's nachts vaak wakker en hard huilen.... Ik ben kapot!!

A

Anoniem

Guest
Hoi mama's

Daniel is nu 10 maanden en al 2 maanden aan het rommelen 's nachts. Hij wordt erg vaak wakker, meestal is zijn speen wel genoeg, maar de laatste nachten zet hij de boel op stelten. Hij trekt ook constant aan zijn oren en nu is de aanhechting van zijn oorlel kapot. Vermoedelijk krijgt hij tandjes, maar toch, ik ben gewoon zooooo moe. Er is geen nacht dat ik langer dan 2-3 uur achter elkaar kan slapen. Hij heeft nu ook al 3 (halve) nachten bij ons in bed geslapen. Simpelweg vanwege het feit dat ik de energie niet meer heb om er steeds uit te gaan en een half uur boven zijn bed te hangen om  hem te troosten of met hem te gaan zitten in mijn armen tot hij weer slaapt. Nu hij naast me ligt wordt hij ook nog vaak wakker, maar ik kan in elk geval blijven liggen. Ik weet dat het niet  pedagogisch verantwoord  is, maar ik ga ervan uit dat als de tandjes door zijn het wel weer beter gaat. Hoe zouden jullie dit aanpakken?

Groetjes, Yvette

Hallo "lot genootje"

Jij heb ook op mijn berichtje gereageerd.
OOk onze meid spookt ( spookte) zo in de nacht.
Onze nacht rust was ook heeeel weinig.
Ik weet precies hoe je je voelt.
Bij ons was het ook al geruime tijd aan de gang.
Begon ook eerst de tandjes, toen verkouden, toen weer tandjes, enz enz.
Daar onze meid in haar eerste maanden ook met veel huilen bij een kinderarts was geweest heeft mijn man uit eindelijk naar de kinderarts gebeld.
Wij konden dezelfde dag komen en ik vond het heel erg, want toen is er besloten om d'r wat nachtjes te opserveren en haar te onderzoekn. ( om lichamelijke klachten uit te sluiten) En die waren er ook niet.
Wij 2 nachtjes kunnen bijslapen.
En toen eraan gegaan met hun advies. Als gaat huilen 10 min laten gaan even kijken, maar niets zeggen en niet aanraken. Daarna weer weg en dit eventueel nog 1x na 10 min. herhalen en dus gewoon laten gaan.
Het is heel moeilijk ze heeft het 1x gepresteerd om 1 uur te huilen, niet aan 1 stuk maar toch dat doet je best zeer. Een andere x duurde het een half uur en weer een andere x een kwartiertje. Wil niet zeggen dat we d'r niet meer horen maar nu vaak is het 5 a 10 minuten en dan is ze stil.

Wil absoluut niet zeggen dat je dit moet doen maar wou je het wel vertellen.
Want 2 a 3 uurtjes slaap kan je een paar nachtjes hebben maar als het langer duurt wordt je lontje erg kort en dan heb je straks zelf een slaap probleem.
De kleintjes moeten leren dat ze als ze wakker worden uit zichzelf zonder papa of mama weer in slaap moeten vallen.

Probeer of de kleine ergens wat nachtjes kan slapen zodat jullie kunnen bijtanken en kunnen bekijken wat in jullie ogen de beste aanpak is.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en denk aan jullie.

Veel sterkte

Hallo,

Hier nog een lotgenoot .

Onze dochter slaapt ook al dagen slecht. Ze heeft de afgelopen zes weken drie keer oorontsteking gehad en ze is er nu nog niet vanaf. Vandaag gaan we naar de KNO arts. Ik hoop dat ze iets voor haar kunnen betekenen  zodat ze van de pijn af is  en  's nachts weer lekker kan doorslapen.

Yvette, misschien heeft Daniel wel pijn aan zijn oortjes omdat hij ook aan zijn oortjes trekt. Mijn dochter zit ook telkens aan haar oortjes.

Het advies van PV vind ik ook heel nuttig. Dat ga ik ook eens proberen  als ze in het zkh niets voor ons kunnen betekenen.

Heel veel sterkte en hopelijk slapen onze schatjes binnenkort weer heerlijk door.

Groetjes

Altijd goed om te weten dat je niet de enige bent. Daar ging ik ook niet vanuit hoor ;)

Het advies van dat 10 min laten huilen en dan ernaartoe is op zich heel goed, maar op de een of andere manier kan ik het niet. Hij huilt zo hartverscheurend, gaat echt helemaal overstuur. En ik denk dan de hele tijd, stel dat hij echt wat heeft(oorpijn of last van tandjes), dan is het toch terecht dat hij huilt en verdient hij troost.

Normaal vertoont hij dit gedrag dus niet, dan wordt hij weleens wakker, maar als we dan het speentje geven is het weer goed. Nu schreeuwt hij het gewoon uit.

Moet je voor een kinderarts niet eerst naar de huisarts? Naar die laatste ga ik namelijk niet echt graag.

Groetjes

Hey Yvette,

We zitten hier met Kyan ook in de tandenfase (vierde tand net doorgekomen)
En ik moest vandaag weer naar het CB. 's nachts is het hier eigenlijk altijd rustig maar ik merkte wel dat hij de laatste dagen een korter  lontje kreeg!
Gisteren wilde hij 's middags ook amper slapen bij de gastouder, zij vond hem erg verdrietig huilen, niet boos ofzo. Vandaag aangekaart op het CB en ook aangegeven dat ik het zelf op de tandjes schoof..
Toch wilde ze nog wel even naar de oortjes kijken en ja hij had een oortje een beetje  rood...Ze adviseerde me neusspray te gebruiken zodat het buisje naar de oren toe open bleef en de druk niet zo hoog werd.
Misschien heb je hier wat aan? Het is natuurlijk altijd te proberen of het wat uithaalt... Hoop dat je gauw een oplossing vind! Welterusten!

Groetjes Saskia

Nog even een kleine update. Vanmiddag naar de HA geweest en inderdaad heeft ook Daniel een rood oortje. Ik heb enkel paracetamol aanbevolen gekregen. Mag wel maximale dosis geven, maar denk dat ik morgen ook nog even neusspray ga halen. Dat had de andere HA vorige keer ook aanbevolen. Bedankt voor de tip Saskia!
Hij is overigens vanavond wel in zijn eigen bedje in slaap gevallen en slaapt nog steeds. Goed begin dus, nu de rest nog:)

Goed te horen!! Ik voelde me al een slechte mama op het CB; ik had nota bene van de week hier op het forum ook al iemand op de oortjes getipt en bij mijn eigen mannetje schuif ik het op zijn doorkomende tandjes!!  Ben blij dat ik je  een bruikbare tip heb kunnen geven!

Keep you're fingers crosses voor vannacht!
Laat nog even weten hoe het gaat als je wilt

Groetjes Saskia

Hoi Saskia,

Het is goed gegaan tot een uurtje of 12, toen werd hij wakker, maar kon ik hem nog wel weer in slaap sussen. Om half 1 werd hij weer wakker, wat te drinken gegeven, maar wilde daarna niet meer liggen. Ik heb hem maar weer bij mij in bed genomen, toen hebben we in elk geval wat geslapen. Natuurlijk wordt hij dan ook wel wakker, maar dan leg ik hem tegen me aan en dan valt wel weer in slaap. Bedankt voor je medeleven...

De andere mama's natuurlijk ook.

Groetjes, Yvette

Terug
Bovenaan