's ochtends vroeg wakker

Mijn dochter van 8,5 maanden word 's ochtends steeds eerder wakker. Het is nu ongeveer 6 uur /6.15. Eerst was ze steeds om 7 uur / half acht wakker. Ik geef haar niet eerder dan 7 uur eten, maar ze word nu steeds vroeger wakker. Ze krijgt 's avonds tussen 19.00 en 20.00 haar laatste fles melk (180  ml.). Ze eet en drinkt overdag goed. Zijn er meer die 's ochtends vroeg wakker worden? En zijn er tips om dit tegen te gaan? 7 uur vind ik niet erg maar 6 uur vind ik toch wat te vroeg.

groeten amarins
 
Hai!

Onze zoon heeft hetzelfde probleem. Hij wordt vaak tussen 6 en half 7 wakker. Door de week is dit niet echt een probleem. We staan om half 7 op, maar in het weekend is dat wel een beetje vroeg. Zijn laatste fles krijgt hij  ook om half 8/8 uur. Je zou kunnen proberen die laatste fles wat later te doen?

Hopelijk krijg je nog tips waar ik ook mijn voordeel bij heb.

Groetjes, Dani
 
Yep, bekend materiaal. Ik kon eerder vol trots vertellen hoe goed mijn dochter doorsliep. Tegenwoordig is het bij ons ook vaker 6 uur dan half 7. We doen niets anders. Mijn dochter is inmiddels 9 maanden. Na de voeding geef ik haar een schone luier en leg haar nog lekker een klein half uur in haar eigen bedje. Kan ik nog even goed en rustig wakker worden. Vindt ze zelf ook lekker.
 
Ons zoontje van bijna 11 maanden is ook meestal tegen half 7 wakker. Dat is hij eigenlijk altijd al geweest maar wij hebben hem van begin af aan er aan laten wennen dat hij na de fles (nu inmiddels een boterham) weer terug naar bed gaat. Het is inderdaad wel vroeg maar daarna slaapt hij meestal tot 9 uur. Misschien een idee om te proberen?!?!
 
Bij mij is het gelukkig andersom. Onze zoon werd steeds rond 6 uur al wakker, maar tegenwoordig 7 uur of later. Je kan proberen om rijstebloem door de laatste voeding te doen misschien helpt dat. Succes
 
Ik herken het ook!
Mijn zoon is inmiddels bijna 11 maanden en sliep eigenlijk al vrij snel door 's nachts en werd dan rond 7.30 uur wakker, maar opeens werd hij tussen 6.30 en 7.00 uur wakker! Ik heb eigenlijk gewoon volgehouden om hem niet voor 7.00 uur uit zijn bedje te halen en niet voor 7.30 uur zijn fles te geven. Nu (de laatste weken) wordt hij meestal weer ergens tussen 7.00 en 7.45 uur wakker.
Waarschijnlijk is het gewoon een periode waar blijkbaar veel kinderen doorheen gaan, maar misschien helpt het om zelf in ieder geval een vast ritme aan te houden en vooral niet eerder de fles te gaan geven.

Succes
 
Hahahahaha hallo allemaal,

Ik moest zo lachen toen ik dit las!!! YES, ben niet de enige die steeds vroeger mijn bed uit moet!!!!
Mijn dochter is nu ruim 11 maanden en ze wordt ook steeds vroeger wakker, ik dacht dat het aan mijn wekker lag
Ik haal haar dan niet eerder dan 6.15-  6.30uur uit bed en dan komt ze gewoon bij ons in bed aan de borst drinken, terwijl ik nog op mijn zij lig en half wakker begin te worden...
We moeten er toch uit over een uurtje denk ik dan.
Als ze drink dan valt ze weer even in slaap en dan kan ik nog even rustig slapen of bijkomen. Al is het maar 10 minuten het scheelt wel.
Nou suc6 allemaal en het gaat ooit wel een keer over denk ik/hoop ik...vooral als ze ouder zijn!!! Kijk maar naar mijn broertje en zusje!!! (16-19 jaar) Staan ooit een keer 's middags op (in het weekend)haha

Groetjes Renske
 
Terug
Bovenaan