ze naar bed gaat, als ze het in haar slaap kwijtraakt is het voor haar niet meer erg. Het zijn inderdaad periodes wanneer sommige kleintjes de speen harder nodig hebben (sprongetje, regeldagen, verkoudheid enz).

Ga gewoon op je gevoel af, is meestal het beste!

Suc6,
Nicole

Hoi,
Isis (11 weken) wordt de laatste weken iedere nacht rond 4, 5 uur wakker en ligt dan te pruttelen, jengelen met tussenpozes van een paar minuten (onrust). Voorheen ging ik binnen 15 min. even troosten en speentje geven. Vannacht heb ik dat niet gedaan, half uurtje later was het helemaal stil en sliep ze door tot 7 uur (eerste flesje) Kan het gewenning worden als ik iedere nacht rond dezelfde tijd ga troosten?!  En gaat ze na een paar nachten echt doorslapen? Best moeilijk............
x Esther

Terug
Bovenaan