's nachts vaak wakker en hard huilen.... Ik ben kapot!!

Hi Yvette,

Nou Hier was het gisterennacht ook drama; zou hem om 23.45 uur ff recht leggen in bed (dat doe ik iedere avond) alleen resulteerde het nu in een krijsend kindje tot 4.00 uur niet stil   te krijgen!
Fles  pap ging eventjes goed maar uiteindelijk is hij bij mij op mijn  benen  in slaap gevallen (pedagogisch ónverantwoord met zo'n dekbed maarja wat moet je)  en heeft papa hem terug in zijn eigen bedje kunnen leggen... Op zich al verwonderlijk dat hij in slaap viel aangezien hij nooit bij ons ligt, alleen 's morgens en dan alleen voor de fles en daarna spelen en ouwehoeren! Nog ff knus bij ons liggen? No way!
Hij eet nu trouwens wel weer rozijntjes, druifjes  en sinds vanmiddag ook weer mandarijntjes!! Neusspray gaat trouwens voor geen meter! Kind in de houdgreep, neusspray in de aanslag en spray...........in z'n oogjes! Geen succes bij jou wel?
Worden jullie nachten al wat rustiger?

Groetjes Saskia

Hoi Saskia,

Zaterdagnacht was 1 groot drama. We sliepen bij mijn moeder en die woont in een flat. Lekker gehorig allemaal dus. Hij is nu ook snotverkouden, dus dat komt er ook nog eens bij. Van plat liggen was dus al helemaal geen sprake, want hij kreeg het gelijk benauwd. Had geen neusspray bij me en kon dat dus ook niet kopen.
Thuis had ik het nog wel, ben gisteravond gelijk begonnen en heb ik hem ook goed ingesmeerd met Luuf. En ook nog een paracetamol.
Waar het lag weet ik niet, maar het is eigenlijk best goed gegaan. Hij werd de 1e keer rond 11 uur wakker, toen kon ik hem zo weer neerleggen met speentje, 2e keer half 1.... Ik heb hem mee naar bed genomen en wat drinken gegeven. Toen viel hij weer heerlijk in slaap, bij mij. Ik leg zijn hoofd op mijn schouder, zodat hij wat hoger ligt en dan ligt hij ook bij mij onder het dekbed. Volgens mij kan dat ook geen kwaad, zolang ze er maar niet onder komen. Om half 3 werd hij weer wakker, toen heb ik hem zelf gevoed en toen sliep hij door tot half 6, klein slokje sap en sliep weer verder tot half 8.
Op zich nog wel vaak wakker geweest, maar viel makkelijk in slaap. Zaterdagnacht was het alleen maar krijsen, om een uur of 2 was hij klaarwakker!!!

Voor de neusspray moet ik hem ook goed in de houdgreep nemen. Ik zet hem op de commode(zittend) en dan sla ik mijn arm om zijn hoofd en houd met die hand zijn armpje tegen. Zijn andere armpje zit op mijn rug. Moet best veel kracht zetten om het tegen te houden, maar het lukt uiteindelijk wel.

Dus ik zie het hoopvol in.

Hoe gaat het nu bij jou?

Groetjes, Yvette

Hi Yvette,

Nou poging twee: had vanmiddag al een hele lap getikt en wég was het!

Hier hebben we het ergste weer gehad! We brengen weer een vrolijk mannetje naar bed 's avonds en op een paar hoestbuien na worden we 's nachts niet meer wakker!!
Hij is alleen dankzij de wintertijd vroeger wakker, zo rond 06.30 uur ipv 7.15 uur dus op zich goed te doen...
Gisteren zijn we nog wel even bij de HA geweest, vanwege zijn rode oortje. We gaan namelijk elke woensdag zwemmen en ik wilde even zeker weten dat het over was. Er zitten ook onder water oefeningetjes bij vandaar...Ik dacht dat ik het wel met de assistente afkon maar toen ze hoorde dat hij al een dag of wat rochelde als een oud opaatje wilde ze toch dat de HA er even naar zou kijken (ook meteen dezelfde dag) Ik zei nog dat ik het zelf onder de categorie "normale verkoudheid" schaarde maar dat ik vanwege zwemles de oortjes even na wilde laten kijken.
Maargoed we zijn er heen gegaan en kregen groeg licht om te gaan zwemmen!!Gelukkig is er verder niets aan de hand. De oortjes zagen er prima uit en ja hij zat vol slijm, je kon het gewoon voelen rochelen tijdens het ademhalen als je hem bij zijn buikje vasthield! Maar de HA adviseerde juíst om te gaan zwemmen, want daar komt het lekker los van! Mijn idee, sluit ik me hélemaal bij aan!  Dus als je nog een goed alternatief zoekt voor de neusspray? Ga zwemmen met Daniel haha!
Ook het eten gaat weer een stuk beter; gisteren spinazie gemaakt, wat een (vr)eten dat kereltje, met ei en tartaar het kon niet op! Nog yoghurt toe en 's avonds nog melk! Had volgens mij wat in te halen ;)

Ik hoop dat er bij jullie ook weer een stijgende lijn inzit sinds afgelopen weekend?
Wat een ellende zeg en dan in zo'n flat! Kan het erger??

Groetjes Saskia

Hoi Saskia,

Nou heel veel verbetering zit er helaas nog niet in, maar ik denk dat het nu toch ook wel te maken heeft met het feit dat hij gewoon bij mij in bed wil. HAHA hij is best slim en stiekem vind ik het helemaal niet erg, ik vind het heerlijk zo'n wurmpje en als hij slaapt slaap ik ook, geen probleem. Maar ja hij kan natuurlijk niet eeuwig bij ons slapen. ZIjn oortje en keel lijken beter te gaan, hij is nog wel verkouden. Vanavond voor het eerst geen paracetamol gegeven. Kreeg hij de afgelopen 3 dagen alleen nog voor het slapen gaan...
Met de neusspray gaat het trouwens goed. Hij doet helemaal niet moeilijk. Hij gaat er rustig voor zitten en laat het over zich heen komen, zo'n grappig gezicht.

Ben nu ook gestopt met BV, sinds vandaag. Gisteravond had ik gewoon niet genoeg en hij werd beetje boos, toen nog klein flesje melk gemaakt, daar dronk hij maar klein beetje van, maar was toen wel tevreden. Hij was nog wel een paar keer wakker,maar niet meer zo'n gedoe als het weekend. Vandaag dus geen BV meer, de bedoeling is 's morgens en 's avonds opvolgmelk. Vanmorgen dronk hij 100 ml en vanavond 1 slokje, maar hij heeft over de hele dag wel 2 keer zoveel als normaal gegeten, dus misschien had hij gewoon geen trek. Hij is in elk geval lief gaan slapen en als hij vanavond of vannacht wakker word geef ik hem alsnog die fles melk. Ik hoop dat dit ook helpt met doorslapen.....

Nou fijn om te horen dat het bij jullie beter gaat. Heerlijk he dat zwemmen. Ik ga vanaf januari zwemmen, heb er nu geen tijd voor omdat ik op donderdagochtend(als het warmwaterdag is en babyzwemles) oppaskinderen. Vanaf januari niet meer, of ik neem ze mee naar de kinderopvang van het zwembad. Heb er erg veel zin in.

Nou de groetjes maar weer en welterusten alvast ;)

Yvette

Haai haai,

Hoe gaat het bij jullie de afgelopen nachten??
Snap best dat je het moeilijk vind met wat ik zei met 10 min laten huilen.
Als jullie er geen moeite mee hebben dat hij bij jullie in bed slaapt maar ik moet zeggen dat ik dat eerst ook wel fijn vond. Zo'n kleintje tegen me aan, maar kreeg er toch moeite mee en vond dat ze ook niet echt een goede nacht rust kreeg.
Zij en wij niet.
Maar je moet dat doen waar jij je goed bij voelt.
Weet alleen wel dat die kleintjes heel slim worden en alles heel snel door hebben.
Dat idee had ik tenminste wel bij onze kleine meid.
Ik dacht ook altijd dat er wat was, maar ze kunnen ouders goed uit proberen hoor.
Ik heb er nog moeite mee als ze huilt. Maarja moeders willen denk ik gewoon niet dat hun kinderen verdriet hebben.
Moet eerlijk zeggen dat het hier echt redelijk gaat.
Onze meid was eerst als ze huilde tevreden met een speentje, daarna als je even bij haar bleef, daarna als je d'r uit bed haalde en zo ging het steeds verder.
Dus zie je het niet meer zitten zou ik zeggen probeer het echt eens uit.
Het is wel een investering en kost je heel veel geduld.
Een weekje proberen en je kan altijd zien hoe het dan gaat.
Bij sommige kids is er al resultaat na 3 nachtjes en andere iets langer.

Nou veel succes met de kleine.

Wij hoefde niet via de huisarts naar de kinderarts omdat ze er al eens was geweest.

Nou afgelopen nacht is het erg goed gegaan. Hij werd om half 3 wakker, ik heb hem toen een flesje drinken gegeven. Toen deze op was, is hij weer gaan slapen. Om half 6 was hij wakker. Na even bij ons in bed te hebben gespeeld en wat gedronken, heeft hij weer geslapen tot kwart over 7. Toen moest ik er namelijk uit en werd hij dus ook wakker. Maar dat vind ik een mooie tijd. Dus mag absoluut niet klagen.

Gisteren hoorde ik van mijn buurvrouw dat haar jongste waterpokken heeft, het kan dus maar zo zijn dat Daniel dat ook heeft gehad. Hij heeft inderdaad wel wat bultjes in zijn gezicht gehad, maar ik dacht eigenlijk dat het muggenbulten waren, omdat we daar nog steeds last van hebben en het ook alleen maar in zijn gezicht was. Een stuk of 5 plekjes. Op 1 plekjes zitten 2 blaasjes, dus nu achteraf denk ik toch dat het de waterpokken is geweest. Hij had dit al een keer eerder gehad, toen ook niet zo erg. Ik merk dat hij nu weer veel meer zichzelf is. Dus ik zie de komende nachten hoopvol tegemoet. Aanstaand weekend ga ik een weekendje weg met mijn moeder en 3 zussen. Daniel zou eerst mee, ivm borstvoeding, maar nu ik ben gestopt, gaat hij met zijn papa en opa en oma ook een weekendje weg. Kan ik even lekker bijslapen.....
Ik zal hem heeeeeeeel errug missen, maar zie er ook enorm naar uit

Groetjes

Hallo.

Hier een belangstellende mama die heel benieuwd is hoe het nu bij jullie gaat?
Is er al een verbetering bij de kleine?

Laat het me weten. Ik weet namenlijk hoe vervelend het is met die gebroken nachten

Groetjes PV

Hoi PV,

Bedankt voor je belangstelling. Altijd fijn om te weten dat er moeders met dezelfde ervaring met je meeleven. Het gaat nu heel erg goed. Hij heeft er weer een tandje bij en de 4e is ook al in zicht. Dus ook dat zal wel hebben meegespeeld. Hij heeft de afgelopen nachten uitstekend geslapen. Hij gaat om 20 uur naar bed en wordt dan nog wel een keer wakker rond een uur of 22 uur, maar dan is het echt alleen ff het speentje of een aai over de bol. Gisteren en eergisteren werd hij om 24 uur wakker en moest ik wel even in slaap sussen, maar dat is dan een kwestie van 2 minuutjes en dan kan ik hem weer terug leggen. Hij sliep beide nachten door tot half 6 en dan gaven we hem zijn flesje drinken. Daarna viel hij dan weer in slaap. Gisteren zelfs tot 8 uur.
Afgelopen nacht was hij wat vroeger wakker voor zijn drinken(3 uur) en sliep hij daarna tot 6 uur. Toen heb ik hem bij mij in bed genomen en daar viel hij weer in slaap tot half 8.
Dus, ben absoluut blij dat er weer even rust is in de tent:)

Groetjes, Yvette

Terug
Bovenaan